Mini TV-tjes verzameling (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 22-10-2015, 17:15 (3106 dagen geleden)
Gewijzigd door Hans van Kampen, 22-10-2015, 17:17

Hallo forumlezers,

Ik vind het altijd leuk iemand zijn verzameling te zien en zo postte ik eerder deze week op het zusterforum (NFOR) mijn mini oscilloscoopjes verzameling (26 stuks waarvan de helft buizen) en omdat de verzameling mini TV-tjes ook gestalte begint te krijgen heb ik ze ook maar even op de kiek gezet.

Het zijn er 16 waarvan 8 kleur en 8 zwart/wit. Op de bovenste plank geheel links staat mijn eerste, een Orion kleuren TV/radio combi die ik voor 498 gulden in 1980 ooit kocht. (daarnaast ook wat scoopspul maar doet niets ter zake nu)

[image]

Van Ben Koks en Ruud Herwaarden heb ik er enkelen tegelijk over genomen waarvoor dank :) Ze zijn bijna allemaal OK, eentje moet nagekeken worden want heeft een tijd lang een wazige stip in het midden na uitzetten. Zal wel ergens een C zijn in het Whenelt circuit.

Het is niet de bedoeling TV/radio/cassette combi's te sparen of moderner ogende (zilvergrijze) bolle exemplaren. Op het verlanglijstje staat al enige tijd een mini CRT kleuren TV-tje van Panasonic met het kleinst mogelijke beeldbuisje.

Ja, die miniscopen en deze TV-tjes, zou het een beeldbuistik zijn? weer eens wat anders dan een klokkentik:-D

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Mini TV-tjes verzameling

door g-rely @, Lelystad, 22-10-2015, 17:46 (3106 dagen geleden) @ Hans van Kampen

[image]

Hallo Hans,

Mocht je nog interesse hebben voor deze Sony 9cm monitoren (zw/w), 3 van de 4 doen het nog, hoor ik het wel van je. Zelf zoek ik nog een kleine portable buizenradio met D-buisjes.
Groet, Gerard Lelystad.

Mini TV-tjes verzameling

door Hans van Kampen @, Voorhout, 22-10-2015, 19:03 (3106 dagen geleden) @ g-rely

Hallo Gerard,

Dit wordt hem niet hoor voor de verzameling mini TV-tjes zo'n balk monitoren, bedankt.

Ik heb voor je nog wel een portable radio met D-buisjes, ik ga binnenkort weer enkele toestellen weg doen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Mini TV-tjes verzameling

door robot797 @, Rijssen, 22-10-2015, 20:19 (3106 dagen geleden) @ g-rely

mag ik deze dan overnemen

ik vind dat wel gaaf
ik stuur je wel een pm

--
Groeten Peter Veldman

Mini TV-tjes verzameling

door Sietze Osinga @, Koekange, 23-10-2015, 08:04 (3106 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Dag Hans.Ook dit is weer een indrukwekkende verzameling.Heel leuk.Ikzelf bezit de Sony(derde rij,tweede van rechts)welke ik gebruik als monitor bij mijn Sony CL6 videorecorder.Heel veel kijkplezier met deze kijkbuisjes!
Groeten,
Sietze.

Mini TV-tjes verzameling

door Hans van Kampen @, Voorhout, 24-10-2015, 18:28 (3104 dagen geleden) @ Sietze Osinga

Was toen der tijd een heel duur toestelletje, ik meen dat ik er bijna 1100 gulden voor heb betaald, wel een scherp beeld door verticaal volkomen open schaduwmasker van deze trinitronbuizen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Mini TV-tjes verzameling

door Rob Krabbendam ⌂ @, Hellevoetsluis, 24-10-2015, 12:42 (3105 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hoi Hans,

Mooie verzameling. Ik heb zelf ook wat kleine toestelletjes. Jouw bericht bracht mij op het idee om vandaag mijn Panasonic TC-30 weer eens uit de mottenballen te halen. Een hele tijd geleden had ik deze maar even apart gezet omdat hij er ineens mee opgehouden was. Vandaag na een tijdje meten en zoeken de oorzaak gevonden: een weerstandje dat met één pootje sluiting maakte tegen het dekseltje van de tuner (op de foto in het midden bovenaan). Vind het maar eens :-P

Anyway hij doet het weer. Hierbij wat foto's. Ik wil 'm niet kwijt overigens...

[image]
[image]
[image]

Mooi toestelletje dat ondanks z'n mini-kleurenbuisje toch nog leesbare ondertiteling weet te produceren.

Mini TV-tjes verzameling

door Jac Janssen @, Eindhoven, 24-10-2015, 12:52 (3105 dagen geleden) @ Rob Krabbendam

Leuke verzameling Hans.

@Rob: Inderdaad een leuk toestelletje.

Zo ziet een plaatje met ondertiteling er dan uit:
[image]

Jac

Mini TV-tjes verzameling

door Hans van Kampen @, Voorhout, 24-10-2015, 21:58 (3104 dagen geleden) @ Jac Janssen

Dank je Jac,

Is eigenlijk zo gekomen omdat die Orion die ik in 1980 kocht nog had en enkele jaren later de SONY er bij kocht en enkele jaren geleden van Jeroen Landman die Koyo KTV/radio combi en later van Ben Koks en Ruud Herwaarden enkele tv tjes over nam en zo ontstaat weer een verzamelitem.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Mini TV-tjes verzameling

door Hans van Kampen @, Voorhout, 24-10-2015, 18:32 (3104 dagen geleden) @ Rob Krabbendam

Aha Rob, jij bent het die zo'n Panasonic toestelletje heeft, ik wist dat er iemand was die er een heeft naar aanrijding van mijn eerdere topic over een kleinst mogelijke kleuren beeldbuis.

Mooi dat je de fout gevonden hebt en veel plezier ermee. Mocht je hem ooit weg doen......:-P maar wellicht ben ik die tv-tjes tegen die tijd ook aan het ruimen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Mini TV-tjes verzameling

door Rob Krabbendam ⌂ @, Hellevoetsluis, 24-10-2015, 20:24 (3104 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hoi Hans,

Een enkele keer worden ze weleens te koop aangeboden dus misschien heb je een keer geluk. Als je zoekt op TH3-W3V of CT-3311 dan kom je soortgelijke toestelletjes ook tegen.

Overigens heeft de Panasonic ct-101 een nog kleiner buisje. Ook die is vrij zeldzaam.

Groet,
Rob

Mini TV-tjes verzameling

door Hans van Kampen @, Voorhout, 24-10-2015, 21:53 (3104 dagen geleden) @ Rob Krabbendam

Ik heb het gezien Rob, ongelofelijk hoe klein die kleuren tv tjes met beeldbuisje. Ik heb ooit van iemand, lang geleden overigens een vestzak kleuren tv tje gekregen van het merk Citizen maar is helaas een LCD.

Ik ga toch eens speuren op veiling sites voor zo'n mini kleuren tv tje. Ik ga vaak naar 2e hands markten en hoop er steeds een tegen te komen maar helaas tot op heden:-( alleen maar dat alledaagse spul wat ieder gezin in huis heeft, zelden of nooit iets bijzonders.

:-)
Hans

--
Hans van Kampen

powered by my little forum