Outlook (Computertechniek)

door Willem.H.N. @, Enschede, 07-08-2009, 14:03 (5379 dagen geleden)

Ik heb even een probleempje betr.outlook.
Kan wel mails ontvangen maar niet verzenden , dan geeft het fout.
Wel via Forum,ik weet niet of ik het zo duidelijk omschreven heb.
grt. willem.

Outlook

door Paul Brouwer @, Haarlem, 07-08-2009, 15:03 (5379 dagen geleden) @ Willem.H.N.
Gewijzigd door Paul Brouwer, 07-08-2009, 15:05

Hallo Willem,

Mailen via fora loopt via de ingebouwde mailservers van de forumsoftware en staat los van jouw probleem.

Gebruik jij Outlook Express of Outlook (uit het Office-pakket)?

In geval van Outlook Express, zal er ongetwijfeld iets in de SMTP-settings veranderd zijn.
Deze settings vind je onder "Tools"(extra) => "accounts" => "properties" (eigenschappen).
In de meeste gevallen staat het vinkje uit bij "My server requires authentication".
De Nederlandse kreten weet ik zo niet uit mijn hoofd. Die ik ken staan tussen haken.

Outlook (uit het office-pakket) ken ik niet, omdat ik dat niet gebruik.

Groet,
Paul

--
[image]

Outlook

door Willem.H.N. @, Enschede, 07-08-2009, 15:07 (5379 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Ik gebruik outlook expres en weet niet wat er verkeerd staat.
grt.willem.

Outlook

door Ed van der Weele † @, Zeist, 07-08-2009, 15:50 (5379 dagen geleden) @ Willem.H.N.

Een (goede) internetprovider heeft meestal op zijn website een handleiding staan met de instellingen voor de mailservers, vaak met schermfoto's geïllustreerd.
In het geval dat je niet kunt verzenden moet je zoeken naar de instellingen voor de smtp server.

Outlook Express ken ik niet, dus hoe en waar je iets kunt instellen is me niet bekend.

Outlook

door Willem.H.N. @, Enschede, 07-08-2009, 16:10 (5379 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Ik zit momenteel even zonder nadere gegevens op mijn vak.adres, dan maar even geen mails verzenden helaas.
grt. willem.

Outlook

door Verdicom ⌂ @, Maarssen, 07-08-2009, 16:11 (5379 dagen geleden) @ Willem.H.N.

Welke Outlook je gebruikt maakt niet uit.
Paul beschreef het verder al correct.
In het Nederlands dan:
Outlook starten.
Ga naar Extra, dan naar Accounts.
Kies het e-mailadres met de linker muistoets. (Eigenschappen)
Kies Servers.
Dan:
Inkomende e-mail (POP3: pop.<provider>.nl
Uitgaande e-mail (SMTP): mail.<provider>.nl In de deze regel staat iets verkeerd.
<provider> = bv planet, hetnet of hoe die ook heet. Dus bv mail.planet.nl
In ieder geval is dat voor zowel inkomende als uitgaande mail hetzelfde.
Bij de uitgaande kan het ook nog zijn: smtp.<provider>.nl

Let wel op de punten. De fout hierin is vaak dat er een komma staat ipv een punt.
Aanmelden met beveiligd Wachtwoordverificatie niet aanvinken.

Op de service-pagina van je internetprovider staat ergens wel wat het precies moet zijn.
En verder: is je wachtwoord wel goed ingevoerd.

Han B

Outlook

door Willem.H.N. @, Enschede, 07-08-2009, 16:17 (5379 dagen geleden) @ Verdicom

Han bedankt, ik ga het zo even nakijken.
grt. willem.

Outlook

door Willem.H.N. @, Enschede, 07-08-2009, 17:34 (5379 dagen geleden) @ Verdicom

Inkomende e-mail (POP3: pop.<provider>.nl
Uitgaande e-mail (SMTP): mail.<provider>.nl In de deze regel staat iets verkeerd.
<provider> = bv planet, hetnet of hoe die ook heet. Dus bv mail.planet.nl
In ieder geval is dat voor zowel inkomende als uitgaande mail hetzelfde.
Bij de uitgaande kan het ook nog zijn: smtp.<provider>.nl

Let wel op de punten. De fout hierin is vaak dat er een komma staat ipv een punt.
Aanmelden met beveiligd Wachtwoordverificatie niet aanvinken.

Op de service-pagina van je internetprovider staat ergens wel wat het precies moet zijn.
En verder: is je wachtwoord wel goed ingevoerd

Alles nagekeken en zonodig even opnieuw maar lukt nog steeds niet en laat het maar zo even want thuis gaat het goed en moet dan maar vergelijken met de invoer van de andere comp.
grt. willem.

Outlook

door HM @, Hilversum, 07-08-2009, 18:32 (5378 dagen geleden) @ Willem.H.N.

Maak je wel verbinding via je eigen provider ?

Er is vrijwel geen enkele provider die mail wil verwerken van een ander en omdat jij op vakantie bent ben je misschien via een andere provider op het internet aangesloten.
Gebruik dan de mailfunctie van je eigen provider op de website van de provider ( heet webmail ) om toch mail met je eigen naam te verzenden.

Outlook

door Willem.H.N. @, Enschede, 07-08-2009, 18:49 (5378 dagen geleden) @ HM

Maak je wel verbinding via je eigen provider ?

Er is vrijwel geen enkele provider die mail wil verwerken van een ander en omdat jij op vakantie bent ben je misschien via een andere provider op het internet aangesloten.
Gebruik dan de mailfunctie van je eigen provider op de website van de provider ( heet webmail ) om toch mail met je eigen naam te verzenden.

Klopt, met een code nr. zit ik via de vakantie adres.
Waar moet ik webmail bijplaatsen? , bij pop3?
grt. willem.

Outlook

door Willem.H.N. @, Enschede, 07-08-2009, 19:30 (5378 dagen geleden) @ HM

Het heeft even geduurd maar heb het door/begrepen.:-D
Bedankt ,via eigen provider dus gelukt.:)
grt. willem.

powered by my little forum