B200 foutmelding Canon printers (Computertechniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 28-09-2016, 16:39 (2758 dagen geleden)
Gewijzigd door Marotick, 28-09-2016, 16:51

Vandaag was ik aan het printen en tijdens het printen stopte deze.
Foutcode B200
Wat is dat nu weer? Dus gezocht op internet en... het blijkt dat Canon printers er gewoon na 2 jaar mee stoppen.
Iets met een fout in de printerkop.
Canon zegt dat er een nieuwe kop in moet maar die is duurder dan een nieuwe printer.

[image]

Op de Canon website wordt vermeld dat het ligt aan corrupt geraakte drivers maar dat is ge*u* want de printers met een scanner aan boord moeten ook gewoon stand alone kunnen werken voor het kopiëren van documenten, die hebben geen driver nodig.

Er zijn wel wat oplossingen te vinden op internet, maar na een hele dag prutsen doet mijn printer het nog steeds niet. Veel mensen roepen ook dat ze wel een nieuwe printer gaan kopen maar GEEN canon dus.

Zijn hier mensen met een Canon (alle pixma's hebben dit) die dit opgelost hebben of moet ik een apparaat dat er nog als nieuw uitziet en 2 jaar oud is en eigenlijk niets mankeert weggooien?

Jack Marotick

B200 foutmelding Canon printers

door Roland Huisman @, Zwolle, 28-09-2016, 17:19 (2758 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door Roland Huisman, 28-09-2016, 17:21

Hallo Jack,

Als ik op " canon b200 fix " zoek in google krijg
ik toch vele mogelijke oplossingen / work arounds...
Of het uiteindelijk bij jou werkt is de vraag
want je hebt zelf ook al wat van deze opties getest.

Het blijft toch wel een nadeel van een alles in één...

Succes!

B200 foutmelding Canon printers

door Marotick ⌂ @, Huizen, 28-09-2016, 17:33 (2758 dagen geleden) @ Roland Huisman

Ja die heb ik ook gevonden, ik heb nog meer "oplossingen" gevonden en die ga ik vanavond proberen. Ik heb ook al gevonden dat ik ergens voor 35 euro een nieuwe kop kan kopen, tja dan mag ik weer 2 jaar.
Opvallend is wel dat veel mensen dit probleem krijgen na 2 jaar. Boze opzet wordt vermoed.

Jack

B200 foutmelding Canon printers

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 28-09-2016, 18:19 (2758 dagen geleden) @ Marotick

een juiste Fix voor al die inktjets.
Canon B200 Fix: https://www.youtube.com/playlist?list=PLlUSrPGNOZ5Kef_rnQy_o6JtedVrU5eAj

Youtube oplossingen B200 foutmelding Canon printers

door Marotick ⌂ @, Huizen, 29-09-2016, 13:15 (2758 dagen geleden) @ Maurice

Geweldig deze oplossingen.
Wel 100 filmpjes uit alle delen van de wereld waar mensen een oplossing hebben tegen het B200 probleem.
Uit het raam ermee.

Ik heb me rot gelachen. Weet iemand een hoog object? Dan gaat de mijne er achter aan.

Jack

Youtube oplossingen B200 foutmelding Canon printers

door Ed van der Weele † @, Zeist, 29-09-2016, 16:32 (2757 dagen geleden) @ Marotick

Weet iemand een hoog object? Dan gaat de mijne er achter aan.

Keuze genoeg https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_hoogste_wolkenkrabbers_van_Nederland
En om het in de elektronica/radiosfeer te houden https://nl.wikipedia.org/wiki/Gerbrandytoren

B200 foutmelding Canon printers

door soundman2 @, Wouw, 28-09-2016, 18:26 (2758 dagen geleden) @ Marotick

HP heeft al veel langer van die streken, maar dan met cartridges. Vol of niet, na de opgedrukte datum doen ze het niet meer. Verklaring van HP: Na die datum kunnen ze de afdrukkwaliteit niet meer garanderen. Als of ik niet in staat ben om zelf te constateren, of het drukwerk er nog goed uitziet........
Dus ook nimmer meer HP, (het gaat hier over een Business Inkjet 1100 DTN, Geen machientje van 49 euro derhalve.
Als EUROPA zich daar eens mee bemoeide. Al die goedwerkende waardeloos gemaakte printers leveren meer vervuiling op dan de verboden plastic tasjes in de supermarkt. Ook uniformiteit van cartridges, althans de inktreservoirs zou een mooi goed zijn.

