Spyhunter uninstall (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 17-01-2016, 15:39 (3047 dagen geleden)

Soms loot mijn laptop vast en na restart werkt alles weer.
Als virusscanner gebruik ik avast, maar die piept nergens over
Ik heb ook spyhunter free version en gebruik dat onregelmatig, laatst in september.
Er gebeurden dingen anders als anders.
Het programma ging niet eerst updates ophalen en ook de handmatige keuze was er niet. Wel kon ik de scan starten.Bij herhaling kreeg ik een pop-up dat mijn DNS was gewijzigd met de keuze accept, restore, remind me later of het venster uitzetten rechtsboven...Aanvankelijk koos ik voor de reminder, maar om de minuut zowat stond het er Ik zette het uit met het kruisje, maar nope. Spyhunter was dus goed verklooid mijns inziens.
Het programma verwijderen via configuratie ging ook al niet. Daar kreeg ik de melding SH4service.exe niet gevonden. Het stond echter wel degelijk waar het staan moest. Het filetje om met de software van enigma SH weg te halen was er dan weer niet.
Ik heb SH4service met de hand gestart en na wat pogingen was SH verdwenen uit zijn directory. Ik heb de sleutels in de registry met de hand gedeleted.
Wat kan er aan de hand geweest zijn?
Nu de vraag,hoe controleer ik mijn DNS? Ik heb een KPN Thomson. Speedtouch 510 modem met ADSL
De interne ipadressen kloppen nog steeds, of wordt er wat anders bedoeld.
Ik zou willen weten of de pop-.
pop-.up fake is of dat er echt wat (ongewenst) veranderd is.
De pop-up lijkt overigens ook met de noorderzon vertrokken.

Soundman2

Spyhunter uninstall

door Piet Couttouw @, Vlamertinge (België), 18-01-2016, 18:50 (3046 dagen geleden) @ soundman2

Spyhunter verwijderen lijkt me de beste optie, er is betere software voor deze toepassing. Ik gebruik MalwareBytes Anti-Malware en ben er heel tevreden over.
Misschien heb je hier iets aan: http://www.pc-tips.info/tips/wat-als-u-spyhunter-niet-kunt-verwijderen/

Spyhunter uninstall

door soundman2 @, Wouw, 18-01-2016, 20:13 (3045 dagen geleden) @ Piet Couttouw

Spyhunter heb ik inmiddels kunnen verwijderen door het "onvindbare" bestand met de hand te starten.
Spyhunter is dus geen probleem meer. Ik had alleen nog een vraag overDNS, hoe weet ik of dat allemaal nog correct is?

Soundman2

Spyhunter uninstall

door kris ⌂ @, Gent, België, 18-01-2016, 22:41 (3045 dagen geleden) @ soundman2

staat dat over het algemeen niet op "auto"? (net zoals je IP adres) of stond het daarvoor allemaal manueel ingesteld? dat kan, maar is vrij uitzonderlijk.

Nu ja, werken doet het blijkbaar wel, anders kan je geen bericht meer sturen :-)

groeten

Kris

Spyhunter uninstall

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 19-01-2016, 01:50 (3045 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door v1ncent, 19-01-2016, 01:53

Wauw, de ST510 hoort inmiddels wel in een museum thuis! ;-)

Handigst om even na te kijken of alles bij je ipv4 instellingen nog op automatisch staat. Kris geeft al aan dat je gewoon kan internetten dus 8 van de 10 keer zal dit gewoon nog op auto staan. In dat ene geval ken ik genoeg voorbeelden van vulmaarin-ware die je dns verkeer omleiden. Met dat andere geval zijn de gratis antivirus/vulmaarin-ware volgestopt met reclames dat er zogenaamd iets mis is waardoor je een betaalde versie aanschaft, hier ken ik zo goed als geen voorbeeld van, wat niet wegneemt dat het niet mogelijk is.

Zelf draai ik al een jaar of 10, 12 geen virusscanner of spyware gebeuren meer. De beste scanner ben je zelf!

--
TB-303 <3

powered by my little forum