Tandwiel voor cass. deck F6622 (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 13-11-2017, 17:15 (2350 dagen geleden)

Ik heb een Philips cassettedeck F6622, dat dringend tandheelkundige verzorging nodig heeft. Het rode tandwiel mist een aantal tanden. Deze wieltjes zijn berucht daarom Wie heeft zoiets nog op de sloop liggen?

[image]

Tandwiel voor cass. deck F6622

door pdegro @, Lievegem (Belgie), 13-11-2017, 17:23 (2350 dagen geleden) @ soundman2

Dag Henk,
Zou je een slopertje wel vertrouwen?
Nieuw kan je ze bestellen bij MFBfreaks.com
Mvg
Pierre

Tandwiel voor cass. deck F6622

door soundman2 @, Wouw, 13-11-2017, 17:31 (2350 dagen geleden) @ pdegro

Dag Henk,
Zou je een slopertje wel vertrouwen?
Nieuw kan je ze bestellen bij MFBfreaks.com
Mvg
Pierre

Heb ik gezien. Ik wilde het cassettedeck hier in de rubriek "aangeboden" zetten,
Maar een tandwielsetje kost 19,95 euro en overstijgt mijn vraagprijs.

Tandwiel voor cass. deck F6622

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 13-11-2017, 17:58 (2350 dagen geleden) @ soundman2

Gewoon zo verkopen
Mag de nieuwe eigenaar doen
De meeste decks die je vind hebben het zelfde probleem
Het breekt af weekmaker eruit
Succes

Tandwiel voor cass. deck F6622

door soundman2 @, Wouw, 13-11-2017, 18:06 (2350 dagen geleden) @ RenéDaemen

Als de koper weet dat die een defect toestel koopt, dan vind ik dat best, maar ik wil niemand in goed vertrouwen een defect apparaat verkopen.

Tandwiel voor cass. deck F6622

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 13-11-2017, 19:24 (2349 dagen geleden) @ soundman2

Gewoon bij vermelden
Defect cassettedeck tandwiel stuk
Zet erbij te bestellen bij mfb freaks
Een liefhebber koopt hem wel
Succes

Tandwiel voor cass. deck F6622

door Marotick ⌂ @, Huizen, 14-11-2017, 00:30 (2349 dagen geleden) @ soundman2

Dat is gemakkelijk te repareren. Slijp de tandstompjes weg met een dremel en probeer die plek wat ruw te maken. Bij de Blokker verkopen ze JML tandarts lijm. Dat is een stevige doorschijnende pasta dat je op die plek, waar de tandjes zaten, aanbrengt. Met een blauw ledje, dat bij de lijm meegeleverd wordt, verhard je die pasta. Eenmaal hard dan met de dremel (zaagblad) de inkepingen opnieuw inbrengen.
In het begin ziet het er niet uit maar na wat oefenen gaat het steeds beter. Ik repareer op die manier de bandtellers van Revoxen die ook kleine tandjes hebben en er spontaan van af vallen. Die tandjes zijn rond en daarom boor ik met de dremel een klein gaatje waarop ik later een nieuw tandje bouw.
Officieel heet het geen tandarts lijm maar de chemie is hetzelfde??? denk ik.
Het blauwe ledje is niet prettig om in te kijken, ik heb het ledje daarom van opzij zwart gemaakt met een viltstift, maar dan nog.

Jack Marotick

Tandwiel voor cass. deck F6622

door soundman2 @, Wouw, 14-11-2017, 09:28 (2349 dagen geleden) @ Marotick

Dat kan door een of een paar tandjes goed werken, maar van dit wieltje zijn de meeste tanden onbetrouwbaar. Ik zie het niet zitten om op die manier alle tandjes te vervangen.
Overigens is een tandwielset waarschijnlijk goedkoper dan de lijmset en een dremel (die ik ook niet heb)
Zoals ik al schreef is de waarde van het cassettededck, hoe mooi destijds ook, met servosturing en speciale koppen. niet zo groot meer. Ik had het willen verkopen, maar na een bandje afgepeeld te hebben, de euforie was groot na al die jaren, was het toch einde verhaal.

Tandwiel voor cass. deck F6622

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 14-11-2017, 10:44 (2349 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Maarten Bakker, 14-11-2017, 10:46

Je kunt het deck gewoon als defect te koop aanbieden, dat maakt voor de dagwaarde weinig uit. Als er hier niemand voor is, dan vast wel op mfbfreaks.com

Ook blijkt dat er goedkopere tandwieltjes zijn, of in elk geval in 2011 waren (bij mij eerste zoekresultaat op typenummer, niet verder gezocht): http://www.kerkradio.nl/repair%20F6622.html

Tandwiel voor cass. deck F6622

door snameroc @, Etten Leur, 18-11-2017, 22:43 (2344 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Heb je het deck nog henk?
Is de aandrukrol nog wel goed?
Wat wil je er voor hebben?

Johan

powered by my little forum