Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable (Toestel of techniek)

door Armand @, België, 16-11-2009, 20:28 (5273 dagen geleden)

Hallo,

Voor de herstelling van een zwart/wit portable Philips TV ben ik op zoek naar documentatie en het schema.Het betreft een X11T601/07 en waarschijnlijk van begin of midden de jaren 60.Ik denk uit de beginjaren van zwart/wit Philips TV portables met transistoren.Het beeldscherm is diagonaal 26 cm.
Ik vind niet zo direct informatie op het internet.
Het TV 'tje geeft klank en beeld.Alleen met het beeld is er iets mis (te smal zoals op de foto te zien is).Een schema zou welkom zijn.

Hier enkele foto's :

[image]
[image]
[image]
[image]

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Huub, 17-11-2009, 01:31 (5272 dagen geleden) @ Armand
Gewijzigd door Huub, 17-11-2009, 01:32

Dag Armand ,

beeld te smal , ietsje maar , is misschien nog bij te regelen ?
(ik neem aan de lichtere balk op de 2 de foto komt door de foto nemen )

Vermoed dat de datering eind jaren 60 is , zie ook info die ik hieronder vond.
zonder schema moet je wat standaard zaken nalopen ,hoever ben je thuis in TV ? m vr gr Huub


Philips X12T700/50.

Produktie 1969 - z/w tv.
All transistor portable televisie.
Stroomverbruik 35 Watt.
Beeldbuis A31-20W/1

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Armand @, België, 17-11-2009, 10:01 (5272 dagen geleden) @ Huub

Dag Huub,

Bedankt voor je antwoord.:-)Ik heb minder ervaring met het herstellen van TV's maar met een schema lukt het meestal wel.
Hier wat ik nog gevonden heb met een foto :

Philips X11T 601/07
Beeldbuis Philips A28 14W
Chassis W300 421a / print W300 411a

Op de foto zie je dat het beeld wat te smal en vervormd is.De fout zit (denk ik) ofwel in de horizontale synchronisatie,de lijnoscillator of in de tijdbasis/grootte van de zaagtanden.Ik zal dit eens grondig moeten nakijken als ik een schema vind.Uitwendig is alleen maar de verticale synchronisatie en verticale amplitude te regelen.
Misschien kan nog iets anders de oorzaak zijn? Ik hoor het graag.:-) :-) :-)

[image]
[image]

Mvgr,

Armand

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 17-11-2009, 10:41 (5272 dagen geleden) @ Armand

Hallo Armand .... zit de afbuigspoel nog goed op de beeldbuis? heb ook al eens voor gehad dat deze niet meer helemaal tot vlak tegen de beeldbuis stond en dan krijg je ook een te klein beeld.

Groeten ... Hugo Sneyers

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Armand @, België, 17-11-2009, 13:07 (5272 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Hallo Hugo,

Bedankt voor je tip.Ik heb de afbuigspoel een ietsje dichter kunnen brengen maar het probleem is niet volledig opgelost.Wel heb ik het beeld iets rechter kunnen zetten.Toch al op de goede weg en we zoeken verder...;-) ;-) ;-)
Zie ook mijn reactie op het bericht van Huub en Maarten.

Mvgr,
Armand

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door ruud, 17-11-2009, 16:58 (5272 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Goede tip, Hugo, want het beeld staat ook iets scheef, het lijkt er dus op dat het afbuigjuk niet helemaal goed meer staat.
Wel voorzichtg manouvreren, misschien eerst schroef losdraaien.

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Huub, 17-11-2009, 11:16 (5272 dagen geleden) @ Armand

Dag Armand ,

de beeldbreedte regelaar zit doorgaans in de buurt van de lijntrafo ,
een spoel met draaibare kern , een totaal(Hor en Vert) te klein beeld kan op een te hoge hoogspanning duiden .

Ben er zelf niet zo heel erg bekend mee , jouw exemplaar vind ik wel byzonder , en qua grootte ook praktisch om in een verzameling te hebben .;-)

Even wachten op wat meer deskundigheid hier , en een schema ,succes , m vr gr Huub

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Armand @, België, 17-11-2009, 13:15 (5272 dagen geleden) @ Huub

Hallo Huub,

Dankzij jouw tip heb ik de beeldbreedte kunnen aanpassen.Alleen heeft het beeld nog een vervorming.Zie foto in het bericht naar Maarten.

Mvgr,

Armand;-) ;-) ;-)

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Huub, 17-11-2009, 14:35 (5272 dagen geleden) @ Armand

Hoi Armand ,

Laat ik het zo stellen ,(zonder enthousiasme te willen indammen) de beeldbreedte regelaar heb je gevonden ,
maar of dit ook de echte oplossing is ? (gezien de nog andere problemen )
Kan zijn (bijvoorbeeld)toch een te lage hoogspanning , en toevallig valt het beeld met de breedte regelaar nog net zover op te rekken dat het beeld breed genoeg lijkt en de rest fout is .

De ontstane vervormingen geven toch reden voor nader onderzoek .
Nogmaals , ik weet er niet zoveel van , maar zou toch preventief paar onderdelen vervangen , zoals de condensator in de lijnafbuig trap . (dat booster ding)
Dan eerst es verder kijken wat dat voor effekt heeft ...

gelukkig komt er al hulp bij , m vr gr Huub

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door ruud, 17-11-2009, 17:02 (5272 dagen geleden) @ Huub

Nee, nee. die spoel is NIET de beeldbreedte regelaar, maar de horizontale lineariteit, dus vandaar dat het beeld nu vervormd is.
Terugzetten die handel en de HS pot regelaar vinden.

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door ruud, 17-11-2009, 17:01 (5272 dagen geleden) @ Huub

Hte beeld is alleen hor te klein. Laat je niet misleiden dor de zwarte balken van breedbeeldTV
De HS lijkt eerder iets te laag.
De spoel is voor lieariteit, zou ik nou juist niet aandraaien, maar moet een potje bij het HS gedeelte zitten waarmee je de HS regelt. De afwijking is maar klein dus daar kan je best aan draaien.

