Weer iets, waar je niet om gevraagd hebt (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 20-08-2017, 08:58 (2413 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 20-08-2017, 09:02

Sinds kort kun je je niet meer afmelden bij hotmail(outlook).
Gebruiken meer mensen de computer, dan moet je dat maar regelen via de toegang. Het houdt in dat hotmail altijd aan staat en microsoft, dus altijd meekijkt wat je doet. Ook facebook etc wordt voor het gemak maar open gezet. Je bent gewoon geen baas meer over je eigen pc....
Kennelijk wordt voor mij beslist wat beter is, onder het mom van handiger. Hetzelfde gold al een paar jaar voor printers. Dure cartridges hebben een uiterste gebruiksdatum, omdat de fabrikant zgn de afdrukkwaliteit na die datum niet meer kan garanderen. Ik ben toch nog niet zo seniel,dat ik dat zelf niet meer kan beoordelen?
Wat is een goed alternatief voor hotmail?
Ik gebruikte het als wegwerp email programma. Dat gaat nu gebeuren.
Je kunt er niet meer buiten, maar ik krijg een steeds grotere hekel aan de computer door de bemoeizucht van allerlei instanties, allemaal zgn om mijn leven prettiger te maken.

Weer iets, waar je niet om gevraagd hebt

door johan van wijngaarden @, omgeving Raamsdonk, 20-08-2017, 09:01 (2413 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door johan van wijngaarden, 20-08-2017, 09:06

Hoi

Of het veilig is en dergelijke weet ik niet
Maar ik gebruik daar gmail voor
Is wel van google dus of je er meer privacy mee bereikt betwijfel ik
Maar als wegwerp email programma goed te doen

Gr johan

Weer iets, waar je niet om gevraagd hebt

door soundman2 @, Wouw, 20-08-2017, 09:04 (2413 dagen geleden) @ johan van wijngaarden

Hoi

Of het veilig is en dergelijke weet ik niet
Maar ik gebruik daar gmail voor

Gr johan

Gmail is van google en die zijn m.i. nog een graadje erger.
Ik heb nog ergens een AOL account is dat iets beters?

Weer iets, waar je niet om gevraagd hebt

door Mans Veldman @, Leidschendam, 20-08-2017, 10:00 (2412 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Mans Veldman, 20-08-2017, 10:10

Het lijkt allemaal zo mooi al die gratis e-mail accounts van Micro$oft, Googl€, etc. Maar geloof mij, gratis bestaat niet, nergens... Er zijn altijd wel achterliggende voorwaarden die niet omzeild kunnen worden. Data en informatie is big bussines waar M$, G en consorten goed aan verdienen.

Stap over op een goede provider die meerdere e-mail accounts biedt of, als je een provider hebt die maar één account biedt, vul dan aan met een aantal mail-aliassen die je kunt wegdoen als er teveel spam op binnen komt.

Ik gebruik wel hotmail, maar alleen via een locale mail cliënt en niet in de webomgeving. Het probleem dat je niet meer kunt afmelden ken ik niet, heb je niet een keer "onthoud wachtwoord" aangevinkt. Je logt dan steeds automatisch in. De PC moet de gegevens ergens opslaan, meestal in cookies. Die kun je verwijderen.

Weer iets, waar je niet om gevraagd hebt

door soundman2 @, Wouw, 20-08-2017, 10:09 (2412 dagen geleden) @ Mans Veldman

Het lijkt allemaal zo mooi al die gratis e-mail accounts van Micro$oft, Googl€, etc. Maar geloof mij, gratis bestaat niet, nergens... Er zijn altijd wel achterliggende voorwaarden die niet omzeild kunnen worden. Data en informatie is big bussines waar M$, G en consorten goed aan verdienen.

Stap over op een goede provider die meerdere e-mail accounts biedt of gebruik de e-mail van je huidige provider aangevuld met een aantal mail-aliassen die je kunt wegdoen als er teveel spam op binnen komt.

Ik gebruik wel hotmail, maar alleen via een locale mail cliënt en niet in de webomgeving. Het probleem dat je niet meer kunt afmelden ken ik niet, heb je niet een keer "onthoud wachtwoord" aangevinkt. Je logt dan steeds automatisch in. De PC moet de gegevens ergens opslaan, meestal in cookies. Die kun je verwijderen.

