corrupte dbx file e-mail (Algemeen)

door ruudtx @, Utrecht, 02-01-2019, 20:33 (1934 dagen geleden)

Ik heb een corrupte e-mail file .dbx nadat de computer verkeerd was uitgezet.
De e-mail, outlook express 6 werkt wel weer, maar de berichten in de corrupte Inbox file zijn niet meer te lezen. De file is ook nog eens erg groot, 1,8 GB.

Hoe kan ik zonder betaalprogramma's de de berichten weer leesbaar maken?

corrupte dbx file e-mail

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 02-01-2019, 21:42 (1934 dagen geleden) @ ruudtx

1,8GB is inderdaad wel erg groot. Als je het weer goed krijgt, zou ik het in elk geval opsplitsen om te voorkomen dat hij bij 2GB weer stukgaat.

Verder lijkt me de eerste actie om niet op de originele .dbx maar alleen op kopieen ervan te gaan recoveren. Om te voorkomen dat het misschien verder beschadigt. Verder zou ik op de verschillende kopieen verschillende programma's loslaten voor het geval het ene beter werkt dan het andere.

Wat dat betreft heb je geluk, bij binaire mailboxformaten kun je erop gaan zitten wachten tot het een keer stuk gaat dus jan en alleman hebben er tooljes voor geschreven. Er is zelfs een kansje dat OE de dbx weliswaar niet kan openen, maar er nog wel berichten uit kan importeren als je de bestanden veiligstelt en met een lege OE begint. Zou ik niet al te hard op vertrouwen, maar je weet maar nooit. Ook kun je controleren of er in dezelfde map nog .bak files staan.

Anders eerst eens proberen met een tooltje van MS zelf: https://gallery.technet.microsoft.com/office/Free-DBX-Recovery-Tool-0dc36868

Een ander gratis progje: https://www.evilbox.ro/windows/repair-outlook-express-2gb-dbx-file/ waar ook een recoveryvinkje op zit.

corrupte dbx file e-mail

door soundman2 @, Wouw, 03-01-2019, 13:02 (1933 dagen geleden) @ Maarten Bakker

geldt dit corrupt raken ook voor .pst files?

corrupte dbx file e-mail

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 03-01-2019, 13:21 (1933 dagen geleden) @ soundman2

Ja, die zijn er ook gevoelig voor. Wel weer andere repair-tools want de formaten lijken intern niet zo op elkaar.

corrupte dbx file e-mail

door ruudtx @, Utrecht, 04-01-2019, 21:44 (1932 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dank voor de reacties.
Ik heb de eerste geprobeerd maar helaas moet er gekocht worden om meer dan 10 berichten te saven.

corrupte dbx file e-mail

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 04-01-2019, 22:10 (1932 dagen geleden) @ ruudtx

Van die link bij Microsoft? Dat zag ik even niet aankomen...

En die tweede?

corrupte dbx file e-mail

door ruudtx @, Utrecht, 05-01-2019, 21:53 (1931 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Helaas:

Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren
www.evilbox.ro gebruikt een niet-ondersteund protocol.

corrupte dbx file e-mail

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 06-01-2019, 00:42 (1931 dagen geleden) @ ruudtx

Dat ligt zo aan de foutmelding te zien aan je browser. Ik kan het prima downloaden met Opera of Firefox. Jij gebruikt zeker Chrome?

corrupte dbx file e-mail

door ruudtx @, Utrecht, 06-01-2019, 18:49 (1930 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Ja, Chrome, ik zal het in Firefox proberen.
Dank en groet.

corrupte dbx file e-mail

door ruudtx @, Utrecht, 09-01-2019, 18:25 (1927 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Het tweede progje werkte wel, en echt gratis.
Maar scant alle dbx files in map, dus als je weet, zoals in dit geval, welke file corrupt is zet je die in een apart mapje en laat je dat mapje herstellen. Gaat wel tergend langzaam, maar werkt.
Nogmaals dank voor de tip.

corrupte dbx file e-mail

door Marotick ⌂ @, Huizen, 03-01-2019, 19:52 (1933 dagen geleden) @ ruudtx

Maak een kopie en geef de extensie .txt
Dat zou normaal werken maar het bestand is te groot voor kladblok dus misschien kan je het met woord wel openen. Je ziet dan een hoop rotzooi, onleesbare tekst maar tussen dat puin vind je ook de mailtjes terug. Wat belangrijk is kan je met knippen en plakken redden,

Jack

corrupte dbx file e-mail

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 03-01-2019, 20:04 (1933 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door Maarten Bakker, 03-01-2019, 20:06

Dat is voor 1,8GiB aan mail niet echt haalbare kaart lijkt me, tenzij je naar dat ene dierbare mailtje zoekt.

Opzich als je die weg wilt bewandelen, kan dat ook met een heel klein beetje minder handwerk. In plaats van wordpad (word kan misschien, maar die kan ook raar gaan doen) gebruik je dan een GNU utility met de naam strings (standaard aanwezig in linux, downloadbaar voor windows). Die filtert alles wat op tekst lijkt. Het resultaat daarvan kun je dan iets makkelijker doorspitten in word of wordpad.

powered by my little forum