RCA CKC021 videocamera (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 29-12-2018, 15:09 (1938 dagen geleden)

Ik heb hier een in nieuwstaat verkerende videocamera van het Amerikaanse merk RCA compleet met tas.

De camera heeft een color vieuwfinder met een piep klein (indextron) kleuren beeldbuisje maar ik kan hem niet proberen want....de camera is door de vorige eigenaar ooit gebruikt met een (portable) videorecorder van waaruit de camera werd gevoed en een optioneel er behorende CPS03 adapter ontbreekt van waar uit ik ook een Amerikaans tv-tje (NTSC) op kan aansluiten.

[image]

[image]

Alle in en uitgangen van de camera loopt via één kabel met afgebeelde stekker die ik nergens op kan aansluiten, het ronde vaste binnen gedeelte van de stekker heeft een diameter van 15 mm. en mijn vraag is of dit zowel voor Amerika als Europa een standaard (consumenten) aansluiting is. Ik zou graag willen weten welke pin van de 10 totaal wat is. Op het web wordt ik tot op heden niet wijzer en een eerder genoemde CPS03 adapter vind ik niet op eBay.

Dank alvast.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

RCA CKC021 videocamera

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 29-12-2018, 18:37 (1938 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Vrij makkelijk uit te pluizen toch?

Stekker heeft een coax, zal de video zijn.
Audio draadje
Spannings draadje zomaar iets van 12Vdc
Massa draadje.

Evt een pauze/start draadje naar de recorder.

Via de print kun je vrij snel wat zaken vinden.
Coax en audio is vaak snel gevonden.
Zo ook die +B draad, ergens in een voedingsdings deel.
Massa ook makkelijk,
Blijft er niet veel over.

Heb je geluk staat het gewoon in tekst op de print.

RCA CKC021 videocamera

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 29-12-2018, 18:46 (1938 dagen geleden) @ Maurice

Denk gewoon de 10pin connector

9-12 12Vdc enz.
http://www.toirm.com/10pinvideofaq.htm

RCA CKC021 videocamera

door Hans van Kampen @, Voorhout, 29-12-2018, 20:10 (1938 dagen geleden) @ Maurice

Dank je Maurice voor de link waar de pin-out in staat, zeer duidelijk.

Hoeft ik de boel niet open te maken, nu nog contraplug zien te vinden en maak ik de zaak zelf wel zoals voeding met video en audio uitgangen omdat de erbij behorende (OPTIONEEL) CPS03 niet aan te komen is, wellicht later zomaar ineens op eBay.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

RCA CKC021 videocamera

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 29-12-2018, 20:56 (1938 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Zit op heel veel oude video's.
Dus zoek zo'n ding op.

Heb je geluk werkt die recorder nog en kun je opnemen ook.

RCA CKC021 videocamera

door Hans van Kampen @, Voorhout, 29-12-2018, 22:27 (1938 dagen geleden) @ Maurice

Zal dat lukken met deze NTSC camera? Video’s die je hier vind zijn meestal alleen PAL denk ik.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

RCA CKC021 videocamera

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 29-12-2018, 19:18 (1938 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door Maarten Bakker, 29-12-2018, 19:35

Van welke OEM is dat ding? Er waren bij mijn weten maar een paar standaard pinouts voor camera's. Indextron suggereert Sony? Alleen wist niet dat die ook voor RCA produceerden. Ik ga eens zoeken wat ik kan vinden.

Edit: het vermoeden is dat de camera door Hitachi gemaakt is. De plug zou opzich dezelfde kunnen zijn die Sony ook gebruikte, dat was een van de grotere standaarden. Zie ook het commentaar van Maurice.

RCA CKC021 videocamera

door Goldline @, Oranjedorp, 30-12-2018, 11:09 (1937 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Deze plug herken ik van de meeste VHS portable recorders, Sony had een zwarte plastic connector op hun Betamax.
Afgelopen beurs stonden er diverse JVC recorders met deze connector.
Er waren in de jaren 80 ook verlengkabels voor verkrijgbaar.

--
Cees PA1DBA

RCA CKC021 videocamera

door Hans van Kampen @, Voorhout, 30-12-2018, 22:33 (1937 dagen geleden) @ Goldline

SONY hanteerd net weer een andere plug Cees maar onderstaande HRS-RM15TRD heb ik in de UK via eBay besteld.

[image]
Daar past de RCA camera op.

Middels onderstaand verkregen schema weet ik de pinaansluiting.

[image]

Nu kan ik in een kastje een goede 12 volt voeding inbouwen met video out en audio out aansluiting en de camera op dat chassisdeel die ik heb besteld dus geen CLS03 adapter nodig die je waarschijnlijk niet vind.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

RCA CKC021 videocamera

door Hans van Kampen @, Voorhout, 31-12-2018, 00:58 (1936 dagen geleden) @ Goldline

Dit is precies de plug die ik op een nog in bezit zijnde SONY SL-V1 Betamax videorecorder heb zitten. Foto’s komen van een site waarvan ik de link van Maurice heb gekregen hogerop in deze draad.

[image]

[image]

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

RCA CKC021 videocamera

door Marcel van Grinsven ⌂ @, Rosmalen, 31-12-2018, 09:48 (1936 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Het is een Amerikaanse camera, en Betamax is in Amerika een veel gebruikte systeem, daarom wellicht gekozen voor een Sony aansluiting. Wel vreemd dat ik geen RCA betamax video´s kan vinden op het internet, zover ik kan vinden heeft RCA gekozen voor het VHS systeem.

RCA CKC021 videocamera

door Hans van Kampen @, Voorhout, 31-12-2018, 12:03 (1936 dagen geleden) @ Marcel van Grinsven

Het is idd een Amerikaanse camera Marcel (RCA) maar niet met een koppeling die ik vind op SONY consumenten apparatuur.

Hieronder even een foto van de camera aansluiting van mijn SONY SL-F1E Betamax videorecorder.

[image]
Foto op zijn kop maar maakt niet uit.

De RCA camera heeft een andere koppeling die past op onder afgebeelde aansluiting, totaal anders dus maar mijn probleem is opgelost want een chassisdeel is onderweg uit de UK.

[image]

[image]
Mannelijke stekker van de RCA camera.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

RCA CKC021 videocamera

door Marcel van Grinsven ⌂ @, Rosmalen, 31-12-2018, 12:22 (1936 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Ik vond het al vreeemd, ik kon geen link vinden met Sony en RCA, RCA was voor VHS.
Nu een duidelijker foto, is de bekende K10 plug.
Zijn ook voedingen voor gemaakt, hebben deze K10 plug ingang met video/audio uitgangen.
Hieronder foto´s van mijn JVC.

Groet, Marcel

[image]

[image]

RCA CKC021 videocamera

door Hans van Kampen @, Voorhout, 31-12-2018, 12:50 (1936 dagen geleden) @ Marcel van Grinsven
Gewijzigd door Hans van Kampen, 31-12-2018, 12:51

Duidelijk.

Zal die RCA camera gewoon 12 volt zijn Marcel?

[edit] Ik zie idd 12 volt staan in het plaatje wat ik uploade.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

RCA CKC021 videocamera

door kris ⌂ @, Gent, België, 31-12-2018, 12:51 (1936 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Duidelijk.

Zal die RCA camera gewoon 12 volt zijn Marcel?

;-)
Hans

Ja.

12 volt pen 10 en ground op pen negen en er gaat leven inkomen. ;-)

powered by my little forum