B200 foutmelding Canon printers

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 28-09-2016, 19:23 (2758 dagen geleden) @ soundman2

Helemaal mee eens en daarom heb ik al die kleurenrommel printers er jaren geleden al uitgegooid. Gebruik nu een laserjet 1200 met een toner van 123.
Werkt perfect en mooi zwart/wit. Groet, Ben

B200 foutmelding Canon printers

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 29-09-2016, 00:52 (2758 dagen geleden) @ Ben
Gewijzigd door Maarten Bakker, 29-09-2016, 00:54

Dat is de beste aanpak denk ik. Ik heb zelf lasers staan van HP en Samsung, lever Samsung multifunctionals aan kleine klanten als beste printer voor weinig geld en koop de meeste toner ook bij 123. Vooral over Samsung behoorlijk tevreden, terwijl ik dat op andere gebieden toch niet het beste merk vind.

Als er een inkjet moet komen ga ik voor de iets duurdere consumentenmodellen van HP. Die lijken nog het minste gedoe te geven.

En wat betreft dat Canon: kruit erin, kogel erin en lont aansteken :fir

B200 foutmelding Canon printers

door Wim Schoonhoven @, Eemnes, 28-09-2016, 19:28 (2758 dagen geleden) @ soundman2

De inktprinters die ik heb gehad, hebben hetzelfde probleem.

Epson hopeloos, Canon heeft na een paar jaar kop problemen en nu een Brother met hopeloze software en niet uitontwikkelde hardware. Van een HP medewerker weet ik dat de inktpatronen de inkomsten zijn.Iets positiefs over inktjet? Wie het weet mag het zeggen.

m.v.g.

--
Wim Schoonhoven

B200 foutmelding Canon printers

door soundman2 @, Wouw, 28-09-2016, 20:01 (2758 dagen geleden) @ soundman2

En wat ik nog vergeten was, de software moet in de toekomst downwards compatibel blijven. Het is toch bezopen dat een printer bijv. niet meer dubbelzijdig kan afdrukken als je een nieuw operating systeem installeert. De drivers worden waarschijnlijk wat groter, maar welke programmeur maakt zich tegenwoordig zorgen over geheugenruimte?
In Brussel kunnen ze op eenvoudige manieren met weinig onkosten prima werk voor het milieu doen.
(Ik ben geen alles regulerend groen mannetje hoor, ik rij gewoon een dieselauto en stook af en toe de open haard...)

B200 foutmelding Canon printers

door Marotick ⌂ @, Huizen, 28-09-2016, 20:13 (2758 dagen geleden) @ soundman2

Helemaal gelijk,
Vluchtelingen??? Europa heeft het liever over de kromming van de komkommer en dat soort onzin.
Maar goed morgen ga ik de geboden oplossingen bekijken.
Tot zover iedereen bedankt

Jack

B200 foutmelding Canon printers

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 28-09-2016, 20:15 (2758 dagen geleden) @ soundman2

Nou vertrouwen in Brussel kun je wel vergeten, eerst komt je diesel en daarna je open haard op tafel voordat ze aan printers gaan denken.
Het enige wat wij kunnen doen is dat alles omzeilen met het zoeken naar alternatieven. Het is te hopen dat TS de juiste software kan vinden. Groet, Ben

B200 foutmelding Canon printers

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 29-09-2016, 00:55 (2758 dagen geleden) @ Ben

Nou, de grap is dat ze juist op dit soort dingen vaak nogal fel zijn. Maar er moet eerst even iemand achter zijn bureau wakkerschrikken.

B200 foutmelding Canon printers

door Marotick ⌂ @, Huizen, 29-09-2016, 13:20 (2758 dagen geleden) @ Ben

Nee het ligt niet aan de software. De printer moet uit zichzelf ook fotokopieën kunnen maken en daar heb ik geen software of een computer voor nodig.
Ik denk dat deze ook uit het raam gaat.

Jack

B200 foutmelding Canon printers

door Marbel @, Hoorn N-H, 28-09-2016, 20:28 (2758 dagen geleden) @ Marotick

https://www.inktweb.nl/blog/de-canon-b200-error-code-hoe-los-ik-deze-op/

Deze heeft bij mij geholpen bij de Pixma 925 van nog geen jaar oud!
En ja, er zit nog garantie op.......

Bram

B200 foutmelding Canon printers

door Marotick ⌂ @, Huizen, 29-09-2016, 13:23 (2758 dagen geleden) @ Marbel

De oplossingen die op internet aan de orde komen komt neer op deze suggestie die bij mij niet werkt.
- Zet de printer uit.
- Zet de klep open alsof je de inkt wilt vervangen.
- Schakel de printer in.
- Als de inktwagen naar links gaat en net over het midden is sluit dan de klep.

Hij zou het weer moeten doen dan. Maar niet bij mij.

powered by my little forum