Philips PM5716 handleiding / service manual (Gezocht)

door marcmambino @, Wijnegem, België, 16-12-2018, 14:06 (1930 dagen geleden)

Beste forumleden, Ik ben recent in het bezit gekomen van een Philips pm5716 - Pulse Generator 1Hz-50MHz. Ondertussen heb ik enige uren naar een handleiding of service handboek op i-net gezocht maar daar niets gevonden. Jullie samen zijn dus mijn hoop :-D .Kan er iemand helpen? Prettige eindejaarsdagen !

Philips PM5716 handleiding / service manual

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 17-12-2018, 01:52 (1929 dagen geleden) @ marcmambino

https://www.gebruikershandleiding.com/Philips-PM5716/preview-handleiding-756957.html

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

Philips PM5716 handleiding / service manual

door marcmambino @, Wijnegem, België, 17-12-2018, 10:02 (1929 dagen geleden) @ Huub P †

Ongelooflijk wat een kracht dit forum heeft!
bedankt voor Uw hulp.

Philips PM5716 handleiding / service manual

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 17-12-2018, 10:27 (1929 dagen geleden) @ marcmambino

;-)

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

Philips PM5716 handleiding / service manual

door soundman2 @, Wouw, 17-12-2018, 17:11 (1929 dagen geleden) @ marcmambino
Gewijzigd door soundman2, 17-12-2018, 17:29

Die "handleiding" heb ik ook gevonden, maar feitelijk is het een uitgebreid specificatieblad. De handleidingen die normaal bij de Philps meetinstrumenten zaten waren veel gedetaillerde, inclusief schemabeschrijving en schema's, applicatievoorbeelden etc. De boeken hadden soms wel een paar honderd pagina's.
Maar toegegeven, het is beter dan helemaal niets. De generator is niet een van de meest ingewikkelde instrumenten om te bedienen. De aanduidingen op het front zijn voor een techneut wel voldoende.

Philips PM5716 handleiding / service manual

door marcmambino @, Wijnegem, België, 17-12-2018, 20:43 (1928 dagen geleden) @ soundman2

Hey Soundman,

Correct, de echte manual is een dik boek maar die is echt niet te vinden.
Ik ben met alle info tevreden.
Bedankt voor je reactie.

Marc

Philips PM5716 handleiding / service manual

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 18-12-2018, 00:07 (1928 dagen geleden) @ marcmambino

Die is zeker wel te vinden maar als dat gekopieerd moet worden kost dat een beetje.
Vaak worden op forums vragen over manuals gehonoreerd met een link waar er voor betaald moet worden en dat schijnt nooit echt de bedoeling te zijn ("het is maar een hobby")
Vandaar de vorige link waar je volgens mij redelijk mee uit de voeten kunt..... :-)

Voor de originele operators manual van de PM5716 kun je contact op nemen met electronicsandbooks.com in Haarlem.
http://www.electronicsandbooks.com/eab3/kb/k0zfc9/r0zfc9090.htm
Ik geloof dat hij een dubbeltje per gekopieerde pagina vraagt.

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

Philips PM5716 handleiding / service manual

door Roland Huisman @, Zwolle, 18-12-2018, 00:36 (1928 dagen geleden) @ Huub P †
Gewijzigd door Roland Huisman, 18-12-2018, 00:38

Die is zeker wel te vinden maar als dat gekopieerd moet worden kost dat een beetje.
Vaak worden op forums vragen over manuals gehonoreerd met een link waar er voor
betaald moet worden en dat schijnt nooit echt de bedoeling te zijn ("het is maar een hobby")

Hoi Huub,

Je slaat de spijker aardig op zijn kop denk ik. Onder het mom van hobby
gebeuren dit soort dingen vaak gratis. Ik heb zelf inmiddels ook een aardige
hoeveelheid unieke documentatie en ik begin die mensen wel te begrijpen
dat ze geld vragen. Want wat nog wel eens vergeten wordt is de moeite die iemand
gedaan heeft om die écht zeldzame documentatie in het bezit te krijgen.

Maar het nadeel van die betaalde manual sites is dat je veelal niet weet wat je krijgt.
Daarnaast zijn het vaak slimme rakkers die het web afstruinen en de kant en klare
PDF documenten dan domweg verkopen...

Dus het loont vaak wel om even rond te vragen :-) Ik zal op mijn werk even kijken
of deze docu er nog is. Ik vraag mij ook af hoe de PM5716 en PM5715 met elkaar overeen komen.

Groeten, Roland

Philips PM5716 handleiding / service manual

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 18-12-2018, 01:21 (1928 dagen geleden) @ Roland Huisman
Gewijzigd door Huub P †, 18-12-2018, 01:23

Hoi Roland,

De 5716 is de gepimpte versie van de 5715. In die tijd kwam Fluke om de hoek kijken en kreeg het bekende grijze front met blauw randje een bruin front met rode rand.
Afgezien van 1 of 2 functies meer zijn ze vrijwel identiek aan elkaar.

