Telefunken Gavotte 301 geen geluid. (Algemeen)

door jarne @, 07-01-2019, 12:48 (1907 dagen geleden)
Gewijzigd door jarne, 07-01-2019, 12:53

Hallo,

In mijn schuur heb ik een Telefunken Gavotte 301 radio voor een achtergrond muziekje.
Vanmorgen zette ik hem aan en had gewoon geluid zoals altijd.
Maar na een minuut of zo werd het geluid steeds zachter en daarna helemaal geen geluid meer. Alleen gebrom op alle frequenties.
Nu is de radio niet de nieuwste meer (jaren 70?) dus is er waarschijnlijk een bepaald component mee opgehouden. (ik heb nog geen idee wat) Ik ben al op zoek naar een schema maar heb dit nog niet gevonden.
Ik zal de soldeerbout maar weer eens opzoeken.
Wat zou er kapot kunnen zijn?

Groeten, Jarne.

Telefunken Gavotte 301 geen geluid.

door Otto @, Drenthe, 07-01-2019, 13:07 (1907 dagen geleden) @ jarne

Ik ben al op zoek naar een schema maar heb dit nog niet gevonden.

https://elektrotanya.com/telefunken_gavotte_301_,_jubilate_401_sm.pdf/download.html

Telefunken Gavotte 301 geen geluid.

door jarne @, 08-01-2019, 16:29 (1906 dagen geleden) @ Otto

Hallo,
Bedankt!
Ik hoop dat ik wat kan vinden....
Groet, Jarne.

Telefunken Gavotte 301 soms geluid.

door jarne @, 04-03-2019, 19:05 (1851 dagen geleden) @ jarne

Ik heb de radio inmiddels aan de hand van de tekeningen/schema's nagelopen (met behulp van een paar vriendelijke heren via internet, die er meer kennis van hebben dan ik!)
Er is nog niets vervangen omdat ik gewoonweg te weinig tijd heb.
Het enigste wat er te horen was is een brom. De laatste dagen echter lijkt de ontvanger een soort opleving te hebben. Vorige week had ik plots 5 minuten ontvangst en toen ik hem vandaag aan zette heb ik zeker een kwartier prima ontvangst gehad en een muziekje kunnen luisteren.
Maar nu ik hem vanavond aan zette was er weer alleen brom.
Ik weet eerlijk gezegd even niet wat ik ermee aan moet, zomaar wegkiepen zou ik jammer vinden.
Is er iemand die dit probleem herkend? (in de buurt van Vlissingen misschien???)

powered by my little forum