om te scannen moet ik een account aanmaken bij HP (Computertechniek)

door henk vdb @, Breda, 17-01-2026, 14:33 (2 uur en 33 minuten geleden) @ soundman2
Gewijzigd door henk vdb, 17-01-2026, 14:36

Irfanview, mooi, het is een van mijn favoriete fotoprogramma's en het werkt zondr vedere tierelantijnen :)

Kijk dat is een mooie oplossing. Begrijp helemaal dat je geen accounts aan wil maken voor dit soort zaken.

Dit soort apparaten zouden tegenwoordig gewoon via je netwerk moeten werken ZONDER speciale software te moeten installeren.
Ik gebruik mijn Lexmark scanner/printer ook op die manier. Als ik weer eens een computer van Linux Mint voorzie dan zijn onmiddelijk na de installatie de printer EN scanner beschikbaar. Voor de scanner heb je standaard "Documentscanner" in je startmenu en dat werkt zonder gedoe. En veel programma's hebben inderdaad gewoon ergens in het menu de mogelijkheid om te scannen. Geen gezeur van de scanner dat zijn software ge-update moet worden. En geen afhankelijkheid van de grillen van de scannerfabrikant die stopt met ondersteuning wanneer hij dat wil.

Veel plezier met het scannen Henk! :-)

P.S.: ook vanuit Libre Office Writer kan je scannen via [Invoegen -> Media -> Scannen]
en zo zullen er wel meer programmaś zijn die dat ergens in een menu hebben staan.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks