Driver installeren ? (Computertechniek)

door Frans @, Bredene, België, 30-12-2015, 16:06 (3064 dagen geleden)

Hallo,

Weet iemand hoe je de driver moet installeren voor de Velleman PClab2000LT
op een tablet met Win8 ?

Ik heb de gepaste driver gedownload van de site van Velleman maar weet eindelijk
niet goed hoe en wat er nu moet geinstalleerd worden.

Heeft er hier iemand ervaring mee ?

Vriendelijke groeten
Frans,

Driver installeren ?

door bruno @, Tienen ( Belgie ), 30-12-2015, 16:51 (3064 dagen geleden) @ Frans

Frans , is je tablet dan voorzien van een usb aansluiting waar je de usb stick in kwijt kan ??
Voor de rest heb ik volgende pdf gevonden :
http://www.velleman.co.uk/manuals/pclab2000.pdf
deze geeft de uitleg voor windowsversie tot W7 kan je hier al verder mee??

Groeten
Bruno

Driver installeren ?

door Frans @, Bredene, België, 31-12-2015, 07:32 (3064 dagen geleden) @ bruno

Hallo Bruno,

Bedankt voor de reactie , die software heb ik op mijn vaste PC staan en werkt
perfect onder Vista en is er geen DLL driver nodig.

Ik heb dezelfde software geinstalleerd op mijn tablet met Win8 , de software werkt maar herkent de PCSGU250 (PC scoop en functie generator) niet.

Volgens de site van Velleman moet voor Win8 een DLL driver geinstalleerd worden.

Dat is nu juist mijn probleem , hoe krijg ik die driver gekoppeld aan mijn software ?

Mijn tablet beschikt over één USB poort die trouwens ook gebruikt word voor het aansluiten van de PCSGU250.

Vriendelijke groeten
Frans,

Driver installeren ?

door bruno @, Tienen ( Belgie ), 31-12-2015, 18:25 (3063 dagen geleden) @ Frans

Frans,

Je heb dan deze W8 driver reeds gedownload :

http://www.velleman.eu/support/downloads/?code=PCSGU250
de zip file op een plaats zetten waar dat je deze makkelijk terugvind standaard staat deze reeds onder downloads directory. Deze dan uitpakken en in configuratie scherm en dan apparaat beheer eens kijken of je een onbekend USB hebt staan en dan kiezen voor heb een driver dan naar de plaats gaan waar dat je de zipfile heb uitgepakt en dan verder gaan ik vermoed dat Windows gaat vragen dat je zeker bent om deze driver te gebruiken vermits deze vermoedelijk niet digitaal ondertekend is door windows dan kiezen voor toch doorgaan en eens kijken of je onbekend USB device verdwenen is.
Indien dit het geval is verwacht ik dat je scoop / functiegenerator naar behoren zal werken.

Veel succes.
Groeten
Bruno

Driver installeren ?

door Frans @, Bredene, België, 01-01-2016, 13:17 (3063 dagen geleden) @ bruno

Hallo Bruno , beste wensen voor 2016

Ik heb de Velleman driver als volgt proberen te installeren (maar zonder succes)

-configuratiescherm
-apparatenbeheer
- bij andere apparaten staat de PCSGU250 met een geel driehoekje
-boven staande lijn aanklikken en verder naar stuurprogramma bijwerken
-locatie aanduiden waar de driver zich bevind
- Wizard start op (probeert wel de driver te installeren) maar loopt eeuwig door zonder te stoppen.
Na uren in deze situatie te staan ben toch verplicht geweest om met een harde reset de Wizard te onderbreken , gelukkig ( tot nu toe zonder gevolgen)

Wat zou er nu eindelijk mis gelopen zijn ?

Geniet nog verder van de eerste dag van het jaar


Vriendelijke groeten
Frans

Driver installeren ?

door bruno @, Tienen ( Belgie ), 02-01-2016, 11:22 (3062 dagen geleden) @ Frans

Frans, eveneens mijn best wensen voor 2016 in je verhaal merk ik dat je de zipfile niet zou uitgepakt hebben , indien dit het geval is eerst in de verkenner op de zipfile eerst rechts klikken en kiezen voor de optie alles uitpakken , kies dan een locatie die je makkelijk terugvind en herhaal de procedure opnieuw maar wel met de nieuwe locatie waar je de zipfile uitgepakt hebt.
Indien dit niet zou lukken , stuur dan even een pm zodat we een afspraak kunnen maken zodat ik even via het internet mee volg van wat er gebeurt op je pc.

Groeten
Bruno

Zie verder per mail

door Frans @, Bredene, België, 03-01-2016, 13:04 (3061 dagen geleden) @ bruno

[ Geen tekst ]

powered by my little forum