Radio opnemen. Geschikt voor: Windows 7, 8(.1), 10 (Computertechniek)

door A. Ouwehand @, Amersfoort, 21-12-2017, 23:48 (2289 dagen geleden)

Radio opnemen.
Geschikt voor: Windows 7, 8(.1), 10

Ja, ik weet het !
Niet via de ether, maar:

Toch wil ik jullie deze tip meegeven.

Wereldwijd zijn er duizenden radiostations actief en dankzij een tool als streamWriter kunnen je die allemaal beluisteren. Met streamWriter, ook beschikbaar als een portable applicatie, kun je echter niet alleen luisteren, je kunt de songs ook lokaal opnemen. Met behulp van zoekcriteria als Genre (wij telden meer dan tachtig genres), Kwaliteit of Type (mp3 of aac) kun je trouwens sneller op een geschikt station afstemmen. Een vrij unieke optie is nog dat je bepaalde songs automatisch kunt laten opnemen: je hoeft maar de titel in te voeren en zodra een gemonitord station dat nummer afspeelt, wordt het voor je opgenomen. Handig zijn ook de ‘post-processing’-opties die je per stream kunt instellen, zodat opgenomen songs bijvoorbeeld automatisch in een ander audioformaat worden vastgelegd of van de gewenste tags worden voorzien (met behulp van een ingebouwde tag-editor). Met behulp van een equalizer kun je de audiostreams verder finetunen.

Zie daar: Tip 09: Radio opnemen.

https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/de-beste-freeware-tips-van-december/?article-pa...

Radio opnemen. Geschikt voor: Windows 7, 8(.1), 10

door Marotick ⌂ @, Huizen, 22-12-2017, 22:31 (2288 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Ja leuk, het was even zoeken om geluid te horen maar het is erg goed, leuk.
Dank je.
Jack Marotick

Radio opnemen. Geschikt voor: Windows 7, 8(.1), 10

door Marotick ⌂ @, Huizen, 23-12-2017, 11:23 (2287 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Het programma hoeft ook niet eens geïnstalleerd te worden. Maar toen ik hem startte moest ik mijn lievelingsstation nog handmatig invoeren. Dus in de adresbalk komt te staan
http://188.40.135.197:8384/stream
Daarna op ENTER en het station komt in de lijst. Klik daarna op de stationsnaam en kies (met de linker muisknop) afspelen.
Ik zag trouwens dat het programma ook meteen overijverig het station begon op te nemen dus dat is even oppassen.
Het scherm biedt plaats aan een hele lijst met radiostations die dus nog ingevoerd moeten worden en waaruit dus daarna een keuze gemaakt kan worden.
Kortom een leuk ding en zeer nuttig, leuk dat iemand dit vond en ons hierop attendeerde.
Jack

powered by my little forum