HP Laserjet4 (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 20-03-2012, 17:51 (4438 dagen geleden) @ snameroc

Je weet het zelf het beste wat er gebeurt in het apparaat, het was goed bedoeld maar dat van die harmonica blaadjes had ik je zo kunnen vertellen met dezelfde leerschool als de rubber wielen.
PS voor 15 euro staat er een goede laserjet 5 op marktplaats nu

Ik wilde eigenlijk geen discussie.Maar goed.
Het harmonicaprobleem is iets van een aantal jaren terug, Dat is destijds opgelost.
Wat zich nu voordoet het volgende.
De printer haalt een vel papier uit de onderste extra lade. Dat werkt eerst met een halfronde meenemer en vervolgens met een kleinere rol met twee aandrukwieltjes.
Het papier krijgt een bepaalde tijd om de eerste sensor te bereiken. Die zit ergens in de papierweg, nog voordat de tonercartridge bereikt wordt.(Sensor PS1)
Duurt het te lang, dan geeft de printer "PAPER JAM"
Dat kan komen doordat het blad niet meteen wordt meegenomen door het halfronde wiel, dat één omwenteling maakt, of de slechte werking van de volgende transportrolletjes. Ook vast- of stroef lopen van het papier in de papierweg door zaken die daar niet thuishoren, zoals papierresten, kan de oorzaak zijn.
Het halfronde wiel zit een nieuwe rubberen voering op en de volgende transportwieltjesz zijn goed schoongemaakt en licht opgeruwd. Ze zijn niet hard geworden.
Als het dan fout gaat, staat het papier altijd ca een halve centimeter voor de sensor stil, waardoor de printer dus een errormelding geeft. heel vaak gaat het gewoon ook goed. Ik heb verschillende soorten papier gebruikt, maar daar schijnt het niet aan te liggen. Dan zou het nog een oneffenheid in het papierkanaal kunnen zijn, maar dat is vrijwel gelijk aan dat van de vaste lade.
Het is geen flauwekul om de printer te laten werken, zonder deksels etc. Je kunt de werking van het papiertransport niet zien. Vandaar dat ik iemand zoek, die de fout herkent.
Van de printer heb ik de volledige doc, ik heb daar dus uitgezocht hoe de sequence in elkaar zit.
Wel lees je hier en daar dat de werking van de extra lade soms dubieus is en gevoelig voor een verkeerde afstelling.
Een andere tweedehands printer moet je ook maar afwachten of die geen kuren heeft. De laserjet 4 heeft bewezen een erg robuuste machine te zijn.
Machines met twee lades (en ik gebruik ze allebei), vindt je niet zo gemakkelijk. Overigens is de afdrukkwaliteit prima.


Soundman2


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum