Smoorspoeltje (Gezocht)

door harry @, Oisterwijk, 08-07-2012, 16:30 (4316 dagen geleden)

Hallo medeforummers,

Ik ben op zoek naar het smoorspoeltje uit de philips ee bouwdozen.
Wie o wie kan mij daar aan helpen.

Bedankt alvast, Groet Harry

[image]

Smoorspoeltje - onderdeelnummer

door Matthias Meijer ⌂ @, Dordrecht, 08-07-2012, 17:58 (4316 dagen geleden) @ harry

Indien beschikbaar zou een onderdeelnummer wellicht handig zijn.

Ik ken ze bijvoorbeeld met onderdeelnummer A3 803 61 (die lijkt in ieder geval op het plaatje dat je in je bericht geplaatst hebt).

Groeten,
Matthias

Smoorspoeltje - onderdeelnummer

door harry @, Oisterwijk, 08-07-2012, 19:37 (4316 dagen geleden) @ Matthias Meijer
Gewijzigd door harry, 08-07-2012, 19:39

Het smoorspoeltje heeft als artikelnummer meegekregen 349.1008
Op de afbeelding het voorste model.
De waarde is 9,5 mH en zal in de handel wel te verkrijgen zijn,
maar origineel is mooier natuurlijk.:-)

Groet Harry.

[image]

Smoorspoeltje - waarde

door paul, 17-03-2013, 00:03 (4065 dagen geleden) @ harry

Op een gegeven moment wilde ik de ontvanger uit die doos nabouwen (al zul je tegenwoordig op de AM weinig meer dan schakelende voedingen horen).

Stuut en Bruin in Den Haag die heel veel uit de 60er jaren nog kon leveren omdat ze niets weggooiden, had ze niet meer.

Het schema en de waarden wist ik nog uit het hoofd, maar bij de spoel gaf Philips destijds geen waarde mee. De waarde zal ook niet kritisch zijn omdat de uit te sorteren frequenties ongeveer een factor 1000 uit elkaar liggen.

Hier heb ik er zelf nu 1 en heb die een keer gebruikt om de waarde te meten uit pure nieuwsgierigheid. Ik kwam tot 4,7 mH. De meeste reflex ontvangers uit die dagen gebruikten iets van 1 mH. Die 9 mH pakt dan wat hoog uit - ik ben benieuwd, hoe ben jij aan die waarde gekomen?

Misschien is het kernmateriaal hier dempend. Sommige meetmethoden laten dan heel wisselende waarden zien.

Het detector gedeelte met de OA79 vond ik altijd een vreemde. Het kon alleen werken bij gratie van de lekstroom, anders kan ik het niet verklaren.

groet

Smoorspoeltje

door Piet van der Pol @, 23-07-2012, 18:42 (4301 dagen geleden) @ harry

Hallo Harry,

Ik heb nog zo'n spoeltje voor je.:-)
Stuur even een berichtje voor de afhandeling.

groetjes

Piet

Smoorspoeltje

door harry @, Oisterwijk, 25-07-2012, 19:13 (4299 dagen geleden) @ Piet van der Pol

Hallo Piet,

Dat is mooi.:)
Ik heb je inmiddels een mail gestuurd.

Groet Harry:-)

powered by my little forum