En tja....die schema's en zo. Vroeger tijdens mijn eerste baantje als leerling monteur moest ik dan op het brommertje naar Philips om voor de baas een manual te halen. Kostte 22 gulden wat in die tijd (begin 70) best wel een hoop geld was. Sony en de andere japanse vrienden deden daar nog eens een schepje bovenop....40 gulden voor een audio of TV manual, 60 gulden of meer voor een video documentatie.
en ook weer met de brommer van Amsterdam Oost naar Badhoevedorp.
Gelukkig (voor mij) kwam toen het service abonnement :-D

Vandaag de dag is allemaal nagenoeg gratis en als je dan een paar euro neer moet tellen voor een goed schema mag je blij zijn dat het er nog is.En het is natuurlijk helemaal feest als je daardoor zo een ding weer aan de gang krijgt.
Maar goed, TS is in ieder geval een eind op weg geholpen hoop ik en daar gaat het uiteindelijk om...

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

Philips PM5716 handleiding / service manual

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 18-12-2018, 01:35 (1928 dagen geleden) @ Roland Huisman

Maar het nadeel van die betaalde manual sites is dat je veelal niet weet wat je krijgt.
Daarnaast zijn het vaak slimme rakkers die het web afstruinen en de kant en klare
PDF documenten dan domweg verkopen...

Dat geldt echter niet voor electronicsandbooks.nl. Ik ken de man niet zelf, maar ken zijn werk en mensen die hem wel kennen (we komen in dezelfde electronicazaak).

Philips PM5716 handleiding / service manual

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 18-12-2018, 02:01 (1928 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Correct Maarten.

In het verleden heb ik kilo's manuals en databoeken (gratis te downloaden) zijn kant op gedaan en de kopieen zijn van zeer hoge kwaliteit, altijd van het origineel ingescand.

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

Philips PM5716 handleiding / service manual

door Oldtimer @, Oegstgeest, 18-12-2018, 01:46 (1928 dagen geleden) @ Huub P †

Voor de originele operators manual van de PM5716 kun je contact op nemen met electronicsandbooks.com in Haarlem.
http://www.electronicsandbooks.com/eab3/kb/k0zfc9/r0zfc9090.htm
Ik geloof dat hij een dubbeltje per gekopieerde pagina vraagt.

Dit staat er op zijn website:

Original manuals in house, for sale or not yet scanned
Change date = 20040730 14:14:34

Model PM5716 Artikel nr 325
Brand Philips
Title Operating Manual

Description Pulse Generator
Code 949946008502
Date 19771110


Price 10 EUR for original 0 EUR for copy
In House 1 original
For Sale 0 original, copies can allways be made
Content Operating Schematics
Language Deutsch English Français

Hij verkoopt het manual dus niet maar je kunt wel een gratis kopie krijgen...

Willem

Philips PM5716 handleiding / service manual

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 18-12-2018, 01:58 (1928 dagen geleden) @ Oldtimer

Niet helemaal waar Willem.
Ik geef toe dat het er erg op lijkt maar bij de terms and conditions staat het volgende....

Prices
======
Prices are in Euro per item excluding postage, handling and insurance.

Copy prices are 10c per A4 and 25c per A3 page.
Per book there is an extra of 1 EUR for the binding.
Prices are rounded up to the Euro.

Delivery
========

- By mail
postage costs : http://www.tntpost.nl
Shipment is after the receiving of payment.
Packages are send insured up to 500 EUR.
Shipping is at buyers risk.
- Personal collect on appointment in the Netherlands
- Other arrangements

Heb al een tijdje geen manual hoeven te bestellen bij hem maar de laatste keer was het toch een duppie per kopie

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

Philips PM5716 handleiding / service manual

door Oldtimer @, Oegstgeest, 18-12-2018, 09:57 (1928 dagen geleden) @ Huub P †

Huub,

Duidelijk. :)

Willem

Philips PM5716 handleiding / service manual

door kees48 @, Eemnes, 18-12-2018, 16:55 (1928 dagen geleden) @ soundman2

Heb je het al bij het Philips archief in Wageningen geprobeerd? (www.schematheek.eu). de PM5716 documentatie zou volgen hun website beschikbaar zijn. Gr. Kees

Philips PM5716 handleiding / service manual

door Hans PA0H @, Apeldoorn, 18-12-2018, 19:25 (1927 dagen geleden) @ marcmambino

Op de site van de nvhr staat een manual van ouder model pm5715. in den dat de verschillen niet al te groot zijn.

groeten , Hans PA0H

Philips PM5716 handleiding / service manual

door marcmambino @, Wijnegem, België, 19-12-2018, 08:26 (1927 dagen geleden) @ Hans PA0H

Bedankt voor jullie bruikbare reacties.
Ik ben van mijn sokken geblazen door jullie hulp.
Als de wereld er in het algemeen zo zou uitzien dan zijn we goed bezig.
Prettige eindejaarsdagen allemaal!:yeah

Philips PM5716 handleiding / service manual

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 19-12-2018, 23:13 (1926 dagen geleden) @ marcmambino

:-D

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

powered by my little forum