Advertenties tegen houden (Computertechniek)

door Roland Huisman @, Zwolle, 12-03-2017, 17:11 (2573 dagen geleden)
Gewijzigd door Roland Huisman, 12-03-2017, 17:12

Nu gebruikte ik al een tijdje Ad Block Plus om vervelende advertenties
tegen te houden op de diverse websites zoals nu.nl en marktplaats.nl.
Dit houd je scherm een stuk overzichtelijker en houdt tevens vervelende
virussen uit advertenties tegen. Dit soort grappen:
grote nederlandse websites verspreidden malware via advertenties

Sinds kort heb ik de overstap gemaakt naar ublock origin tot volle tevredenheid.

Maar men wordt steeds geraffineerder met de advertenties. Nu weer op marktplaats.
Momenteel is er een firma welke het nodig vind om 17 reclames tussen totaal 100
advertenties te plaatsen in de rubriek van de oude radio's. Absurd...

Marktplaats maakt wel een verschil in het nummer Bij de reclame is het een
a12345.... en een normale verkoop advertentie m12345.... Technisch is dit dus
makkelijk te herkennen. Nu nog even zien te blokkeren. Iemand ervaring mee?

[image]

Groeten, Roland

Advertenties tegen houden

door KarelWagema @, Beverwijk, 12-03-2017, 17:58 (2573 dagen geleden) @ Roland Huisman

Beste Roland,

Ook ik gebruik ublock origin adblocker.
Wees er van bewust dat zware criminele achter deze malware zitten.
Mijn spam mail ontvangst groeide met de dag en neemt nu weer af het blijkt dat ublock heel veel onderschept en geen informatie doorstuurt na deze criminele organisaties.

Ik heb ooit een spam server weten te hacken geloof me daar heb ik geen vrienden mee gemaakt.
Een van de grote koppen daar achter was een onderbroeken fabrikant hier in Nederland de naam is me inmiddels ontschoten.
Was ook al bekend van radar etc.
Maar ook internet bedrijven zoals godaddy zijn erg actief mat spam malware etc.
Ik heb dit ook aangegeven maar daar doen ze niets mee het gaat gewoon om het geld.
Toen heb ik de gehackte spam zender zelf gebruikt om spam te verzenden met alle verantwoordelijke met telefoon en toe naam daar in.
Geloof dat ze dat niet er leuk vonden.

Als je geen adblocker gebruikt en je doet bankzaken met die zelfde pc dan wordt dat ineens heel griezelig.
En dit is al heel lang aan de gang de advertenties van "je hebt gewonnen dit is geen grapje " was zo'n bekende malware advertentie.

Marktplaats weet ook van de adblocker en doet nu dit.
Ik heb al 10000000x aangegeven dat de ad in de verkeerde rubriek geplaatst is maar daar doen ze alleen wat mee als het een advertentie van mij is.

Ja het is triest maar zo is het gewoon het gaat om geld.
Wat betreft de advertenties op marktplaats ja niet op klikken en negeren.
En anders zal je een plug-in moeten ontwikkelen tegen deze advertenties.
Maar bij elke browser update moet je ook de plug-in controleren en updaten.
De vraag rijst hoeveel tijd wil je hier in steken voor de marktplaats advertenties.

En dan heb je het werkend en verzinnen ze het volgende.
Ik blijf vechten tegen spam en heb al heel wat om zeep geholpen.
Maar het blijft dweilen met de kraan open.

Groet Karel.

Advertenties tegen houden

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 12-03-2017, 20:31 (2573 dagen geleden) @ KarelWagema

Blij te vernemen dat er nog altijd lieden zijn die die ratten het leven zuur maken.

Die advertentie Terreur viert echt hoogtij.
En wel op alle media platforms.

Normaal Tv kijken is er ook niet meer bij, en is men hard op weg om dat medium
binnen nu en 10jaar de nek om te draaien.
Geen ziel kijkt nog naar die troep.
Is er een film, is allemaal reclame voor, na er midden in.
Geeft niet 95% die films zijn toch totaal uitgekauwde oude meuk die al 50x is vertoond de afgelopen 40 jaar.

Vervolgens heb je een High def TV is 80% onscherp omdat er altijd wel ergens een hoekje een ding staat met tekst er op wat geblurd moet worden, hoe zielig is dat.

Mij niet genoeg Ad.Blokkers.
Ben niet tegen reclame zo af en toe, er zijn grenzen.

