Kijkje binnen een prof. videocamera. (Toestel of techniek)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 18-04-2018, 17:25 (2193 dagen geleden)

Zomaar maar wel leuk om even te zien en we weten dat we o.a. op de site van Marcel van Grinsven genoeg camera’s van binnen kunnen bekijken maar ik heb een SONY DXC-3000AP camera netjes gedemonteerd en alle pc boards en opnamekop tijdelijk uitgenomen en apart bekeken en toch wel indrukwekkend hoeveel elektronica er bij komt kijken.

Hieronder een complete gave camera waarvan deze pc boards niet van zijn maar wel van een gelijksoortige waarvan ik twee body’s zonder lens ooit van Marcel heb gekregen.

[image]
100% gaaf exemplaar.

Hieronder de pc boards van een van de body’s.

[image]
Mooie steekprinten modulair van opzet.

[image]
Opvallend veel SMD onderdelen aan de soldeerzijde.

Hieronder de opnamekop met slecht zichtbaar drie CCD opname chips. De kop even van drie kanten gefotografeerd. Ook de kop is voorzien van de 5 boardjes elektronica veelal bestaande uit SMD techniek.

[image]

[image]

[image]

Zomaar.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Kijkje binnen een prof. videocamera.

door Sietze Osinga @, Koekange, 18-04-2018, 18:32 (2193 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Bedankt Hans voor dit inkijkje in de zeer complexe elektronica van de camera.
Normaal heb je daar geen idee van,hij moet alleen maar goed opnemen.Nu weet je wat daar voor nodig is.Heel leuk!
Groeten,
Sietze.

Kijkje binnen een prof. videocamera.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 18-04-2018, 19:06 (2193 dagen geleden) @ Sietze Osinga

Er moet wel bij vermeld worden dat er een titelgenerator en kleurbalkengenerator in de camera zit Sietze en dat neemt enkele ic’s voor zijn rekening maar wel leuk om even te laten zien.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Kijkje binnen een prof. videocamera.

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 19-04-2018, 21:36 (2191 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Mooi inkijkje

Nu nog de borden benoemen.
Stukje video processing
Motor aansturingen
Memory, editing, knoppen ADC.

Kijkje binnen een prof. videocamera.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 20-04-2018, 15:58 (2191 dagen geleden) @ Maurice

Ik ben aan uitzoeken Maurice, een uitdaging. Ik heb geen schema van deze camera.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Kijkje binnen een prof. videocamera.

door Marinus J @, 20-04-2018, 16:32 (2191 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door Marinus J, 20-04-2018, 16:34

Staat er gewoon op heren.
En encoder SG sync generator enz.
Hans je HLV 55 werkt helemaal, heb ook
Play Back adapter erbij voor dezelfde prijs incl. kabel, gratis.

Gr. René.

Kijkje binnen een prof. videocamera.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 22-04-2018, 15:36 (2189 dagen geleden) @ Marinus J

Dank je wel René, we maken idd wel een keer een afspraak.

Eerst volgende beurs in Driebergen maar de beurzen in Laag Soeren en Beetsterzwaag die eerder zijn ga ik ook heen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Kijkje binnen een prof. videocamera.

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 23-04-2018, 06:05 (2188 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Eerst volgende beurs in Driebergen maar de beurzen in Laag Soeren en Beetsterzwaag die eerder zijn ga ik ook heen.

;-)
Hans

Er is geen beurs (meer) in Laag Soeren voor zover ik weet Hans. Als je doelt op het VRZA evenement, de vakantie week met op hemelvaartsdag een rommelmarkt: dit is verplaatst naar Oisterwijk. Zie ook de site van de VRZA.

Misschien zien we elkaar daar, het is voor mij (bijna) een thuiswedstrijd!

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Kijkje binnen een prof. videocamera.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 23-04-2018, 16:00 (2188 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Dank je wel voor de info Leo:)

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Kijkje binnen een prof. videocamera.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-04-2018, 20:19 (2190 dagen geleden) @ Hans van Kampen

De namen van de borden (in het bijzonder de letters) geven een indicatie van de functie. Dat is een traditie die Sony al minstens sinds het betamaxtijdperk hanteert.

Kijkje binnen een prof. videocamera.

door ruudtx @, Utrecht, 21-04-2018, 15:51 (2190 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Namen van functies stonden dacht ik ook al op de printplaten van een Sony 1800 TV

powered by my little forum