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Huub, 17-11-2009, 20:46 (5272 dagen geleden) @ ruud
Gewijzigd door Huub, 17-11-2009, 20:52

Hoi Ruud ,

zo zie je maar , roem is ernstig vergankelijk (verkeerde tip mijnerzijds ) :-D ,
ter lering idem ,waaruit kun jij zien op de foto's de hoogspanning zou eerder te laag zijn ?
TZT wil ik ook weer es aan ZW/W TV beginnen en alle kennis erover is nu al meegenomen , zeker ingeval ik mezelf op voorhand al op verkeerde been heb gezet .

m vr gr Huub
EDIT ik vraag het dus daar mijn idee is , een te klein beeld wordt door een te hoge hoogspanning veroorzaakt en omgekeerd
(niet het beeld :-D )
een te groot beeld door een te lage hoogsspanning (hoogspanning is evenredig versnelling elektronen)

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 18-11-2009, 10:18 (5271 dagen geleden) @ Huub

ik vraag het dus daar mijn idee is , een te klein beeld wordt door een te hoge hoogspanning veroorzaakt en omgekeerd
(niet het beeld :-D )
een te groot beeld door een te lage hoogsspanning (hoogspanning is evenredig versnelling elektronen)

Hallo Huub ... dat is correct op voorwaarde dat de spanning in de horizontale afbuigingspoelen gelijk blijft, vroeger had je weleens het fenomeen dat de hoogspanninggelijkrichter (DY87) versleten was, daardoor had je minder hoogspanning waardoor werd het beeld groter werd, de afbuigkracht (als ik het zo mag noemen) van de afbuigspoelen bleef echter gelijk. Bij deze TV van Armand kan echter ook de horizontale afbuiging iets minder sterk zijn door een te kleine voedingspanning.

Groeten ... Hugo Sneyers

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Huub, 20-11-2009, 18:10 (5269 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Bedankt Hugo ,

moest deze week al idee Vg2 altijd lager dan Va opgeven , haalde potmeters en spoelkernen door elkaar ,
nog iets erbij en ik zou waarlijk op cursus gegaan zijn :-D (waar is Ruud ? :-) )
Armand heeft het toestel inmiddels mooi terug op orde , mooi resultaat :),
gr Huub

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Jampie, 21-11-2009, 09:55 (5268 dagen geleden) @ Huub

Niet altijd!
Bij de k6 bijvoorbeeld is het andersom.

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Huub, 21-11-2009, 10:42 (5268 dagen geleden) @ Jampie

Dag Jan ,

wat is andersom , bedoel je bij de K6 geeft een hogere hoogspanning een groter beeld ? dat lijkt me sterk , alleen als de spanning op de afbuiging relatief nog groter wordt mischien , verder is het gewoon basis theorie .

Ik probeer het uit te leggen zoals ik het zie .
Bij een hogere hoogspanning worden de elektronen sterker aangetrokken , daardoor is de versnelling groter zodat de tijdsduur van trajekt Kathode naar Anode kleiner is . Ze staan daardoor korter bloot aan de afbuigende werking van de spoelen juk , en dientengevolge buigen ze ook minder af , waadoor het
bestreken oppervlak op het scherm kleiner is , let wel zoals Hugo ook stelde , bij een gelijke afbuigspanning het juk .

Bij een te lage hoogspanning is de invloed afbuiging van langere duur en wordt het beeld dus groter .

Indien je op sommige punten de (basis) spanning hoger opdraait (380 ipv 230 ??) zal het kunnen dat naast verhoging hoogspanning de afbuigspanning OOK (relatief) toeneemt , zodat je inderdaad een groter beeld krijgt , gr Huub
PS de invloed van alleen een andere hoogspanning manifesteert zich zowel in de breedte als hoogte ,
als ""diagnose hulpmiddel "" noem ik dat nog .

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Jampie, 21-11-2009, 12:08 (5268 dagen geleden) @ Huub

Nee over de theorie heb ik het niet alleen de conclusie dat een kleiner beeld automatisch betekend dat de hoogspanning te hoog is die gaat niet overal op.
Bij een k9 klopt dit en bij een k6/k7 dus weer niet.(vaak veroorzaakt door een defecte booster condensator).:-)

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Huub, 21-11-2009, 12:37 (5268 dagen geleden) @ Jampie
Gewijzigd door Huub, 21-11-2009, 13:14

Korrekt , (maar ik had het bij de start wel over theorie en trok onder voorbehoud zelfde afbuigspanning die konklusie )
als de hoogspanning hetzelfde is ,kan bij een geheel te klein beeld ook de afbuigspanning te laag zijn ,
alleen dan wel voor beide afbuigunits , die kans is .... etc etc .

Het repareren uit apetruken (als dit ..dan dat ) is onzettend goed mogelijk ,
zeker als je ze allemaal kent , ik deed zelfs nooit anders :-D , probeer daar alleen wat verandering in aan te brengen .
De K9 heeft inmiddels zoveel fouten door ouderdom dat de vroegere ervaring ernstig tekort schiet , wissel je maar een hele deur tegelijk .....

Wat doet die booster condensator eigenlijk ??? das ook theorie ,
waaruit je dan misschien weer een verrassende zelfde conclusie kan trekken ..

Gewoon heel houden das het mooiste , ook die AB ;-) , zal idem voor je rondkijken , vr gr Huub
EDIT ik neem dus onmiddelijk aan dat eenzelfde wijziging in beeld een totaal ander situatie van de hoogspanning heeft
(bij de één te hoog bij de nader telaag), K6 tov K9 , al was het maar dat dat de praktijk is ,
alleen dan moet er meer aan de hand zijn dan alleen die fout in de hoogspanning , zoniet ??? verklaar het dan maar .

Ter verduidelijking (hoop ik) :-)
Als ik een oudere film zie draaien de autowielen soms achteruit ,
trek ik dan konklusie op een T-Ford draaiden de wielen andersom dan bij huidige auto indien je voorwaarts beweegt ?

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door ruud, 24-11-2009, 17:43 (5265 dagen geleden) @ Huub

Bij de meeste TV's is de lijnafbuiging aan de hoogspanning gekoppeld.
Wil je breder beeld dan moet je dus de lijnafbuiging=hoogspanning verder opdraaien.
Bij een K8 is zijn er twee "lijntrappen" , de een is voor de lijnafbuiging, de andere voor de hoogspanning.
Dit komt maar zelden voor.

Bij buizenTV's regel je de hoogspanning en beeldbreedte met de stuurroster instelling van de lijn eindbuis.

Bij transistor portables zijn vaak lijn afbuiging voeding en hoogspanning geintegreerd.
Met de gelijkgerichte netspanning wordt de lijn eindtrap gevoed, waaruit weer de voedingen van de andere delen van de TV worden gehaald (een slechte werkende lijntrap heeft dan invloed op alle schakelingen).
Bij zon Tv zag je soms de beeldbreedte varieren als je het geluid heel hard zette!!
Dit is waarschijnlijk ook bij jouw TV de schakling, in dat geval moet goed gelet worden op de voedingsspanning die er uit komt, deze moet de juiste waarde hebben.
Zijn er dan nog problemen met beeldbreedte en hoogspanning dan moeten die elders gezocht worden.

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Huub, 24-11-2009, 23:07 (5264 dagen geleden) @ ruud

dag Ruud ,
dank voor de aanvullende uitleg mbt tot de praktische uitvoeringen , waardoor
één en ander onlogische gevolg bij belichten alleen effekt Hoogspanning wordt verklaard . m vr gr Huub

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door kris ⌂ @, Gent, België, 25-11-2009, 21:19 (5264 dagen geleden) @ ruud
Gewijzigd door kris, 25-11-2009, 21:21

Bij de meeste TV's is de lijnafbuiging aan de hoogspanning gekoppeld.
Wil je breder beeld dan moet je dus de lijnafbuiging=hoogspanning verder opdraaien.

dit is toch wel bij het haar gegrepen. Als je lijnafbuiging en hoogspanning verder opvoert wordt het beeld niet breder, wel minder hoog en alle spanningen stijgen tot een gevaarlijke hoogte.
Alle tv's hebben "een truuk" om de breedte te verhogen zonder de HS te beïnvloeden. hele oude toestellen gebruiken een keuzeschakelaar op de lijntrafo, daarna via een regelbare seriespoel of weerstand en in de KTV periode via de EW modulator. sommige toestellen hebben gewoon geen beeldbreedteregelaar, omdat dit gewoon niet nodig is. De breedte ligt vast in fysische relaties. Is ze niet juist, dan is er iets defect. Ook in oude toestellen is de beeldbreedte slechts weinig regelbaar, om kleine produktietoleranties op te vangen en niets meer.

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Huub, 25-11-2009, 23:41 (5263 dagen geleden) @ kris

Dag Kris

indien alleen de hoospanning hoger gezet wordt ,
wordt het beeld in zowel breedte als hoogte kleiner .
Alles zo es nalezend , zijn we het volgens mij allemaal wel eens ,
alleen door slechts een deel oorzaak/remedie/gevolg te beschouwen ontstaan de verwarringen .
Zou een TV beeld opgebouwd zijn uit separate verticaal- , horizontaal-afbuiging , hoogspanning
en elk zijn eigen voeding dan was dat beeld ;-) erover duidelijker .

Dat er met hoogspanning niet zomaar geknoeid moet moge duidelijk zijn .
Ben wel eens huiverig hoe er met één en ander omgesprongen wordt , met name KTV (buis) ,
Darwin achtige toestanden (natuurlijke selectie) lijkt het soms.

m vr gr Huub

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 17-11-2009, 12:01 (5272 dagen geleden) @ Armand

Meet eerst eens de hoofdvoedingsspanning, deze luistert vrij nauw en zit meestal ergens rond 11V.

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Armand @, België, 17-11-2009, 13:28 (5272 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door Armand, 17-11-2009, 13:33

Dag Maarten,

Ik heb de voedingsspanning gemeten en deze bedraagt 10,8 Volt.Ik heb de spoel (beeldbreedteregelaar)iets bijgeregeld dankzij de tip van Huub.Het probleem van het smalle beeld is daarbij opgelost.
Er is nog wel een vervorming in het beeld (zie bijgevoegde foto testbeeld).Hoe kan ik dit nog verbeteren?Het zit vooral aan de rechterkant en links bovenaan en ook de zwarte band bovenaan zakt in in het midden (op de foto niet zo goed te zien).

Mvgr,
Armand:-) :-) :-)

[image]
[image]

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door ruud, 17-11-2009, 17:06 (5272 dagen geleden) @ Armand

Beste Armand, die spoel is dus NIET de beeldbreedte regeling, maar de horizontale lineariteit, dus vandaar dat je nu vervorming hebt, dat was geen goede tip.
Je kan wel de Hoogspanning iets opdraaien, gewoon met een potmetertje, dan wordt het beeld iets breder, niet te ver doen.
De afwijking is maar gering, zag ik, dus mag je dat wel zo bijstellen.

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 17-11-2009, 17:16 (5272 dagen geleden) @ ruud

Let op, de gloeidraad van de beeldbuis hangt doorgaans rechtstreeks aan de hoofdvoedingsspanning. Zonder schema durf ik het niet helemaal zeker te zeggen, maar stel hem maar niet hoger dan 11,0V af.

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Armand @, België, 17-11-2009, 20:33 (5272 dagen geleden) @ ruud

Hallo Ruud,Maarten,Huub,Hugo

Oeps...ik word hier even overspoeld door TURBO berichten...mijn dank hiervoor!!!;-) ;-) ;-)
Ik kan momenteel niet verder met het TV'tje daar ik nu babysitter speel voor mijn kleindochtertje op een andere locatie.

Als ik even alles op een rijtje zet, kom ik tot het volgende (nog steeds geen schema gevonden/kan dus weinig meten en dus wat gissen en missen geblazen):

-voedingsspanning stond op 10,8 V / dus laten staan.
-spoelkern horizontale lineariteit teruggezet zoals het was.
-afbuigspoel(vijsje losgeschroefd) iets verzet en beeld staat nu toch al recht.

Dus nu oorspronkelijke toestand : beeld te smal maar ook hier wat vervorming,beeld trekt wat naar links vooral bovenaan.

