Defect Bebook (Computertechniek)

door hdegreeuw @, Andijk, 06-02-2017, 14:20 (2607 dagen geleden)
Gewijzigd door hdegreeuw, 06-02-2017, 14:22

[image] [image]

Is er iemand die mij het volgende kan uitleggen?
Het weekend kreeg ik bovenstaande elektronisch boeken lees apparaat.
Hij is stuk doet niets meer kan niet meer resetten ed. en hij mag stuk kreeg ik te horen.
Het apparaat bekeken en met een pennetje op de resetknop gedrukt maar geen pukkel verandering in bovenstaand scherm.
In de gebruikershandleiding staat druk de aan uit knop in en gelijktijdig de resetknop, maar ook dat had geen enkel resultaat.
Het apparaat open gemaakt met het idee als ik de batterij los haal zal het beeld op het scherm wel verdwijnen.
Batterij los gesoldeerd maar bovenstaand beeld bleef op het scherm staan.
Toen de batterij gemeten bleek die helemaal leeg te zijn.
Maar hoe kan dan bovenstaand scherm zichtbaar blijven?
Dus verder demonteren rechts de oranje printfolie los gehaald van het opklapstekkertje.
Daarna de hele achterkant met de blauwe printplaat er af geschroefd zodat ik alleen tegen de achterkant van de glasplaat kijk.
Maar ook nu is het beeld het zelfde als toen ik begon met demonteren.
Daarna alles weer in elkaar gezet, batterij er in gesoldeerd en aan de computer aangesloten en de batterij opgeladen.
Die is nu nog 4,075 Volt maar verder werkt hij nog steeds niet

Zie nu iets over het hoofd doe ik iets fout (zal wel) maar hoe is het mogelijk dat dit beeld blijft staan het lijkt wel ingebrand oid.

Je zou haast zeggen je moet de folie van het scherm halen net als bij een nieuwe thermometer waar een plakker op zit met 20,2 graden tegen beschadigen.

Hessel

Defect Bebook

door Arjan Havelaar @, 06-02-2017, 14:33 (2607 dagen geleden) @ hdegreeuw

Hallo Hessel,

Dit is een zogenaamde e-reader.
een e-reader is speciaal apparaat waar digitale boeken op gezet kunnen worden.
Het display is een zogenaamd e-paper display.
Dat display onthoud het beeld wat er voor het laatst naartoe geschreven is.
Het voordeel van zo'n display is het lage energieverbruik.
Je hebt geen backlight nodig om het display te verlichten, en ook is er geen energie nodig om de informatie op het beeld vast te houden.
Alleen wanneer je naar de volgende pagina bladert, wordt er door het display weer energie verbruikt voor het verversen van het beeld.

Voordeel van zo'n apparaat is dat je bijvoorbeeld op vakantie een heleboel leesboeken digitaal mee kunt nemen zonder dat het ruimte kost in je koffers.

Met vriendelijke groet,

Arjan

Defect Bebook

door PA2JAN @, Marknesse, 06-02-2017, 15:00 (2607 dagen geleden) @ hdegreeuw

In feite is het een (android) tablet, alleen zijn ze beperkt in hun mogelijkheden, en hebben ze een E-ink display.
Op het net zijn wel beschrijvingen te vinden om ze vrij te schakelen, zodat ze zich als een tablet gedragen en niet meer als dedicated E-reader.
Maar ik heb nog nooit documentatie kunnen vinden.
Ik hoor of lees graag van de afloop!
Succes,
Jan

Defect Bebook

door hdegreeuw @, Andijk, 06-02-2017, 17:05 (2607 dagen geleden) @ PA2JAN
Gewijzigd door hdegreeuw, 06-02-2017, 17:06

Waarschijnlijk zal er dan wel een storing op de printplaat zitten.
Mocht er iemand zijn die een E-reader Bebook hebben met een gebroken scherm oid dan hoor ik het graag.

Of er moet nog iemand met een andere oplossing komen ik meet wel diverse spanningen op de print maar er zal wel iets defect zijn

powered by my little forum