Windows 10 gratis?. (Computertechniek)

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 17-06-2015, 10:53 (3257 dagen geleden)

Bij de laatste update van mijn W7 verscheen een windows blokje rechtsonder op het scherm. Omdat ik wekelijks een complete backup maak met 'True Image' kan er wel eens wat uitgeprobeerd worden, gaat het fout dan kun je terug naar de vorige situatie. Nu klikte ik op dit Icoontje en daaronder zit een gratis upgrade naar Windows 10 per 29 juni. Onderzoek naar wat Windows 10 inhoud is in eerste instantie niet negatief te noemen, maar vraag mij af of er ook andere meningen zijn. Groeten, Ben

Windows 10 gratis?.

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 17-06-2015, 11:02 (3257 dagen geleden) @ Ben

Hallo Ben,

Een tijdje geleden heeft Microsoft bekend gemaakt dat Windows 10 gratis ter bechikking wordt gesteld aan alle gebruikers van Win 7 en 8 . Voorwaarde is wel dat je die versie hebt gekocht. Ik heb win7 en dat werkt goed, voorlopig heb ik geen reden om naar 10 te migreren. Probleem is vaak bij een dergelijke " upgrade" dat sommige hardware niet meer werkt.......

Wat het voordeel is om naar 10 te gaan weet ik niet, maar dat kan een ander misschien wel vertellen.

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Windows 10 gratis?.

door Sietze Osinga @, Koekange, 17-06-2015, 11:14 (3257 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Ook ik heb mij aangemeld voor de gratis versie van Windows 10.Heb alles nagelezen omtrent deze update en kon niets negatiefs vinden.Volgens mij kun je de hardware en de apparaten die je nu gebruikt met W7,ook gebruiken met W10.
We zullen zien wat het brengt.
Groeten,
Sietze.

Windows 10 gratis?.

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 17-06-2015, 11:20 (3257 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Dag Leo, Dank voor je antwoord, het is niet zo dat je die versie moet hebben gekocht. De in gebruik zijnde versie moet alleen wel 'Legitiem' zijn.
Er worden door mij diverse progs gebruikt zoals b.v. Photoshop 7.0 naast de CS3 versie. Verder een Laserjet 5 en een wat oudere Canon scanner. Als dat niet meer werkt in W10 dan kan ik nog terug, maar wil het wel eerst testen. Groet, Ben

Windows 10 gratis?.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 17-06-2015, 11:25 (3257 dagen geleden) @ Ben
Gewijzigd door Maarten Bakker, 17-06-2015, 11:29

Het lijkt mij opzich een prima aanbod van MS, maar ik adviseer mijn klanten in zulke gevallen altijd om niet gelijk over te stappen als er geen dringende reden is en de eerste kinderziektes even af te wachten.

Bij bijvoorbeeld Windows 8, wat uit de doos opzich prima werkte met een paar kleine aanpassingen, duurde het niet zo lang voordat je in totaal meer dan 2GB aan updates voor de kiezen kreeg om er met een flinke omweg van te maken wat MS uiteindelijk vond dat het moest worden.

Nou is Windows 10 opzich soort van de volgende 1GB-grote update op Windows 8 (met het verschil dat hij nu ook op Windows 7 toegepast kan worden, al vermoed ik dat je ook wel wat dingen zal moeten gaan herinstalleren) dus vanuit dat standpunt gezien kun je ook wel gewoon in het diepe springen met een goede kans dat je blijft drijven.

Kortom: je hebt een goede image die je terug kunt zetten, niets staat je in de weg om het toch eens te proberen.

P.S. Windows 8 presteert over het algemeen beter dan Windows 7, dus als dat ook voor 10 geldt houd je er een sneller aanvoelende computer aan over.

Windows 10 gratis?.

door PA9JAN, 17-06-2015, 12:16 (3257 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Ik ben re nog even voorzichtig mee, je hebt een jaar de tijd om 'over' te gaan.
Als je de 'professional' versie van W7 hebt, zoals ik, krijg je geen gratis aanbod maar een aangepast voorstel.
Mijn ervaringen met 7 zijn beter dan met 8. Ik heb een Sony Vaio laptop met W8, en ik vind dat veel minder makkelijk werken dan mijn W7 desktop.
Windows wil op alle soorten computerachtigen dezelfde gebruikersbelevenis creëren, maar vergeet daarbij dat er niet voor niets desktops, laptops, tablets en telefoons zijn...

Windows 10 gratis?.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 17-06-2015, 18:41 (3257 dagen geleden) @ PA9JAN

Dan heb ik een tip voor je om de bediening vrijwel gelijk aan Windows 7 te maken: http://www.classicshell.net/

Windows 10 gratis?.

door PA9JAN, 17-06-2015, 19:13 (3257 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dat heb ik al anderhalf jaar geleden geïnstalleerd, om W8 enigszins bruikbaar (begrijpbaar) te krijgen.
Het is inderdaad een prima aanvulling.
Een van de problemen van W8 is de ongebreidelde hoeveelheid updates en het continue door Microsoft terug corrigeren van door de gebruiker aangepaste instellingen. Zo vinden Microsoft en Sony dat mijn laptop niet continu draadloos met internet verbonden mag zijn. Om energie te sparen.
Na iedere update moet ik de instellingen weer aanpassen, anders valt na 5 minuten de internetverbinding weg. Dat heeft me redelijk wat tijd gekost om er achter te komen wat er aan de hand was.
Dus wacht ik nog even af wat W10 voor ons in petto heeft...

Windows 10 gratis?.

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 17-06-2015, 19:33 (3257 dagen geleden) @ PA9JAN
Gewijzigd door Ben, 17-06-2015, 19:34

Hierbij de tekst waaruit ik begrijp dat de structuur gaat lijken op W7 met wat meer mogelijkheden en een nieuwe browser. Hopen maar dat het geen mooie beloften zijn. Groet, Ben

[image]

Windows 10 gratis?.

door Roland Huisman @, Zwolle, 17-06-2015, 14:04 (3257 dagen geleden) @ Ben

Persoonlijk vind ik Windows 8 prima werken en het draait soepeler dan
Windows XP op oude hardware. Of dat geld voor Windows 10 durf ik niet te zeggen.
Wat ik wel heb ervaren is dat een hele hoop oude hardware (zoals scanners) niet
ondersteund wordt in Windows 8. Dat zal bij Windows 10 vast niet verbeterd worden...

Ik heb mij wel aangemeld voor de upgrade naar Windows 10.

Groeten, Roland

Windows 10 gratis?.

door Jeroen Visser @, Eindhoven, 17-06-2015, 22:41 (3257 dagen geleden) @ Ben

Gratis versie voor Raspberry Pi

powered by my little forum