Het wonder der kleuren. (Algemeen)

door henk vdb @, Breda, 04-04-2026, 13:22 (5 uur en 50 minuten geleden) @ Maurice
Gewijzigd door henk vdb, 04-04-2026, 13:55

Mooie YT productie hoor!:)

Over Ampex....nog maar een oude koe uit de sloot dan:
Eergens begin jaren 80 werkte ik bij een "facilitair videobedrijf". Ze hadden daar 3 Ampex recorders met 2 timebasecorrectors en daarnaast 2 BCN machines. Gebruikten allebei 1" tapes. Maar er was een verschil: bij de ene moest de magnetische laag naar binnen en bij de andere juist naar buiten. Dat betekende vaak tape omspoelen omdat de benodigde versie niet op de plank lag......Haha, woelige tijden!
De BCN machines zaten vol met steekprinten met DIL IC's op (niet zo goede) voetjes. Dat zorgde heel vaak voor storingen. Ik ben toen aangewezen om alle (door andere personen al ingespoten met kontaktspray...) voetjes uit te solderen, de IC's en de printen te reinigen en daarna de IC's vast in te solderen. Dat waren tijden, nooit (voor zover ik mij herinner) elco problemen ermee gehad. Na de actie werkten de machines een heel stuk betrouwbaarder!

PS: ik had NIET de beschikking over een desoldeerstation, alles met een handpomje gedaan. Aardige tijd mee bezig geweest, meerdere volle werkdagen.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks