service manual van Philips wake-up light (Gezocht)

door Jac Janssen @, Eindhoven, 02-09-2014, 06:41 (3531 dagen geleden)

Ik ben op zoek naar een service manual van een Philips wake-up light, type HF3461.

[image]

(Het apparaat werkt goed, maar ik zou wat meer over de electronica en dergelijke willen weten.)

Ik kan me voorstellen dat informatie over een ander model uit deze serie ook wat helpt.

Alvast dank!

Jac

service manual van Philips wake-up light

door soundman2 @, Wouw, 02-09-2014, 10:14 (3531 dagen geleden) @ Jac Janssen

Ik ben op zoek naar een service manual van een Philips wake-up light, type HF3461.

[image]

(Het apparaat werkt goed, maar ik zou wat meer over de electronica en dergelijke willen weten.)

Ik kan me voorstellen dat informatie over een ander model uit deze serie ook wat helpt.

Alvast dank!

Jac

Vroeger kon je een schakeling bekijken en doorgronden. Tegenwoordig zit er meestal een uP in met wat periferie. Valt volgens mij nog maar weinig aan uit te zoeken, of het zou de aansturing van het lampje (led) moeten zijn. Wordt meestal ook geregeld door de uP die de helft van de tijd staat te niksen en de pulsbreedteregeling erbij doet.
Zou je zoiets moeten maken met conventionele onderdelen, zou het nog een hele schakeling worden. Neem bijvoorbeeld alleen al het afvragen van het toetsenbord met normale decoders etc.

Soundman2

service manual van Philips wake-up light

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 02-09-2014, 11:31 (3531 dagen geleden) @ Jac Janssen
Gewijzigd door Maarten Bakker, 02-09-2014, 11:51

Het gaat hier om een apparaat uit de categorie Kleine Huishoudelijke Apparaten, dus zal de electronica wel als module ingetekend zijn. Ik ga eens op zoek.

Edit: gevonden, hierbij een screenshot van de volledige (!) service manual... Als je hem in leesbaar formaat wilt hebben, hoor ik het wel.

[image]

service manual van Philips wake-up light

door DeeGee, 23-12-2016, 07:11 (2688 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Beste Maarten,

Is het service manual van de HF3461 nog beschikbaar?
Zo ja, dan zou ik dat graag willen inzien.

Groet, DeeGee

service manual van Philips wake-up light

door HarryBruns @, 03-04-2019, 15:32 (1857 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Beste Maarten,

dit bericht van u is al van een tijd geleden, zag ik.
Het onderwerp echter is voor mij zeer actueel.
Vraag is of dit service manual nog beschikbaar is.
Ik zou er graag een kopie van willen hebben.
Ben bezig met zo'n lamp, de HF3461/01, te repareren.
Lijkt iets van een voedingsprobleem te zijn.
Mocht u mij aan een kopie van het manual kunnen helpen, zou ik u zeer erkentelijk zijn.

Hoor graag van u.

met vriendelijke groet,

Harry Bruns
harry.bruns45@gmail.com

service manual van Philips wake-up light

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 03-04-2019, 19:57 (1856 dagen geleden) @ HarryBruns

Beste Harry,

De manual bestaat letterlijk alleen uit de getoonde pagina, dus heeft weinig meerwaarde.

Ik heb hem echter in de schematheek gezet (zie link boven in de gele balk).

service manual van Philips wake-up light

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 03-04-2019, 20:29 (1856 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Klopt, dit is het enige blad en men zegt dat er geen herstelbare onderdelen inzitten.
Heb hier wel een meer gedetailleerde gebruiksaanwijzing.
Als daar belangstelling voor is dan hoor ik dat wel.
Groet, Ben

service manual van Philips wake-up light

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 03-04-2019, 21:56 (1856 dagen geleden) @ Ben

Als dat Philips documentnummer 4222 002 64485 is, dan heb ik die hier en kan hem desgwenst ook in de schematheek plaatsen. Mocht het een andere versie zijn, houd ik me aanbevolen.

Bij dit soort schemaloze (ik wilde bijna typen: schaamteloze) apparaten heb ik altijd sterk de neiging om dan zelf maar een schema op te tekenen, voordeel is dat je het apparaat meteen leert kennen en het mankement al doende misschien al tegenkomt.

service manual van Philips wake-up light

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 03-04-2019, 22:27 (1856 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door Ben, 03-04-2019, 22:30

Heb 4222 002 6448.4 en is (denk ik) hetzelfde document.
Groet, Ben

service manual van Philips wake-up light

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 04-04-2019, 13:36 (1856 dagen geleden) @ Ben

Inderdaad alleen verschil in het puntnummer. Niet de moeite waard om allebei online te plaatsen, maar nu ben ik wel benieuwd naar de verschillen :-D Kun je hem eens doormailen?

service manual van Philips wake-up light

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 03-04-2019, 15:52 (1857 dagen geleden) @ Jac Janssen

Wel grappig dat dit ding door mij in de 70er jaren in de Philips ideeënbus was gestopt.
Aanleiding was een omgebouwde wekkerradio met een relais om het bedlampje aan te zetten bij het afspelen.
We gebruiken het nog steeds.
De Philips reactie was, een leuk idee maar veel te gevaarlijk "wij kunnen daarmee uw idee niet belonen".
Groet, Ben

service manual van Philips wake-up light

door soundman2 @, Wouw, 04-04-2019, 16:48 (1856 dagen geleden) @ Ben

De schrik van de elektrische dekens zat er nog in:-D

powered by my little forum