akai vhs vs-g855 (Algemeen)

door ffeilers @, Breda, 19-01-2019, 16:47 (1916 dagen geleden)

Omdat ik enkele vhs banden wil overzetten naar mijn computer heb ik bij de kringloop voor 5 euro een akai vhs recorder gekocht. Volgens de kringloop nog werkend. Ik heb nog geen gelegenheid gehad om de recorder aan het werk te zien, moet nog scart kabel zoeken etc.
Ik vroeg mij wel af of het destijds een "goede" recorder was en of ik nu anno 2019 nog ergens rekening mee moet houden voordat ik uberhaupt er een vhs band in stop. Er zijn vast techneuten die mij hierover meer kunnen vertellen, ook op welke wijze ik de banden het beste op de harddisk kan overbrengen met het minste verlies aan kwaliteit en met behulp van welke (freeeware?) programma's. Ben benieuwd. mvg Frans

akai vhs vs-g855

door Hans van Kampen @, Voorhout, 19-01-2019, 17:38 (1916 dagen geleden) @ ffeilers

Wat het overzetten van VHS naar harde schijf betreft heb ik goede ervaring met een setje van MAGIX red uw video's.

[image]
Kastje met composiet video in plus audio L+R en S-video naar USB op de PC. Wel even software installeren middels bijgeleverde CD-rom.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

akai vhs vs-g855

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 19-01-2019, 19:30 (1915 dagen geleden) @ ffeilers

Ken de recorder zelf niet,
Wel die hele generatie jaren 90.
je komt van alles tegen aan problemen of niet.

Heb er diverse in alle soorten en maten met idem wel of geen
problemen van aller aard.

Bv een hele mooie Sony, perfect beeld en geluid.
1 kleinigheidje, staat in en lage kast met klep zeg 15cm vanaf de vloer.
Recht tegen over staat de bank, gladde laminaatvloer wel gezegd.
Bij eject neemt de recorder dat iets te serieus en kan ik de tapes bijna onder de bank vandaan vissen.:-D

Dan nog zijn er recorders die af en toe eens een tape gedraaid hebben of
bv dagelijks series opgenomen heeft en afgespeeld.
Ik heb daar een Pioneer van en die heeft dat 10jaar lang vol gehouden bij een oud oom en tante.
Die recorder is ook wel helemaal klaar mee. en terecht.
Bewijst wel een sterk degelijk ding.


Of jouw Akai echt nog goed is??
Hoe is er mee omgegaan ooit.

Heb ooit een boterham uit een recorder gevist.
Anders 1 die piepte zo en had men wd40 via klepje ingespoten.
JA piepen was over:-P :-P .
Ben er niet eens aan begonnen, is hobby, en leuk als je eens wat voor
een bekende er naar wilt kijken, er zijn grenzen..

akai vhs vs-g855

door ffeilers @, Breda, 19-01-2019, 19:40 (1915 dagen geleden) @ Maurice

ik heb ook nog een philips vr550 staan, ook herkomst kringloopwinkel, geen idee of er een boterham in zit ;-)
Ik ga het wel zien, voorlopig heb ik er nog geen band in gestopt en wacht ik even reacties af.
Bedankt voor je interesse.

akai vhs vs-g855

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 19-01-2019, 21:43 (1915 dagen geleden) @ ffeilers
Gewijzigd door Maarten Bakker, 19-01-2019, 21:45

Deze Akai is nog een "echte" uit de Franse Akaifabriek. Die Philips VR550 is een Funai, die opzich prima beeld geeft als hij het bij toeval nog blijkt te doen. Het risico op bandsalade en andere dingen die je echt niet wilt als je een band moet overzetten, schat ik hoger in voor de Philips. Oftewel ik zou de voorkeur geven aan de Akai.

Toch is het ook bij de Akai wel zaak om eerst even goed te testen en schoonmaken (ook de bandloop even observeren, let op dat invallend licht de boel soms in de war kan sturen) voordat je een unieke opname aan je recorder toevertrouwt.

P.S. als je nog nooit videokoppen hebt schoongemaakt, laat het even weten. Dat zijn fragiele stukjes ferriet die in de trommel verwerkt zitten. Met een verkeerde beweging breek je ze makkelijk per ongeluk af.

akai vhs vs-g855

door snameroc @, Etten Leur, 19-01-2019, 22:01 (1915 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Als het om beeld kwaliteit gaat id de philips toch supperieur aan de akai. Maar natuurlijk niet als eerste met je dierbare opname testen. Eerst een tv opname band desnoots van de kringloop.