Ik ga straks of vannacht op zoek naar het potmetertje bij HS en probeer dit uit.Maar die vervorming??
Ik laat morgen iets weten tenminste...als ik geen flinke opdonder heb gekregen...:-D :-D :-D

Mvgr,

Armand

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 18-11-2009, 10:06 (5271 dagen geleden) @ Armand

Dus nu oorspronkelijke toestand : beeld te smal maar ook hier wat vervorming,beeld trekt wat naar links vooral bovenaan.

Mvgr,


Armand

Hallo Armand .... ik ken het type van je TV niet maar in andere TV's had je op de zijkanten van de afbuigspoelen magneetjes zitten die je kon verdraaien, daarmee kon je die vervormingen eruit halen.

Groeten ... Hugo Sneyers

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Armand @, België, 18-11-2009, 11:48 (5271 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Dag Hugo,

Dat is juist,daar had ik ook al aan gedacht.Mijn Saba zwart/wit portable heeft dit ook,namelijk 2 magneetjes aan de zijkanten bevestigd op een plastieken ring met een 6-tal uitsteeksels.
Bij het Philips TV'tje is ook zo'n ring met 4 uitsteeksels maar...geen magneetjes.Of ze er ooit hebben ingezeten??? Ik vind totaal niets van documentatie of schema.Ik heb Marcel van het TV museum ook al gecontacteerd maar die vind tot hiertoe ook niets.
Nu komt het schema van de Philips 11LX 520AT wel in heel grote lijnen overeen met mijn TV'tje maar over die magneetjes vond ik ook niets.Ik weet niet of dit type ook magneetjes had? Beeldbuis is A28 13W en bij mijn TV'tje A28 14W.
Ik heb gisterenavond laat eens geprobeerd met een magneetje uit een slotje en dat lukt wel maar waar haal ik 4 ronde magneetjes met een gaatje erin dat nog moet passen ook? En zaten ze er wel in?
Ik ga voorlopig alle onderdelen van het beeldgedeelte controleren.Kom ik misschien verder.Het is vooral be bovenste helft van het beeld dat neiging heeft om naar links te trekken en ook uitgerokken is in de hoogte.

Mvgr,
Armand;-) ;-) ;-)

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 18-11-2009, 14:06 (5271 dagen geleden) @ Armand

Ik heb het even nagezocht, de 11LX520AT heeft een +B van 11,0V dus je kan hem wel een heel klein beetje opdraaien (was nu 10,8 toch?). Baat het niet, dan schaadt het niet.

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Armand @, België, 18-11-2009, 18:52 (5271 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten,

Bedankt voor het opzoeken.;-) ;-) ;-)
Ik heb dit geprobeerd ,iets beter maar nog te weinig en de vervorming blijft gelijk.
Ik ga nu de componenten op de hoofdprint (vooral die van de hoogspanning en beeld) nameten en misschien komt er dan wel iets aan het licht.

Mvgr,
Armand

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Armand @, België, 20-11-2009, 00:24 (5269 dagen geleden) @ Armand
Gewijzigd door Armand, 20-11-2009, 00:43

Hallo,

Aan allen dank voor de tips.:-) :-) :-)
Het probleem is opgelost.Voedingsspanning op 10,9 Volt gezet.Afbuigspoel iets verdraaid om beeld recht te zetten.
In de hoogspanningscabine een verdachte condensator die aan de top gesmolten was, vervangen.Transistor AU103 voor de lijntransformator ook vervangen.Verder zat de fout in het videogedeelte en de lijnoscillator.Ook hier enkele onderdelen vervangen.Ook werd het geluid niet volledig onderdrukt en bracht storingen teweeg in het beeld.

En nu ga ik...:slp :slp :slp

Mvgr,
Armand

[image]
[image]

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Armand @, België, 20-11-2009, 08:04 (5269 dagen geleden) @ Armand
Gewijzigd door Armand, 20-11-2009, 08:10

Hallo,

Dit was ik nog vergeten : de vraag naar documentatie/handleiding en vooral het schema van dit TV'tje blijft bestaan.Een slooptoestelletje is ook van harte welkom/uiteraard tegen vergoeding.
Ik vraag me af of dit niet na te vragen is bij Philips zelf (in de archieven).Of is dit maar valse hoop?:-| :-| :-|

Mvgr,
Armand

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-11-2009, 12:06 (5269 dagen geleden) @ Armand

Waren de AU103 en de lijntrafo ook daadwerkelijk stuk?

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Armand @, België, 20-11-2009, 12:41 (5269 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door Armand, 20-11-2009, 12:44

Dag Maarten,

"...transistor AU103 voor de lijntransformator ..."

Lijntrafo is niet stuk.Vermits ik hier nog een ongebruikte AU103 had liggen heb ik deze uit voorzorg vernieuwd samen met de condensators over BE en CE.Was niet echt nodig maar beter "voorkomen dan genezen".;-) ;-) ;-)

Mvgr,
Armand

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door kris ⌂ @, Gent, België, 23-11-2009, 22:37 (5265 dagen geleden) @ Armand

@huub : wat doet de boostercondensator eigenlijk?
In dit geval niets, want je vindt die enkel in tv met buizenafbuiging, waar de serieballastschakeling de dienst uitmaakte. Bij een transistor H-afbuiging wordt steeds de parrallel flyback toegepast, waarin geen boosterspanning/condensator voorkomt.

leuk tv'tje. Ik dacht dat philips dit model niet zelf gemaakt had, maar inkocht. zou dat kunnen?

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Armand @, België, 24-11-2009, 10:12 (5265 dagen geleden) @ kris

Dag Kris,

"Ik dacht dat Philips dit model niet zelf gemaakt had, maar inkocht.Zou dat kunnen?"

Daar twijfel ik aan temeer omdat veel onderdelen inclusief de beeldbuis voorzien zijn van stickers met de naam van Philips erop.Sommige onderdelennummers (zoals de VHF en UHF kanaalkiezer vind ik ook terug in andere modelletjes van Philips uit die periode.Maar desondanks vind ik het zeer bizar dat ik er totaal niets over kan vinden.Ook Marcel van het TV-museum kent het TV'tje niet.