Advertenties tegen houden

door franc @, Loosbroek, 14-03-2017, 07:46 (2572 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door franc, 14-03-2017, 07:49

Kijk bv Wegmisbruikers, 10 min uitzending, 10 min reclame, dat op en af gedurende 3 kwartier.
Dus hooguit 25 min uitzending in die tijd.
Ik kijk hoofdzakelijk nieuwsuitzendingen op alle zenders en nog wat meer via NPO.
Daar gaat de reclame nog wel.
Ga je zappen, dan worden er tegelijkertijd op vrijwel alle zenders reclame op je afgevuurd, heel prettig!!!:ng :ng
En ook iedere keer daarbij de vooraankondigingen van programma's daarna, heel irritant!

Je wordt ook zo ontiegelijk moe van al die breaks, vaak gaat de TV tijdens een reclame blok gewoon uit!
Of ik kijk programma's niet helemaal, om die reden!

Groet Frank

Advertenties tegen houden

door marc @, Den Haag, 12-03-2017, 19:30 (2573 dagen geleden) @ Roland Huisman

met adblock+, ublock èn ghostery is het momenteelwel uit te houden op het internet, mochten er zaken zijn waar ik me aan stoor dan is het redelijk eenvoudig om deze aan abp toe te voegen...

Advertenties tegen houden

door soundman2 @, Wouw, 12-03-2017, 20:37 (2573 dagen geleden) @ marc

Hoewel ik cookies verwijder met het afsluiten krijg ik bij MP zelfs leeftijdsgebonden reclame. In mijn geval scootmobielen, trapliften etc.
Kijk ij bij een van mijn kinderen op MP, dan staan op die plaats heel andere advertenties. Hoe draai ik dat nu weer de nek om. Ik heb adblock en ghostery

Advertenties tegen houden

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 12-03-2017, 21:34 (2573 dagen geleden) @ soundman2

Gebruik zelf regelmatig Registry Cleaner met daarin de Privacy Eraser.
Maar ook mogelijk is Extra > Internet Opties > Browse geschiedenis verwijderen.
Mogelijk moet je dan weer apart inloggen omdat ook paswoorden verwijderd worden.
1x of 2x in de week en dan ben je weer even van die rommel af.Groet, Ben

Advertenties tegen houden

door Ed van der Weele † @, Zeist, 13-03-2017, 00:33 (2573 dagen geleden) @ marc

Ik zie zelden of nooit advertenties.
Wel regelmatig meldingen "Wij zien dat u een advertentieblocker gebruikt. Dat dwarsboomt ons verdienmodel" of iets in die trant.
Misschien heeft het er mee te maken welke websites je bezoekt? Veel verder dan NOS-nieuws, De Volkskrant, dit forum, Circuits Online en een aantal webshops gaat mijn belangstelling niet.
Ik gebruik Firefox met Adblock Plus en Browsing protection by F-Secure.

De reclame op de tv gaat ook bijna geheel aan me voorbij.
Om 8 uur 's avonds gaat de tv aan voor het NOS-journaal en 20 minuten later weer uit.
Als ik naar een film wil kijken is dat op een van de publieke tv-zenders, nooit de commerciëlen. Geen last van irritante banners door het beeld of 6 reclameblokken in een film van een uur.
Kijken er eigenlijk nog mensen naar die commerciële zenders? Ik kan het me nauwelijks voorstellen.

Advertenties tegen houden

door marc @, Den Haag, 13-03-2017, 21:18 (2572 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

hier kijken we al jaren geen tv meer!
heerlijk wat een rust, zelfs radio luitseren doen we alleen soms op npo 5, soul and jazz, bijna geen reclame.
en films en series... tsja, daar heb je het internet voor, voor het "echte" nieuws ga ik zelf wel zoeken, wat de staatsradio en tv door mijn strot probeerd te duwen daar lusten de ratten geen brood van.

Advertenties tegen houden

door lee @, Venlo, 31-08-2017, 08:07 (2402 dagen geleden) @ Roland Huisman

Ik gebruik Ghostery, adblocker en ublock verder ccleaner (die verwijderd o.a. ook alle cookies , browser geschiedenis) films op tv die ik perse wil zien neem ik op zodat ik de reclames kan doorspoelen, nieuws op tv kijk ik niet want daar geloof ik niets van.
Ik maak mijn eigen keuzes, met wat aanpassingen valt het best wel te doen en ben ook gestopt met het mij ergeren op dergelijke ongevraagde door de strot geduwde rommel want dat kost alleen maar energie, je wordt er sjagerijnig van en het lost toch niets op.
Probeer het ook maar eens je wordt er een stuk rustiger van :-D :-D :-D

Lee

powered by my little forum