Dit vond ik op het www
https://support.office.com/nl-nl/article/Afmelden-bij-e-mail-f82c38b3-e63e-4011-a179-b741e9031c79

Weer iets, waar je niet om gevraagd hebt

door Mans Veldman @, Leidschendam, 20-08-2017, 10:25 (2412 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Mans Veldman, 20-08-2017, 10:38

Uit de kleine lettertjes onderaan in jouw link.

Belangrijk : Outlook.com, Outlook Web App, en Outlook 2013 of Outlook 2016 voor Windows zijn niet identiek. Outlook 2013 of Outlook 2016 voor Windows zijn programma's op uw lokale computer die u kunt gebruiken voor toegang tot elk type e-mailaccount. Met Outlook.com en Outlook Web App krijgt u er toegang toe vanuit uw internetbrowser. U kunt zich afmelden bij uw e-mailaccount in de browser, maar wanneer u Outlook 2013 of Outlook 2016 voor Windows gebruikt, worden de toepassingsgegevens in uw Windows-gebruikersaccount op uw computer opgeslagen, zodat deze toegankelijk zijn voor anderen wanneer zij bij het gebruik van uw computer uw account gebruiken. Daarom kunt u het best op uw computer een gastaccount maken die anderen kunnen gebruiken. Zo krijgen anderen geen toegang tot uw Outlook 2013 of Outlook 2016 voor Windows-informatie wanneer zij de gastaccount op uw computer gebruiken.

Het geldt alleen voor de lokale applicaties Outlook 2013 en 2016 (logisch ook, die kunnen gegevens opslaan in register en/of gebruikersaccount). Met OWA (Outlook Web Access) of andere mail cliënt heb je er dus geen last van. Dat de Outlook 2013 of 2016 cliënt automatisch inlogt met het juiste account is ook binnen een kantooromgeving gebruikelijk.

Net nog even de webomgeving geprobeerd. Met Google Chrome kan ik inloggen en afmelden, idem met IE maar bij IE loert er wel een addertje, daar is een vinkje "aangemeld blijven". Dat vinkje moet je dus negeren ;-).

Chrome
[image]

IE
[image]

Weer iets, waar je niet om gevraagd hebt

door marc @, Den Haag, 20-08-2017, 09:14 (2412 dagen geleden) @ soundman2

enige tijd geleden ben ik overgestapt naar protonmail.ch.
versleutelde verbinding en, als je wil, de gehele inhoud van je mailbox ook versleuteld.
vanwege het meegluren door alles en iedereen ben ik ook maar van windows afgestapt, ik heb geen verstand van linux maar heb het toch redelijk aan de praat gekregen!

Weer iets, waar je niet om gevraagd hebt

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-08-2017, 12:10 (2412 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Maarten Bakker, 20-08-2017, 12:12

Facebook maar meteen opengezet? Ik denk dat je ergens een browserinstelling anders hebt staan dan vroeger? Of iets aangevinkt?

Bedoel je met Outlook de webversie via de browser? Dan zal daar hetzelfde probleem spelen.

Edit: ik zie dat Mans Veldman me al voor was.

Weer iets, waar je niet om gevraagd hebt

door petrus bitbyter @, Rotterdam, 23-08-2017, 20:06 (2409 dagen geleden) @ soundman2

Ik loop hier ook tegenaan. Mij is Thunderbird aanbevolen maar ik heb er nog geen ervaring mee. De minimale beveiliging die je toe kunt passen, is inderdaad je eigen account met een wachtwoord beveiligen en er niemand anders op toelaten.

Je bent niet de enige die een bloedhekel aan al die manipulaties hebt. Ik denk er ook hard aan om op Linux over te stappen.

petrus bitbyter

Weer iets, waar je niet om gevraagd hebt

door Wil P † @, Einighausen, 23-08-2017, 20:22 (2409 dagen geleden) @ soundman2

Sinds kort kun je je niet meer afmelden bij hotmail(outlook).

Als ik op mijn accountnaam (rechtsboven) klik staat daar nog steeds afmelden bij.
Klik ik daarop ben ik toch echt uitgelogd.
Is dat bij jouw dan niet het geval?

Mvg, Wil

Weer iets, waar je niet om gevraagd hebt

door soundman2 @, Wouw, 24-08-2017, 09:11 (2408 dagen geleden) @ Wil P †

Ik gebruik twee pc's, die verschillend afhandelen.
Een oudere laptop met W7 werkt als vanouds. Een nieuwer notebookje met W10, doet wel wat ik niet wil. DE zaak lijkt geupdated. Het afsluiten van de pc werkt ook ineens een beetje anders.

powered by my little forum