Mvgr,;-) ;-) ;-)

Armand

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 25-11-2009, 12:57 (5264 dagen geleden) @ Armand

Misschien zou het wel leuk zijn als je het toestelletje (ook van binnen) fotografeert, met een goede macrostand. Liefst ook met wat stickertjes en nummers op de foto. Als je zelf geen site hebt wil ik die foto's in de (wat verdere; hij is er nog niet) toekomst ook op mijn televisiesite plaatsen.

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Armand @, België, 25-11-2009, 16:00 (5264 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door Armand, 25-11-2009, 16:08

Hallo Maarten,

Dat ga ik zeker doen maar het kan nog wel wat duren.Ik moet me eerst een ander fototoestelletje aanschaffen want met dat van mij lukt het niet om scherpe foto's van dichtbij te nemen.Was ik al lang van plan.
Ik had ondertussen ook John Hupse om documentatie en schema gevraagd.Schema heeft hij niet maar ik ben wel iets wijzer geworden.Volgens John is het kennelijk een TV'tje speciaal voor België geproduceerd.Aangezien er bovenaan 4 druktoetsen zijn met BELG CCIR VHFfr en UHFfr,zou dit wel eens kunnen.Het beeldbuisje Philips A28 14W dateert van om en bij 1967.Marcel van het TV museum heeft het nog nooit gezien in Nederland.
Het toestelletje was aangekocht in Antwerpen.Verder zitten er zowel GE als SI torren in.Er zit ook 1 buisje in nl.DY51 als HS gelijkrichter.
Ik heb ook enkele elco's vervangen daar er een aantal sporen van uitlopen/corrosie vertoonden.Zijn van die axiale die rechtop werden gezet in zo'n typisch geel of doorschijnend voetje.(kan ze "reviseren" maar zo gek ben ik momenteel nog niet:-D :-D :-D )
Verder is er naar mijn mening iets teveel ruis hoorbaar bij laag niveau.Waarschijnlijk één van die HF torren bij de ingang van het geluidsgedeelte.Ik ga dit nog uitzoeken.De fout zit al zeker niet in de VHF of UHF kanaalkiezer of in het LF gedeelte.

Als ik de foto's heb dan laat ik je dit weten.

Mvgr,
Armand;-) ;-) ;-)


P.S.: Die winkel waar het aangekocht was,had een eigen hersteldienst maar is er al een aantal jaren niet meer.Pech!
Weinig hoop op schema:-( :-( :-( ...maar ik ga het eens navragen bij enkele winkels met hersteldienst die er toen al waren en nu nog.Misschien toch nog ergens in de archieven...wie weet???

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door ruud, 25-11-2009, 16:40 (5264 dagen geleden) @ Armand

Dit is dus een multinorm toestel, voor werking nu moet hij op de CCIR stand.
Kon kennelijk ook 819 lijnen aan (VHF fr). BELG en UHF fr zijn sytemen met 625 lijnen maar met beeld pos modulatie en AM geluid. (CCIR is neg beeld mod en FM-geluid)
Dus nogal ingewikkeld, als het goed is zetten er zelfs 2 instelpotjes in voor de hoogspanning = beeldbreedte, een voor 819 en 1 voor 625 lijnen.
Schakel voor de aardigheid eens om, en kijk wat er veranderd.


De ruis uit de luidspreker kan normaal zijn als er in de eindtrap GE transistoren worden gebruikt, die ruisen nogal. Ruis in een hf trap lijkt niet waarschijnlijk omdat deze door de storingsonderdrukker wordt onderdrukt.

Het toestel moet indertijd erg duur zijn geweest, zoals alle TV's in Belgie duurder waren vanwege al die rare TV normen, om de eigen industrie te beschermen, in de praktijk om de burger op kosten te jagen. Ook toen waren er al "foute' regeringen.

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Armand @, België, 25-11-2009, 19:03 (5264 dagen geleden) @ ruud
Gewijzigd door Armand, 25-11-2009, 19:45

Hallo Ruud,

Bedankt voor de info en de tips.;-) ;-) ;-)

Het TV'tje werkt via de UHF antenne-ingang.De kabel(Telenet hier)is aangesloten op een oude video-recorder die dienst doet als tuner.Deze is verbonden via een impedantietransfo 75 Ohm/300 Ohm met het TV'tje en staat ingesteld op kanaal 36 / modulatorfrequentie 591.Zodoende kan ik met de afstandsbediening van de recorder van zender veranderen.De toets CCIR is daarbij ingedrukt.Druk ik de andere toetsen in dan zie ik een nauwelijks herkenbaar "zigzagachtig" beeld.Lijkt me normaal, niet?
Ik heb niet de mogelijkheid om dit uit te testen daar ik hier geen buitenantenne heb.
Het licht geruis zit niet in de LF trap (lijken mij geselecteerde AC127's en AC128's).Ik zal de storingsonderdrukker eens verder nameten.Bestaat volgens hetgeen ik veronderstel (GEEN schema dus een heel gezoek voor mij) uit 2x BC107 en een diode + een aantal andere componenten.

Mvgr,

Armand

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-12-2009, 00:54 (5251 dagen geleden) @ Armand

Mijn vorige bericht had eigenlijk hier in de thread gemoeten, maarja ;) Wat betreft die Philips onderdelen... De betreffende tunertjes zitten ook in het toestel van Barco dat ik in mijn andere bericht noemde, dus dat zegt helaas niet alles.

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Huub, 25-11-2009, 23:23 (5263 dagen geleden) @ kris

Hoi Kris ,

de technische uitleg gaat me boven de pet , feit is dat er een condensator inzit , en die heeft een functie ,
is mischien juister om hem fly-....);-) ?
ofzo te noemen , kan ook nog uit vroeger overlevering zijn , ermee bedoelt die C in de lijn afbuigunit .
Vergelijk een nummer draaien , terwijl we haast allemaal druk-toetsen op de telefoon hebben .
Of iets lastiger , de centripitale kracht , die bestaat helemaal niet op zichzelf , toch heeft men het erover ,
maar das een ander soort Forum .
m vr gr Huub
PS zo lastig dat ik niet eens weet of ik het goed spel ;-)
PS 2 mooi dat het met de radio's goed komt alsnog , gaan ze per TNT of XT express ?

