Avast wil me wat verkopen (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 26-07-2017, 18:05 (2438 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 26-07-2017, 18:07

Ik draai op W7 en met de regelmaat van de klok komt Avast aanzetten met de mededeling dat mijn pc niet optimaal draait. Zo vinden ze overbodige bestanden (temp) en overbodige APPS. Die temp bestanden heb ik volgens mij geen hinder van, de apps mogelijk wel. Avast biedt aan om de zaak in orde te maken, maar je raad het al, dan moet ik wel de betaalde versie nemen. Dat was ik eigenlijk niet van plan.
Bij Spyhunter bijv krijg je de lijst wel te zien en Spyhunter ruimt ook op tegen betaling.
Met de lijst kun je echter wel de ellende handmatig verwijderen als je dat wil.
Hoe krijg ik de lijst van Avast te zien of zijn daar ook andere tooltjes voor

Avast wil me wat verkopen

door Pieter Vos @, 26-07-2017, 18:51 (2438 dagen geleden) @ soundman2

Zelf heb ik Avast op mijn smartphone met Android. Avast gedraagt zich behoorlijk agressief door voortdurend meldingen op het scherm te presenteren van allerlei "probleem oplossende" "handige" apps.

Maar pas op! Ik heb een keer de app "overbodige gegevens opruimen" laten draaien, echter gelukkig voor korte tijd. Wat ik vervolgens vaststelde is dat, wanneer ik de smartphone via USB verbonden heb met mijn pc, ik op mijn pc niet meer alle bestanden kan zien die wel degelijk nog in het geheugen van mijn smartphone staan. Want als ik de inhoud van mappen in het geheugen van mijn smartphone bekijk met de app 'bestanden' dan zijn bestanden, niet gezien op mijn pc, wel degelijk aanwezig in het smartphone geheugen.

Ik denk er over Avast maar eens van mijn smartphone af te flikkeren, zelfs al is mijn smartphone dan gevoeliger voor virussen. Een goede strategie daarop is uitsluitend apps uit de google play store te installeren.

met vriendelijke groet, Pieter.

Avast wil me wat verkopen

door marc @, Den Haag, 26-07-2017, 18:51 (2438 dagen geleden) @ soundman2

ga eerst eens aan de slag met Ccleaner, gratis en ruimt goed op!

Avast wil me wat verkopen

door soundman2 @, Wouw, 26-07-2017, 21:03 (2437 dagen geleden) @ marc

ga eerst eens aan de slag met Ccleaner, gratis en ruimt goed op!

Over CCcleaner gaat het verhaal dat het wel wat doet, maar weinig. Het wordt vergeleken met een heel groot parkeerterrein met vele auto's. Na de cleanacties blijken er dan enkele auto's minder te zijn. Schiet dus kennelijk niet echt op.

Avast wil me wat verkopen

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 26-07-2017, 23:19 (2437 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Maarten Bakker, 26-07-2017, 23:22

Ccleaner doet opzich prima wat het moet doen, het is alleen geen adware/malwarescanner maar een schijfruimtevrijmaak- en cookie/historyopschoonproramma. Bij de aanvullende tools zit een registryopschoner (scheelt soms in snelheid of foutmeldingen van Windows), een duplicate file finder en een disk-wiper (handig om schijven uit afgedankte klantcomputers te wissen waar nog gegevens op staan en om vrije ruimte op je eigen schijven te wissen zodat later per ongeluk gedelete bestanden een grotere herstelkans hebben).

Avast wil me wat verkopen

door PA2JAN @, Marknesse, 26-07-2017, 21:25 (2437 dagen geleden) @ marc
Gewijzigd door PA2JAN, 26-07-2017, 21:27

Helemaal niet mee eens!
CCleaner (crap cleaner) werkt perfect om overbodige rommel op te ruimen. Alleen bij de het cleanen van de registry moet de tool een aantal malen achter elkaar lopen, omdat de registry meestal de eerste keer niet volledig gereinigd kan worden wegens het complexe karakter van die file.

https://www.piriform.com/ccleaner/download

dit is de officiële downloadpagine.

Succes,
Jan

Avast wil me wat verkopen

door Roland Huisman @, Zwolle, 26-07-2017, 20:19 (2438 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Roland Huisman, 26-07-2017, 20:20

Tsja, dat is gewoon de consequentie van een gratis virusscanner.
Ze proberen je gewoon het product of een andere product van ze te verkopen.
Mijn zege hebben ze. Ik krijg af en toe ook zo'n popupje. Nou best. 't is gratis.
Bij een betaalde krijg je die meldingen niet. Dus het is gewoon je eigen keuze :-)
Ik zou me niet druk maken over die zogenaamde overbodige bestanden oid...

Groeten, Roland

Avast wil me wat verkopen

door marc @, Den Haag, 27-07-2017, 06:37 (2437 dagen geleden) @ Roland Huisman

Nu weet ik ook weer waarom ik na jaren naar een andere virusscanner ben gegaan, avast bleef maar popups geven die je alleen weg kon krijgen door er geld tegenaan te gooien, ik ben toen over gegaan naar avira, geloof ik.
er zijn genoeg gratis scanners en als je mazzel hebt geven sommigen wel de naam en toenaam, plaats en grote van de overbodige apps en proggies, en die kan je dan makkelijk met ccleaner deinstalleren.

Avast wil me wat verkopen

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 27-07-2017, 08:06 (2437 dagen geleden) @ marc
Gewijzigd door Bapaktua, 27-07-2017, 08:08

Ik gebruik al zeer lang McAfee op 1 Notebook en 2 PC's.
De Total protection Versie, 1 licentie voor drie apparaten.
Die koop ik elk jaar via mijn ING-Bankrekening aanbiedingen.
Ik betaal met mijn Rentepunten ongeveer 17,00 euro per jaar :-) .
Werkt prima. :)
Ik kan daar ook met vragen terecht, wordt prima geholpen.
ruud exPA0ROJ

Avast wil me wat verkopen

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 27-07-2017, 19:39 (2437 dagen geleden) @ soundman2

Al die gratis tools proberen je te flessen met waarschuwingen. Enige doel verkoop.
Enig zal wel kloppen maar veel ook aandikken
natuurlijk.

Ik gebruik al dik 10jr KPN veilig. betaal kleine fee per maand. 7.50 voor 5x installeren.
Eigenlijk is het Fsecure. een prima beveiliger.

Geen troep. Geen extra zooi op je toestellen.
Ccleaner (Free) voor de ruim actie. werkt
naar behoren. En addBlokker op de browser.
Daarna opletten wat je installeerd. FSecure helpt daarbij!!Om gemelde en bekende sites te blokken. Bij zoekacties kom je soms nogal wat zooi tegen.

Tevens bij bankieren wordt de Browser grotendeels geblokt. Super veilig.

powered by my little forum