Openmaken van Philips grammoon . (Toestel of techniek)

door vanderwaal @, Ridderkerk, 02-06-2018, 15:40 (2148 dagen geleden)

Goeden middag allemaal ,ik ga een Philips grammofoon repareren .Het is de 22GF303 /03X . Hoe krijg ik hem open ? In de Service Manual kan ik niets hier over lezen .
Dit Service Manual heb ik gevonden op de website van de N.V.H.R. Hopelijk kan iemand mij helpen . De grammofoon noemt men ook wel Ufo .
Groet van Jan .v.d.Waal uit Ridderkerk .

Openmaken van Philips grammoon .

door Sietze Osinga @, Koekange, 02-06-2018, 15:43 (2148 dagen geleden) @ vanderwaal

Dag Jan.Volgens mij moet je onder het draaiplateau een soort borgplaatje losschroeven,waarna je het bovendeck kan losmaken.Succes!
Groeten,
Sietze.

Openmaken van Philips grammoon .

door Peter1952 @, Almere, 02-06-2018, 15:49 (2148 dagen geleden) @ vanderwaal

Als eerste de mat van het plateau afhalen.
Als je nu het plateau langzaam draait zie je door één van de grote gaten een veer voorbij komen.
Die druk je met je vinger naar boven en dan kun je het plateau afnemen.
Als je even op de site van het NGG kijkt, dan staan daar foto's en zie je die veer in de vorm van een lange strip zitten.
Vervolgens twee schroeven uitdraaien en vervolgens het dek aan de linkerkant oplichten en rechts loshaken.

Groeten,
Peter

Openmaken van Philips grammoon .

door vanderwaal @, Ridderkerk, 02-06-2018, 19:23 (2148 dagen geleden) @ Peter1952

Goedenavond Peter en Sietze ,het is mij gelukt . De borging van het draaiplateau is een ronde veer van 1 mm dik. Er staat een pijl bij voor de juiste druk richting. Die wijst richting de luidspreker zijde . Dan kan het plateau er afgenomen worden . Het begin van de veer ligt in het hart van de ronde boven plaat .Dan de 2 parker schroeven er uit en dan kan de boven plaat er af. Let er op dat de bedrading eerst voorzichtig uit de plastic borg geleider wordt gehaald , eer dat de bovenplaat geheel terzijde kan worden gelegd.
Allen bedankt voor het meedenken .
Een prettig week-end toegewenst .

Groet van Jan .v.d.Waal uit Ridderkerk .

powered by my little forum