Service manual Kenwood equalizer GE450 (Gezocht)

door Genra ⌂ @, Hoogeveen, 26-02-2018, 14:22 (2249 dagen geleden)

Hallo,

Wie kan mij helpen aan de service manual van Kenwood equalizer type GE450?

Groetend,
Jan.

Service manual Kenwood equalizer GE450

door soundman2 @, Wouw, 26-02-2018, 16:19 (2249 dagen geleden) @ Genra

Hierstaat hij:
https://www.hifiengine.com/manual_library/kenwood/ge-450.shtml
misschien moet je even een (gratis) account aanmaken.
Ik heb hem gedownload en kan hem ook naar je mailen.

Service manual Kenwood equalizer GE450

door Genra ⌂ @, Hoogeveen, 27-02-2018, 08:24 (2248 dagen geleden) @ soundman2

Okay, hartelijk dank!

Gr. Jan.

Service manual Kenwood equalizer GE450

door soundman2 @, Wouw, 27-02-2018, 10:05 (2248 dagen geleden) @ Genra

Okay, hartelijk dank!

Gr. Jan.

Mooi, heeft u hem kunnen downloaden, of moet ik hem sturen. Ik heb uw emailadres ergens in mijn mailbestanden zitten.

Service manual Kenwood equalizer GE450

door Genra ⌂ @, Hoogeveen, 27-02-2018, 12:30 (2248 dagen geleden) @ soundman2

Ja, ik heb hem gedownload en nu op zoek waarom de equalizer niet werkt! :-(

Groetend,
Jan.

Service manual Kenwood equalizer GE450

door soundman2 @, Wouw, 27-02-2018, 13:33 (2248 dagen geleden) @ Genra

Met de Sony zijn we er destijds ook uitgekomen:)

Service manual Kenwood equalizer GE450

door Genra ⌂ @, Hoogeveen, 27-02-2018, 14:11 (2248 dagen geleden) @ soundman2

Beste Soundman2,

Ja, dat was een "leuke" klus en wat dacht u van de Harman Kardon Phone voorversterker. Maar zoals u weet ben ik van het tijdperk: buizen en eerste transistoren. Deze equalizer heeft van die integreerde systemen met processoren etc. en dat gaat me vaak boven de pet, ik doe m'n best, maar of ik er uit kom: dat is de vraag!! :-|

Groetend,
Jan.

Service manual Kenwood equalizer GE450

door soundman2 @, Wouw, 27-02-2018, 14:58 (2248 dagen geleden) @ Genra
Gewijzigd door soundman2, 27-02-2018, 14:59

Beste Soundman2,

Ja, dat was een "leuke" klus en wat dacht u van de Harman Kardon Phone voorversterker. Maar zoals u weet ben ik van het tijdperk: buizen en eerste transistoren. Deze equalizer heeft van die integreerde systemen met processoren etc. en dat gaat me vaak boven de pet, ik doe m'n best, maar of ik er uit kom: dat is de vraag!! :-|

Groetend,
Jan.

Ik ben weer van een iets latere datum, maar ook nu loop ik aan tegen lastig te repareren fenomenen, omdat alles processorgestuurd is. Vindt je de fout, dan krijg je te maken met moeilijk of niet verkrijgbare ic's, die ook soms nog voorzien moeten worden van de juiste software. De fabrikanten zijn tegenwoordig ook niet meer zo scheutig met technische documentatie. Verder heb je tegenwoordig ook nog gereedschappen nodig om zgn Ball Grid Arrays te verwijderen en te hersolderen. BGA's, dat zijn grote IC's met heel veel aansluitpunten, die dan ook nog eens onder het ic zitten. Solderen gaat via zeefdruk in een reflow oven, een nauwkeurig gecontroleerd proces, waaraan een gewone reparatiewerkplaats nauwelijks kan voldoen. De "jeugd" omarmt deze techniek en dat hoort ook zo. Evenwel als reparatie betaalbaar moet blijven, zal het steeds vaker uitdraaien op het vervangen van complete boards.

powered by my little forum