W7 computer en netwerk (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 22-12-2017, 15:29 (2310 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 22-12-2017, 15:42

Als ik met mijn W7 computer naar het netwerk wil, vindt hij geen andere computers, ook niet met verkenner.
"Netwerkdetectie en delen van bestanden zijn uitgeschakeld"
Internet werkt uitstekend via het thuisnetwerk.
Op dezelfde computer draait ook WinCommander. Met dat programma kan ik op al mijn computers bestanden bekijken, kopieren, etc
Het is vooral lastig als ik bijv een plaatje wil ophalen op een van de andere pc's, om dat bijv op het forum te zetten.
Nu moet ik het eerst met Wincommander ophalen en ergens op de pc saven, daarna kan ik het plaatje bewerken, uploaden etc.
Ik ben een aantal keren met het netwerk aan de gang geweest met bestanden delen etc, maar dit lukt me niet. Wat doe ik niet goed?

W7 computer en netwerk

door marc @, Den Haag, 22-12-2017, 18:04 (2310 dagen geleden) @ soundman2

heb ik hier laatst ook mee lopen stoeien.
eerst moet het netwerk worden ingesteld als zijnde een thuisnetwerk, dan kan je computers toevoegen door het netwerkwachtwoord (3 x woordwaarde!) in te vullen en dan even wachten totdat die computers elkaar herkennen, vervolgens kan je mappen en zelfs hele drives delen.
bij mij werkte dat tenminste wel...

suc6!

W7 computer en netwerk

door PA2JAN @, Marknesse, 23-12-2017, 13:21 (2309 dagen geleden) @ soundman2

Klinkt bekend, ik kan ook met total commander dezelfde trucjes uithalen.
Bij mij stonden de beveiligingsinstellingen ineens na een update te strak, er werd niets meer 'vertrouwd'.
Netwerkinstellingen veranderen in thuisnetwerk, en files delen moet aanstaan.
Ik heb wel de engelse versie van W7, de Nederlandse vertalingen begrijp ik niet altijd...
Jan

W7 computer en netwerk

door soundman2 @, Wouw, 23-12-2017, 14:25 (2309 dagen geleden) @ PA2JAN

Probleem gevonden, het is de firewall die het fenomeen (terecht) veroorzaakt.
Voor het netwerk binnen even uitgezet.

powered by my little forum