Programma verkenner gaat na 3 minuten op slot (Computertechniek)

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 06-06-2017, 16:00 (2487 dagen geleden)

Een "klein" probleempje.
Op een W10 ned PC gaat na het openen van verkenner na drie minuten de PC op slot.
Geen muis, toetsenbord mogelijk.
Alleen opnieuw opstarten.
In XP kan ik onder Taakbeheer zien of een programma onder "Toepassingen" is geactiveerd en/of kan ik, bij niet-geactiveerd, het programma Activeren.
En nu?
ruud

Programma verkenner gaat na 3 minuten op slot

door Piet Couttouw @, Vlamertinge (België), 06-06-2017, 17:21 (2487 dagen geleden) @ Bapaktua

Programma verkenner gaat na 3 minuten op slot

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 06-06-2017, 20:24 (2487 dagen geleden) @ Bapaktua
Gewijzigd door Maarten Bakker, 06-06-2017, 20:25

Ik geloof niet zo in de oplossing van Piet Couttouw hierboven. Gebruik je ueberhaupt de Technial Preview versie? Aan de andere kant is dit wel weer typisch een zwak punt van Windows 10, het breekt in 10 stukken doordat er continu updates en upgrades gepusht worden die veel verder gaan dan simpele beveiligingspatches.

Taakbeheer zou je onder Windows 10 naar mijn idee ook met ctrl-alt-del kunnen starten. Kijk anders even met rechtsklikken op de taakbalk of op het startmenu.

Alternatief: Windowstoets-R, taskmgr, enter.

Je zou eigenlijk ook even onder energiebeheer kunnen kijken. Zijn er dingen die zo staan ingesteld dat ze na 3 minuten geactiveerd worden? Dingen als harddisk stilleggen enzo.

Programma verkenner gaat na 3 minuten op slot

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 07-06-2017, 17:38 (2486 dagen geleden) @ Bapaktua

Beide "Beantwoorders" bedankt.
Het is de gewone W10 versie zonder speciale upgrades zoalas Windows 10 Technical Preview.
Helaas staat de PC niet bij mij maar bij een goede kennis.
Ik ga hem aanraden om inderdaad om inderdaad bij Energie beheer te gaan kijken.
Alle toets combinaties om naar Taakbeheer te gaan werken,
alleen wanneer hij in Taakbeheer staat is het na zeer korte tijd afgelopen.
Anders moet ik maar eens op reis gaan om de goede man te helpen.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
wanneer ik een oplossing heb gevonden deel ik dat hier mede
groet, ruud

Programma verkenner gaat na 3 minuten op slot

door Marbel @, Hoorn N-H, 09-06-2017, 01:45 (2484 dagen geleden) @ Bapaktua

Echt op reis gaan lijkt mij niet nodig, je kunt ook op afstand de computer "overnemen" en dan zien wat er aan de hand is.
Scheelt mss een reis?

groet, Bram

powered by my little forum