FOSTEX (Gezocht)

door Doeve @, Borgercompagnie, 09-06-2012, 16:39 (4357 dagen geleden)

Hallo ik gebruik een monitortje type SPA11 van fostex en nu is er een speakertje onderbroken. Niet leverbaar volgens importeur. 10F07C staat er op. imp.16 ohm nom. 60 W Mus. 120 W voorwaar geen alledaags type. Heeft iemand deze te koop graag. suggestie voor vervanger ook welkom. 16 ohm parallel is 8 ohm, twee van 4 ohm in serie zou moeten kunnen? en dan 10 inch?!
Henk

FOSTEX

door franshack @, Hengelo ov, 09-06-2012, 17:37 (4357 dagen geleden) @ Doeve
Gewijzigd door franshack, 09-06-2012, 18:14

Mogelijk helpt dit nog een beetje bij je zoektocht:

[image]
[image]

FOSTEX

door Doeve @, Borgercompagnie, 09-06-2012, 22:45 (4357 dagen geleden) @ franshack

Dank je wel.
Ik heb het apparaat dus ik weet hoe die er uitziet.
Maar daarmee heb ik nog geen andere speaker.
Ik heb bij Conrad een setje besteld van 4 ohm, hopelijk is dat een redelijke vervanger.
Henk

FOSTEX

door franshack @, Hengelo ov, 10-06-2012, 17:45 (4356 dagen geleden) @ Doeve

Een foto van de losse speaker was ook gemakkelijk geweest als je hulp zoekt, ik wist niet wat je met een monitortje bedoelde, ben geen muzikant :-( maar weet wel iets van luidsprekers:-D. Je redenering voor de impedantie klopt als tenminste de beide 16 Ohm LS direct parallel staan op één mono-uitgang van je eindversterker. Dat laatste is alleen te beoordelen adh van een schema of door eea te bekijken aan het apparaat.

Overigens heb je/ of kun je controleren of de breuk zit in de spreekspoel of in de litze, ook alleen te zien als je het object kunt bekijken..

Veel succes.

FOSTEX

door Doeve @, Borgercompagnie, 10-06-2012, 20:53 (4356 dagen geleden) @ franshack

Ok Frans

Waarschijnlijk een geval van beroepsblindheid, voor mij is het vanzelfsprekend dat dit een monitorspeakertje is.
De spreekspoel is echt defect gemeten van de klinkjes in de conus.
Ze zitten echt parallel want de andere speelt nog prima.
Ik heb nog het advies gekregen te informeren bij speaker&co, ga ik ook doen.
Dank voor je meedenken.
Henk

FOSTEX

door franshack @, Hengelo ov, 10-06-2012, 21:35 (4356 dagen geleden) @ Doeve
Gewijzigd door franshack, 10-06-2012, 21:38

Het feit dat de tweede nog wel doet zegt niets over de aansturing en de eindversterker(s).

Meest eenvoudig is te bekijken of de bedrading inderdaad parallel aangesloten is.

Mogelijk is er een mono aangestuurde stereo module (IC) gebruikt in de uitgang en dan heb je toch nog een extra probleem.

Gr. frans

FOSTEX

door Doeve @, Borgercompagnie, 13-06-2012, 08:07 (4353 dagen geleden) @ franshack

Zo, ik heb beide speakertjes vervangen door twee 4 ohm type van Conrad Macnat edition 102 die iets lichter zijn 45 watt ipv 60 W nom. Afwachten hoe dit uitpakt. Klinkt goed maar de praktijk zal het uitwijzen.
Dank voor het meedenken.
Henk

powered by my little forum