Bluetooth audio dell inspiron 15 (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 12-09-2017, 10:59 (2410 dagen geleden)

Ik heb een JBL charge2+ bluetooth luidspreker. Deze werkt uitstekend op meerdere pc's.
Evenwel heb ik een Dell Inspiron 15 laptop, model 5010-3677, waarbij het niet wil werken. De PC vertelt me dat de verbinding er is, maar het geluid blijft hardnekkig uit de pc speakers komen en niet uit de JBL. Ik heb al diverse keren het www afgestroopt, maar nog steeds geen oplossing gevonden.
Ik heb de JBL al een paar keer uit "mijn apparaten" verwijderd en de pc opnieuw laten zoeken. De JBL wordt gevonden en even later is er dan de verbinding. Het geluid blijft uit de pc komen en niet uit de JBL. Wat kan er zo moeilijk zijn? Als het op andere pc's wel werkt?
Het OS is W7 en automatische updates staan aan.

Bluetooth audio dell inspiron 15

door Mans Veldman @, Leidschendam, 12-09-2017, 11:26 (2410 dagen geleden) @ soundman2

Normaliter zou je bij Configuratescherm --> Geluid --> Afspelen het uitvoerapparaat kunnen kiezen.

Bluetooth audio dell inspiron 15

door soundman2 @, Wouw, 12-09-2017, 11:57 (2410 dagen geleden) @ Mans Veldman
Gewijzigd door soundman2, 12-09-2017, 12:16

Daar krijg ik het volgende scherm, maar ik kan daar ondanks de mogelijkheid de koptelefoons in te schakelen, dat niet voor elkaar krijgen[image]
Het pictogram waar luidsprekers bij staat, is hetzelfde als in mijn apparaten voor de JBL. Volgens de gegevens is dat de 3,5mm uitgang.

Hieronder het scherm dat aangeeft dat er wel verbinding is. De JBL gaat over van knipperen naar constant branden van de BT led als het vinkje verschijnt.
[image]

Bluetooth audio dell inspiron 15

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 12-09-2017, 20:25 (2409 dagen geleden) @ soundman2

Ik zie de tekst AUDIO CODEC staan.
dat is codering en decodering van digitaal
audiostreaming.

mogelijk dat er een verkeerd type codec
is geinstalleerd.

Vandaar wel verbinding maar geen digitaal
audio streaming omdat beide toestellen elkaar niet begrijpen.

Ik er verder ook geen ervaring in.

powered by my little forum