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door kris ⌂ @, Gent, België, 29-11-2009, 13:41 (5260 dagen geleden) @ Huub
Gewijzigd door kris, 29-11-2009, 13:49

hallo huub,

ze (de radio's) gaan met de wagen :-)

HS/afbuigcircuits zijn vrij moeilijk te doorgronden, mede omdat ze verscheidene toestanden gedurende één complete cycli doormaken. Het gebruik van dure woorden , zoals boostercondensator maakt het alleen maar erger (zeker als hij er niet inzit), vandaar mijn reactie. neem dit niet persoonlijk.

groeten

Kris

SBR type gelijk aan jouw TV ??

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 28-11-2009, 11:13 (5261 dagen geleden) @ Armand

Hallo Armand ..... ik denk dat ik gevonden heb wat je zoekt ..... ik had al lang het vermoeden dat ik deze TV al eens eerder gezien had tussen mijn hoop papieren maar kon hem niet vinden.
Doordat ik nu wat anders aan het zoeken was kwam ik dit schema in een kaft van SBR tegen, uiterlijk lijkt het toch om jouw toestel te gaan:

[image]

Ik zal het schema in het weekend inscannen en stuur me maar een mailtje, dan kan ik het je toesturen.

Beste groeten ... Hugo Sneyers

SBR type gelijk aan jouw TV ??

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 28-11-2009, 11:39 (5261 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Hallo Armand .... ik heb nog wat verder gezocht en heb nu de servicedocumentatie gevonden van de SBR 111 ..... dit moet hem vast en zeker zijn !!
Is uitgerust met de beeldbuis A28-14W zoals jouw toestel, ik heb even een foto gemaakt van de afbeelding van de print:

[image]

Groeten ... Hugo Sneyers

SBR type gelijk aan jouw TV ??

door Armand @, België, 28-11-2009, 11:55 (5261 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Hallo Hugo,

Volgens mij ben jij de "reddende engel".;-) ;-) ;-) Ook het nummer op de print klopt voor 100%.:) :) :)

Hartelijk dank Hugo!:||: :||: :||:

Met vriendelijke groeten,

Armand

SBR type gelijk aan jouw TV ??

door ruud, 28-11-2009, 16:58 (5261 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Is het mogelijk een scan van het schema te mailen, gewon uit nieuwsgierigheid
Dank (ruudATradioparadijs.nl

SBR type gelijk aan jouw TV ??

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 28-11-2009, 19:09 (5261 dagen geleden) @ ruud

Is het mogelijk een scan van het schema te mailen, gewon uit nieuwsgierigheid
Dank (ruudATradioparadijs.nl

OK .... zie je mail Ruud.

Groeten ... Hugo Sneyers

SBR type gelijk aan jouw TV ??

door ruud, 29-11-2009, 16:18 (5260 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Dank voor toezending.

Ik heb geen draagbare multinorm toestellen, wel nog een aantal buizen-ontvangers

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door ruud, 29-11-2009, 16:25 (5260 dagen geleden) @ Armand

Ik heb nu het schema va het toestel gezien.

Er zit GEEN beeldbreedte/hoogspanningregeling op, als de voedingsspanning goed staat dan moet de rest ook goed zijn.

Bij buizentoestellen is dat vaak wel het geval, daar wordt het stuurrooster van de PL met een potje ingesteld.

Er zit wel een regeling in voor de AVR van het geluid, maar mijn idee is dat dit alleen (mag) werken bij de ontvangst van AM geluid, want dus bij ons normale systeem (FM) niet het geval is.

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Armand @, België, 29-11-2009, 17:46 (5260 dagen geleden) @ ruud

Hallo Ruud,


Juist,geen beeldbreedteregeling/hoogspanningsregeling.
Het beeld kan alleen gecentreerd worden op het scherm - boven/onder en links/rechts.
De voedingsspanningen kloppen volgens het schema.Tv'tje speelt zonder problemen.
Het lichte ruisen is nu te verwaarlozen na vervanging van een BF167 aan de ingang van het geluidsgedeelte.

Mvgr;-) ;-) ;-)en nogmaals dank,
Armand

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door kris ⌂ @, Gent, België, 29-11-2009, 18:39 (5260 dagen geleden) @ ruud

bij buizen werd een serielijneindtrap toegepast. de buis schakelde "zacht" en door de voorspanning van het stuurrooster te regelen veranderde de anodestroom, beeldbreedte en HS. Nadeel is dat de buis een redelijk vermogen opstookt. Bij transistoren wordt er hard geschakeld (aan/uit) daarom blijven ze kwasi koud, en verstoken geen energie. De beeldbreedte moet, indien nodig, via een omweg geregeld worden. typisch zijn in instelbare seriespoel of de oost/west modulator (ktv)

groeten

Kris

Herkomst TV Philips X11T601/07 Portable?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-12-2009, 00:38 (5251 dagen geleden) @ Armand
Gewijzigd door Maarten Bakker, 08-12-2009, 00:58

Ik mocht van Armand 20 gedetailleerde foto's van zijn toestel ontvangen, waarvoor mijn hartelijke dank. Als ik mijn website online heb (meerjarenproject) zal ik dit toestel er zeker met wat achtergrondinformatie bijzetten, zoals ook al beloofd.

Maar ondertussen roepen de foto's bij mij toch wat vragen op... Aan de hand van het nummer op de printplaat en de stickertjes op de spoelenbussen, en in mindere mate aan de hand van het schema (bijvoorbeeld het gebruik van een B40C2200 gelijkrichter is voor Philips erg uitzonderlijk), heb ik geconcludeerd dat het toestel (ondanks een serienummer dat met de A van Eindhoven begint) niet door Philips zelf geproduceerd zal zijn.

Mogelijkheid 1 is dat het toestel door SBR ontworpen en geproduceerd is. De vraag daarbij is, tot welk jaar was SBR nog technisch zelfstandig ten opzichte van Eindhoven?

