servicedoc PM2513 (Gezocht)

door Herm Willems @, Maastricht, 14-11-2017, 05:58 (2326 dagen geleden)

Servicedoc oude Philips DMM type PM2513

servicedoc PM2513

door soundman2 @, Wouw, 14-11-2017, 11:33 (2326 dagen geleden) @ Herm Willems
Gewijzigd door soundman2, 14-11-2017, 11:42

Bij elektrotanja staat hij op de website. Daar heb ik hem ook gedownload.
https://elektrotanya.com/philips_pm-2513_sm.pdf/download.html
Als je niet geregistreerd bent daar, moet je even wachten tot onder het doc, de aanduiding processing verdwijnt en verandert in Get manual, dan klikken en hops.
Het is alleen een tijdvertraging. Als je in kunt loggen dan gaat downloaden zonder vertraging

"This file is downloadable free of charge: ...processing...
Note! To open downloaded files you need acrobat reader or similar pdf reader program. In addition, some files are archived,
so you need WinZip or WinRar to open that files. Also some files are djvu so you need djvu viewer to open them.
These free programs can be found on this page: needed progs
If you use opera you have to disable opera turbo function to download file!
If you cannot download this file, try it with CHROME or FIREFOX browser."

Even later
"This file is downloadable free of charge: Get Manual
Note! To open downloaded files you need acrobat reader or similar pdf reader program. In addition, some files are archived,
so you need WinZip or WinRar to open that files. Also some files are djvu so you need djvu viewer to open them.

These free programs can be found on this page: needed progs
If you use opera you have to disable opera turbo function to download file!
If you cannot download this file, try it with CHROME or FIREFOX browser."

Lees dit ook onderaan
"If you want to join us and get repairing help please sign in or sign up by completing a simple electrical test
or write your question to the Message board without registration."

servicedoc PM2513

door Herm Willems @, Maastricht, 14-11-2017, 20:03 (2326 dagen geleden) @ soundman2

Dank voor de link! Dat document is echter alleen de handleiding (die ik al had) niet de service manual helaas. Niettemin is de link zeer bruikbaar voor andere nog door mij gezochte zaken :)

servicedoc PM2513

door soundman2 @, Wouw, 14-11-2017, 21:21 (2326 dagen geleden) @ Herm Willems
Gewijzigd door soundman2, 14-11-2017, 21:31

Ik ben een beetje misleid door de aanduiding "sm" achter het typenummer op de download pagina. Doorgaans betekent dat, dat het een service manual is op deze site. Ik heb er al vele gedownload. Evenwel staat in het boekje wel een schema van de meter. Daar kun je al heel wat mee. Onderdelen kun je waarschijnlijk toch niet meer bestellen met de reguliere bestelnummers.
Je mist eventueel de calibratieprocedure, maar daar is zonder docu ook wel uit te komen denk ik.
Je kunt de doc gratis aanvragen op de site van wil manshande. Hij heeft de doc wel, maar staat nog niet op de site. Je kunt hem gewoon aanvragen.
http://freeservicemanuals.info/nl/servicemanuals/viewmanual/Philips/PM2513A/

servicedoc PM2513

door Herm Willems @, Maastricht, 14-11-2017, 21:52 (2326 dagen geleden) @ soundman2

Dat dacht ik aanvankelijk ook, dat SM daarvoor stond. En idd, het schema staat er gelukkig wel in. Vrij simpel, paar opampjes en wat losse torren. Dus onderdelen zal het probleem niet zijn.

Maar het hart is een CAD100, 40 pootjes. Geen merk, er staat alleen 'H' op. Ik vermoed dat dat zoiets is als de MAC in de Fluke 8060/62A. Maar gegevens erover kan ik nergens vinden. Ik zou er wel graag eens aan willen meten om te zien of hij nog goed is. TP's, zoals Fluke heeft ie helaas ook niet. Maar goed, dat maakt de uitdaging alleen maar groter natuurlijk. Ik kocht hem afgelopen weekend voor de lieve som van... 1,50 in Herk-de-Stad.

servicedoc PM2513

door soundman2 @, Wouw, 14-11-2017, 22:22 (2326 dagen geleden) @ Herm Willems

Die CAD100 kan een custom designed IC zijn. Ik vrees dat je daar weinig van boven water krijgt.
Heb je de doc al aangevraagd bij Free Service Manuals, waarschijnlijk is dat wel wat je zoekt.

servicedoc PM2513

door Herm Willems @, Maastricht, 15-11-2017, 05:48 (2325 dagen geleden) @ soundman2

Dank voor de tip! De SM van de PM2513 staat er niet op, maar wordt wel genoemd. Is dus voorhanden. Ik heb hem besteld, dat zou max 6 dagen duren volgens de site.
De Fluke MAC is ook custom designed, maar de meetwaarden staan wel in het schema, dus dan ben je toch al een heel end.

servicedoc PM2513

door Herm Willems @, Maastricht, 15-11-2017, 05:52 (2325 dagen geleden) @ soundman2

PS: een datasheet van dat IC is daar niet beschikbaar.

servicedoc PM2513

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 15-11-2017, 02:31 (2326 dagen geleden) @ Herm Willems

CAD100 klinkt intrigerend, omdat Philips customs meestal OM of OQ.... heten. Alle begrip als dat niet lukt of teveel moeite is want je schiet er misschien niet veel mee op (hoewel soms de chipfabrikant op die manier vastgesteld kan worden)... maar heb je een foto'tje van dat ding?

servicedoc PM2513

door Herm Willems @, Maastricht, 15-11-2017, 05:41 (2325 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Bij deze een foto Maarten. Een beetje donker, maar als je een betere wilt kan ik er nog wel een bij daglicht maken. Het getal is 7528.[image]

powered by my little forum