Tinnen jubileum (Algemeen)

door Roland Huisman @, Zwolle, 15-12-2018, 22:49 (1958 dagen geleden)

Tja, komtie nu mee. twee dagen geleden op 13-12-2008 hadden we eigenlijk een tinnen jubileum.
Tin, hoe toepasselijk in de hobby...

http://www.transistorforum.nl/forum/index.php?mode=thread&id=1

Dat was het eerste berichtje op dit forum. Dat heeft Paul toch maar mooi bijna
10 jaar in de lucht gehouden. De laatste hickup heeft wel wat stof
doen opwaaien en het stokje is nu overgenomen door Maarten.

Toch heeft het forum wel zijn eigen plaats veroverd binnen de hobby vind ik.

Ik hoop dat we er nog vele jaren plezier van mogen gaan hebben!

Groeten, Roland

Tinnen jubileum

door snameroc @, Etten Leur, 16-12-2018, 10:26 (1957 dagen geleden) @ Roland Huisman

Mooi dat je dit meld.

Gefeliciteerd Paul, toch een mooie prestatie.

Tinnen jubileum

door Gino @, Vogelenzang, 16-12-2018, 13:18 (1957 dagen geleden) @ Roland Huisman

TOP Paul!

Tinnen jubileum

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 16-12-2018, 15:22 (1957 dagen geleden) @ Roland Huisman

Gaat de tijd toch snel.
Inderdaad 20e dec 2008 is op Nfor gemeld.

Ik weet dat ooit eens binnen NFOR was geprobeerd maar werd geen succes.
Daar tussen zat dacht ik nog een forum wat ook geen succes werd.

Is een mooie toevoeging voor deze welke wat breder in de hobby zitten.

Overigens Buizenradioclub is van een 2 weken eerder.

Ook een prima toevoeging.

De 3 samen vormen voor mij een prima koppel.

Circuits Online is mij net wat te breed.
Hoewel ook een uitstekend breed forum.

Tinnen jubileum

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 16-12-2018, 21:04 (1957 dagen geleden) @ Roland Huisman
Gewijzigd door Maarten Bakker, 16-12-2018, 21:06

Leuk!

Complimenten ook nog eens aan Paul dat hij het zo lang op zich heeft genomen.

Nu is het aan mij om de komende 10 jaar te voorkomen dat er tinwhiskers uit het jubileum groeien opdat we hier geen geranium tiktorrenforum krijgen :-D

Tinnen jubileum

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 16-12-2018, 21:29 (1957 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Je bedoeld vast germanium maar begrijp wat je bedoeld.
Bedankt Paul en veel succes Maarten.
Groet, Ben

Tinnen jubileum

door Dave @, Omg. Leiden, 17-12-2018, 00:02 (1957 dagen geleden) @ Ben

Het is even een doordenkertje maar ik denk dat het toch zo bedoeld is en géén tikfout van Maarten.

"geranium tiktorrenforum" als badinerend en ludiek synoniem voor een forum voor bejaarden al typend voor het transistorforum..! :||:

Tinnen jubileum

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 17-12-2018, 01:44 (1957 dagen geleden) @ Dave
Gewijzigd door Maarten Bakker, 17-12-2018, 01:46

Geen tikfout inderdaad, goed gezien :-D Zeker niet badinerend bedoeld! Maar zolang je achter het forum zit zit je absoluut niet achter de geraniums, dat is een feit :)

P.S. geranium is voor mij ook een soort persoonlijke running gag die de meeste mensen er niet eens uithalen (complimenten aan Ben voor zijn oplettendheid!), en tiktorren dat is een een MFB-freaks uitdrukking voor de bekende loodvrij vertinde transistorhuisjes van de AC- en AF-reeks. Vaak gaan die torren het weer doen als je er even tegen tikt. Zo krakkemikkig moet het forum natuurlijk niet worden na een loodvrij vertind jubileum dus ik zal zo nu en dan preventief een tikje tegen de server geven ;-)

Tinnen jubileum

door Roland Huisman @, Zwolle, 17-12-2018, 08:59 (1956 dagen geleden) @ Maarten Bakker

P.S. geranium is voor mij ook een soort persoonlijke running gag die de meeste mensen er niet eens uithalen (complimenten aan Ben voor zijn oplettendheid!), en tiktorren dat is een een MFB-freaks uitdrukking voor de bekende loodvrij vertinde transistorhuisjes van de AC- en AF-reeks. Vaak gaan die torren het weer doen als je er even tegen tikt. Zo krakkemikkig moet het forum natuurlijk niet worden na een loodvrij vertind jubileum dus ik zal zo nu en dan preventief een tikje tegen de server geven ;-)

Tja, bij de buren kunnen ze gewoon zo nu en dan een lamp vervangen als een schop niet meer werkt.
Gelukkig hoeven de er daarvoor niet te solderen. Of zitten de torren in jouw server in voetjes? :-D

[image]

Tinnen jubileum

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-12-2018, 18:07 (1956 dagen geleden) @ Roland Huisman

Zo hee! Zijn dat filplops uit een buizencomputer of een elektronisch orgel van weleer?

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Tinnen jubileum

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 17-12-2018, 18:50 (1956 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door Maurice, 17-12-2018, 18:56

Hans,
Simpele Full-Adder, als je een beetje wat weet van computer rekenen.
Heb nog heel wat karnaugh diagrammen en digitale reken schakelingen ontworpen op school.
Dan wel met IC's maar is de basis.

Tik anders eens in You-Tube in "vacuum tube computer".

Hier tipje van een Full-adder tube schakeling.
Huidig zit dat op wat vierkante nanometers.
[image]

powered by my little forum