Mogelijkheid 2 is dat het toestel door Barco ontworpen en geproduceerd is. Er is enige gelijkenis (onder andere die B40C2200 brugcel) met de 67-TT-202 portable. Niet voldoende gelijkenis voor een definitief oordeel, de laatstgenoemde Barco lijkt iets nieuwer te zijn. Helaas is dat het enige Barco all transistor-model waar ik een schema van heb, dus verder zoeken wordt lastig. Overigens doen de nummers op de spoelbussen en het nummer op de printplaat met de W ervoor en de a erachter weer niet direct aan Barco denken.

Mogelijkheid 3 is dat er nog een andere Belgische(?) producent voor verantwoordelijk is, maar die begonnen in de jaren '60 wel een beetje uit te dunnen voorzover ik weet.

Heeft iemand (met goede kennis van Belgische toestellen? Hugo? Kris?) hier misschien nog een idee over?

Herkomst TV Philips X11T601/07 Portable?

door Armand @, België, 08-12-2009, 06:27 (5251 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten,

Eventjes geleden mocht ik in een mail van Hugo vernemen dat deze TV'tjes ook onder het merk Siera en Acec verkocht werden.
Ik heb ondertussen in België nog een tweede toestelletje gevonden voor onderdelen / ook van het merk Philips maar een donkerbruine (spiegelglans) uitvoering.Heb ik eventjes geluk,zeg!:-) :-) :-) De gebruikshandleiding was er nog bij.Het typenummer is X11T601.Die /07 bij mijn TV'tje verwijst dus waarschijnlijk naar de uitvoering : een teak-uitvoering.
Hier een foto van de handleiding :
[image]
Mvgr,
Armand

Herkomst TV Philips X11T601/07 Portable?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-12-2009, 10:27 (5251 dagen geleden) @ Armand

Siera en ACEC kan inderdaad goed kloppen, dat zijn (Siera al heel lang, ACEC iets korter) ook submerken van Philips geweest net als SBR. Van SBR en ACEC weet ik niet precies tot hoe lang ze zelfstandig hebben geproduceerd, dat zou ik wel eens willen weten :)

Herkomst TV Philips X11T601/07 Portable?

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 08-12-2009, 11:49 (5251 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten ..... ik heb inderdaad ook de servicemanual van dit TV'tje maar dan onder de merknaam "ACEC" en een reklameadvertentie onder de naam "Siera".
Toen ik deze morgen je posting las ivm met Barco herinnerde ik me dat ik ook nog ergens een Barco-TV'je had staan en ben er naar op zoek gegaan. Ik kan er momenteel niet bij zonder het risico arm of been te breken maar op mijn zoektocht ben ik wel dit tegen gekomen:

[image]

[image]

Hiervan wist ik het bestaan zelfs niet meer.
Door je opmerking over die "W" op de print ging er wel een lichtje branden; ik heb enkele "Novak"-portabels waar ook een "W" op de print staat:

[image]

[image]

Misschien moeten we het dus meer in de richting van Novak gaan zoeken ?

Hoe die samenwerking vroeger was tussen al die merken weet ik niet, feit is wel dat Gert Wouters op het andere forum laatst aan het zoeken was naar een schema van een TV SBR 215 en dat ik hem nu een schema bezord heb van een ACEC chassis Ra en dat het precies overeenkomt met zijn TV ... dit is nog van VOOR de tijd dat er Philips-chassis gebruikt werden.


Groeten ... Hugo Sneyers

Herkomst TV Philips X11T601/07 Portable?

door Armand @, België, 08-12-2009, 15:53 (5251 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Hallo Hugo en Maarten,

Ja, die W deed mij ook denken aan de print van mijn Novak Mistral transistorradio.
Ik dacht echter dat er nooit een verbintenis is geweest met Philips.Maar het zou natuurlijk wel kunnen dat het een ontwerp van Novak is.
Dit moet dan wel tijdens de laatste jaren van het bestaan van Novak zijn geweest.
Van Novak kan ik niet zo direct iets terugvinden van na 1969 - 1970.
Het TV'tje is van 1967/1968.

Vriendelijke groeten,;-) ;-) ;-)

Armand

Herkomst TV Philips X11T601/07 Portable?

door kris ⌂ @, Gent, België, 08-12-2009, 19:20 (5251 dagen geleden) @ Armand
Gewijzigd door kris, 08-12-2009, 19:22

tiens, op 23 nov vroeg ik in deze tread al of philips dit model niet had ingekocht, maar dat werd toen tegengesproken op basis van de vele philips stickers die in het toestel gekleefd zijn.
Nu de vraag weer boven water komt, ik meen me te herinneren dat dit een van de laatste stuiptrekkingen van Novak was. Zeker geen ACEC, die produceerden toen vooral industriële apparatuur, tot kerncentrales toe, maar alle elektronika kochten ze in bij philips, körting, Matsushita enzv.

groeten

Herkomst TV Philips X11T601/07 Portable?

door Armand @, België, 08-12-2009, 21:04 (5251 dagen geleden) @ kris

Ja Kris,ik weet het ook niet meer zo goed.Wat jij in je bericht schrijft kan waar zijn.
De werkelijke herkomst van dit toestelletje is momenteel nog moeilijk te bepalen.
Sommige zaken/onderdelen wijzen in de richting van Barco.Het printnummer beginnende met W laat dan vermoeden dat het Novak zou kunnen zijn.De tunertjes (echter ook in het Barco TV'tje) en het serienummer beginnende met A (Eindhoven) kan dan weer laten veronderstellen dat het een Philips productie is.En dan zijn er nog SBR,Siera en Acec maar deze laatste al zeker niet ...
Ook in het boekje (handleiding Philips in 4 talen)) dat er bij is, is nergens iets te vinden over de producent.

