Info over twee ATC Atcotrol timers. (Toestel of techniek)

door Laurens48711, 05-06-2012, 10:24 (4360 dagen geleden)

Heeft er iemand ervaring met of een aansluitschema voor deze twee timers?

[image]

Ik wil een belichtingsbak voor printen gaan maken en daarvoor wil ik de timers zo aansluiten dat je de 15 seconden timer in serie, maar dan als pre delay of als additie op de 30 minuten timer kunt schakelen, dan heb je nog enige vorm van finetuning.

Ik heb ook ATC al een mailtje gestuurd maa daar nog niks op gehoord, maar misschien weet iemand hier wel hoe dat dan aangesloten moet worden.

Op dit moment zit namelijk alleen de 15 seconden timer aangesloten, en die werkt prima maar op de 30 minuten timer staat voor mij te weinig informatie om het zo maar aan te kunnen sluiten (er staat zelfs op: For connections see wiring diagram;-) )

Groeten,

Laurens.

Info over twee ATC Atcotrol timers.

door Karelvds, 05-06-2012, 11:56 (4360 dagen geleden) @ Laurens48711

Kun je hier iets mee? Eventje Googelen

http://instrumentation-central.com/ATC/305_data.pdf

Karel

Info over twee ATC Atcotrol timers.

door Laurens48711, 05-06-2012, 18:55 (4360 dagen geleden) @ Karelvds

Hoi Karel,

Die had ik ook al gevonden bij het googelen maar daar heb ik helaas niks aan. De 15 seconden timer is welliswaar van het type 305, maar de contacten komen niet overeen met de tekening in die datasheet.

Vandaar ook de vraag natuurlijk, het gaat me dan vooral om de 30 minuten timer want daar staat helemaal weinig op. De 15 seconden timer zit aangesloten dus dat kan ik wel nagaan.

Toch bedankt voor de moeite.

Groeten,

Laurens

Info over twee ATC Atcotrol timers.

door franshack @, Hengelo ov, 05-06-2012, 20:30 (4360 dagen geleden) @ Laurens48711

Waarschijnlijk staat aan de achterkant (bij aansluitschroeven) meer informatie
Zo te zien is 35' timer een standaard tijdklok instellen en op de knopdrukken.
staan er ook geen type nummers op?

Info over twee ATC Atcotrol timers.

door Laurens48711, 05-06-2012, 20:36 (4360 dagen geleden) @ franshack

Op de 15 seconden klok staat het type nummer 305 evenals alle aansluitingen, maar op de 30 minuten klok staat geen typenummer en staan er alleen de aansluitingen voor de schakelaars aangegeven, dus niet van de solenoid. De motor kun je verder aansluiten waar je wilt, met twee losse draden.

Groeten,

Laurens.

Info over twee ATC Atcotrol timers.

door franshack @, Hengelo ov, 05-06-2012, 21:51 (4360 dagen geleden) @ Laurens48711
Gewijzigd door franshack, 05-06-2012, 21:52

meer is het ook waarschijnlijk niet, de motor zal geactiveerd worden na het instellen van de tijd en het inschakelen door op de knop te drukken.
zo werken de oudere fototimers ook.


kijk ook eens op:
http://www.marshbellofram.com/ATC/PDFs/Timers_atc/CP.pdf

Info over twee ATC Atcotrol timers.

door Bert @, Zeist, 06-06-2012, 09:01 (4360 dagen geleden) @ Laurens48711

Goeden morgen Bert Zeist. Deze timers zijn in diverse uitvoeringen, inschakel- vertraagt en uitschakel -vertraagt. na het instellen van de wijzer activeren door een knop in te drukken die op de timer zit of d.m.v een puls contact (externe drukknop)
De contacten schakelen om na verloop van de ingestelde tijd (vertraagt uit- vertraagt in)
Als er geen schema op op staat is het mogelijk wel de spoel te kunnen vinden met Ohm-meter en vervolgens de rust- en arbeids contacten (gesloten en open contacten)
opzoeken.l
Dus is het mogelijk om zo de schakeling te vinden.

groeten, Bert van der Vinden Zeist

Info over twee ATC Atcotrol timers.

door Laurens48711, 06-06-2012, 23:30 (4359 dagen geleden) @ Bert

Hoi Bert,

Goede tip, bedankt, ik zal ze binnenkort eens na gaan meten.

Groeten,

Laurens.

powered by my little forum