Vriendelijke groeten,:-) :-) :-)

Armand

Herkomst TV Philips X11T601/07 Portable?

door kris ⌂ @, Gent, België, 08-12-2009, 22:31 (5250 dagen geleden) @ Armand

ik ga eens proberen het uit te zoeken. 21 jaar geleden heb ik zo een teeveetje hersteld, voor iemand die er erg aan gehecht was, omdat het "een philips was die niet door philips gemaakt was" (citaat); Uiteraard worden er wel philips onderdelen in toegepast, das normaal. tuners werden toen al niet meer zelf gemaakt, maar kwamen van grote fabrikanten zoals philips en SEL (deze laatste was ook hofleverancier bij ITT, Graetz , Wega enzv)
ik ken nog enkele oude Novak en SBR medewerkers.
ACEC is het zeker niet, het binnenwerk lijkt helemaal niet op wat Barco toen produceerde, Siera was toen al 100% philips dus Novak en SBR blijven over, misschien met een vleugje M.B.L.E :-)

Herkomst TV Philips X11T601/07 Portable?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 09-12-2009, 03:08 (5250 dagen geleden) @ kris
Gewijzigd door Maarten Bakker, 09-12-2009, 03:13

Op een dergelijke stroom van reacties had ik al gehoopt :-) Wat een paar foto's al niet kunnen doen! Juist met jouw hint van 23 nov. j.l. in het achterhoofd had ik al het idee dat het interessant zou kunnen worden. Een van mijn hobbydoelstellingen is om dit soort feitjes boven water te krijgen en te documenteren, vooral op TV-gebied maar ook wel meer. Ook als het toestel een echte Philips was geweest was het door zijn relatieve zeldzaamheid (voor een enkele markt bestemd) iets geweest dat toch ergens gedocumenteerd zou moeten worden.

Philips is wat dat documenteren en uitzoeken betreft een interessant bedrijf door de omvang en verscheidenheid, door de redelijke nauwgezetheid waarmee ze zelf alles al in en systeem brachten en juist omdat ze wel eens vreemde dingen deden, zoals een sticker uit Eindhoven op een toestel plakken dat daar hooguit heel even is geweest. Of heel consequent "Made in Holland", soms zelfs in hoofdletters, vermelden op audioapparatuur uit Leuven. Niet eventjes, maar tientallen jaren lang. Ook de vele overnames en nevenmerken maken de historie interessant.

Herkomst TV Philips X11T601/07 Portable?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 09-12-2009, 15:22 (5250 dagen geleden) @ Armand

Ik ga een beetje op m'n intuitie af als ik een toestel bomvol Philips stickers zie en dan toch beweer dat het geen Philips productie kan zijn. In dit geval was het nummer op de printplaat in combinatie met de spoelbussen voor mij eigenlijk wel doorslaggevend. Philips heeft in het buitenland wel eens vreemde spullen gemaakt, maar niet zo afwijkend als dit. Vandaar :-)

Herkomst TV Philips X11T601/07 Portable?

door kris ⌂ @, Gent, België, 09-12-2009, 21:47 (5249 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten,
de stroom van recaties gaat door:-)
door deze tv discussie kwam in mijn achterhoofd M.B.L.E. boven water, zie het topic hierover. betreffende het stickertjes plakken in Eindhoven van ergens anders geproduceerde onderdelen/toestellen/assemblys/transistoren/buizen werd vooral M.B.L.E aangesproken als toeleverancier. Vreemd dat niemand hier nog zich iets van herinnerd.

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 10-12-2009, 16:45 (5249 dagen geleden) @ Armand

Hallo Armand ..... ik ben daarstraks nog eens aan het zoeken geweest in mijn oude documentatie en kijk eens wat ik nog gevonden heb:

[image]

Groeten ... Hugo Sneyers

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Armand @, België, 10-12-2009, 18:20 (5249 dagen geleden) @ Hugo Sneyers
Gewijzigd door Armand, 10-12-2009, 18:24

Hallo Hugo,

:) :) :) :) Gewoon fantastisch!
Ik vraag me af wat het verschil is tussen de 4 modelletjes.Druktoetsen BELG CCIR UHF fr VHF fr?? De andere modelletjes misschien niet voor de Belgische markt??
Voor de Philips Service X11T601A/OO/O7 heb ik wel héél veel belangstelling.
De SBR TV111 documentatie is voor 99% gelijk - slechts minieme verschillen gevonden.
Hoe kunnen we dit regelen? Kan je het inscannen of ... misschien zoals vorige keer ? Stuur me een mailtje.

Vriendelijke groeten,

Armand

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 10-12-2009, 22:57 (5248 dagen geleden) @ Armand

Als ze ingescand kunnen worden ben ik zeker geinteresseerd en Paul waarschijnlijk ook wel om ze in de forumcollectie op te nemen :)

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 11-12-2009, 01:45 (5248 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Als Hugo de moeite wil nemen om die servicedocs in te scannen, wil ik ze zeker in de schematheek opnemen.

Ik heb geen idee om hoeveel pagina's het gaat maar het zal een pittig klusje worden.

Paul
Forumbeheer

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 11-12-2009, 21:06 (5248 dagen geleden) @ Forumbeheer

Hallo .... ik heb de servicemanual ingescand en -png bestanden van gemaakt, je kan ze hier vinden:
http://users.telenet.be/on6hn4/X11T601A-png/

Als er iemand is die ze als -tif bestand wil hebben (55 Mb) laat maar weten, dan zet ik die ook op het net.

Groeten ... Hugo Sneyers

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 12-12-2009, 03:02 (5247 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Hallo Hugo,

Ik ga hier vandaag eens mee aan de slag en wil proberen die PNG's naar een PDF te converteren.

Groeten,
Paul
Forumbeheer

Schema Philips X11T601A is aan de schematheek toegevoegd

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 12-12-2009, 12:45 (5247 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Met dank aan Hugo Sneyers is het in hoofde genoemde schema in PDF beschikbaar.

Paul
Forumbeheer

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 11-12-2009, 21:09 (5248 dagen geleden) @ Armand

Hallo Armand .... het enige verschil tussen de 4 modelletjes is dat de 2 linkse van het merk Siera/Aristona zijn en de 2 rechtse van Philips.
De onderste zijn van het model met een 28 cm beeldbuis, de bovenste met de iets grotere beeldbuis.


Groeten ... Hugo Sneyers

Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable

door Armand @, België, 11-12-2009, 21:24 (5248 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Bedankt Hugo voor de verduidelijking over de 4 modelletjes en natuurlijk ook voor het inscannen.;-) ;-) ;-)

Vriendelijke groeten,

Armand

powered by my little forum