akai vhs vs-g855

door ffeilers @, Breda, 19-01-2019, 22:07 (1915 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Ik reageer graag en ben al blij met je reactie en .... ik heb nog nooit een video recorder geopend en schoongemaakt.... staan beide dus nog steed origineel en ongeroerd te staan ... en dat geldt ook voor mijn banden

akai vhs vs-g855

door ffeilers @, Breda, 10-04-2020, 19:38 (1469 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Had de laatste keer moeite om de band uit te laten werpen. Ondanks verschillende pogingen lukte dit niet. Door de recorder op zijn zijkant te zetten (90 graden gedraaid) lukte het uiteindelijk wel. Is vervangen van de capstan belt (onderdeel 2) de oplossing voor dit probleem. Met andere woorden als de riem te slap is geworden weigert dan het uitwerpmechanisme?
(voordat ik een riem koop en dit niet de oplossing is)

mvg Frans

[image]

akai vhs vs-g855

door Roland Huisman @, Zwolle, 19-01-2019, 19:49 (1915 dagen geleden) @ ffeilers

Ik zou de moeite toch even nemen om hem op zijn minst eerst even open
te maken en de capstan-as, drukrol en koppen even schoon te maken.
Dat zal je zeker helpen bij het goed afspelen van oude banden...

Groeten, Roland

akai vhs vs-g855

door ffeilers @, Breda, 19-01-2019, 19:52 (1915 dagen geleden) @ Roland Huisman

dank voor de tip!!

akai vhs vs-g855

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 19-01-2019, 21:18 (1915 dagen geleden) @ ffeilers

Ja en nog zo'n tip.

Er zit vaak rechts boven zo'n schuim rolletje.
Dat tikt even de kop aan tbv reiniging.
Na jaren gebruik en vaak slecht reinigen/of nooit.

Heb je de kop schoongemaakt, daarna 1e keer band er in en tikt dat inmiddels
vuile rolletje je schone kop weer aan..
enz

Haal dat weg is mijn advies.

akai vhs vs-g855

door ffeilers @, Breda, 19-01-2019, 22:09 (1915 dagen geleden) @ Maurice

hhmm ... ook hier zal ik naar kijken voordat ik er een kostbare band in doe

akai vhs vs-g855

door Dominic @, Breda, 19-01-2019, 23:16 (1915 dagen geleden) @ ffeilers

Een veel belangrijkere vraag; heb je ervaring met het schoonmaken van de extreem kwetsbare videokop?

akai vhs vs-g855

door ffeilers @, Breda, 20-01-2019, 10:47 (1915 dagen geleden) @ Dominic

nee, geen ervaring, video filmpje gezien op youtube

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 20-01-2019, 12:25 (1915 dagen geleden) @ ffeilers

Je hebt al wat bekeken daarover, prima.

Die ronddraaiende kop is de video aftast kop.

ALs je goed kijkt naar die kop vind je 2 of 4 gleufjes met je
ferriet kopjes.

Nu die kopjes steken ca 16um uit.
Dus dat is niet veel maar net genoeg.

Dat ferriet is zo bros als een mariakaakje en kan weinig hebben.
Breekt dus af bij minste mishandeling en is schroot die recorder.

NOOIT Pluizige doekjes of wattestaafjes gebruiken.

Gebruik daarvoor de zeemleren videokop reinigingsstaafjes
of
Gebruik een schone papieren koffiefilter met wat alcohol uit de apotheek.

Nat maken dat papier
Zet dat stil tegen de kop aan op een plek waar NIET een kopje zit.
Zorg dat je stabiel bent, bedoel dat je vinger niet plotseling dwars op kopje beweegt,
daar die anders afbreekt.
Ook niet te veel druk geven, gewoon ietsjes aanzetten.

Dan met de andere hand de kop draaien.
Papier stil houden en niet bewegen, zeker niet naar boven of onder.

Dat herhaal je tot de kop niet meer afgeeft op papier.


Overige van die kop kun je wat ruwer reinigen met alcohol, zorg altijd dat
de ferriet kopjes zo staan dat waar je de rest reinigt niet zo'n kopje zit.

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door ffeilers @, Breda, 20-01-2019, 14:37 (1915 dagen geleden) @ Maurice

ok, ik zal voorzichtig zijn

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door ffeilers @, Breda, 20-01-2019, 15:09 (1915 dagen geleden) @ Maurice

kan je overigens met het oog zien of de kop verontreinigd is voordat je uberhaupt aan schoonmaken begint, of is dat met het blote oog niet te zien?

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 20-01-2019, 16:16 (1915 dagen geleden) @ ffeilers

Ja hoor.
Pak je telefoon camera en zoem in.

Is te zien.

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door ffeilers @, Breda, 20-01-2019, 17:50 (1915 dagen geleden) @ Maurice

philips[image][image]

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door ffeilers @, Breda, 20-01-2019, 17:51 (1915 dagen geleden) @ Maurice

akai[image][image]

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-01-2019, 18:02 (1915 dagen geleden) @ ffeilers

Je ziet al duidelijk welke van beide recorders degelijker geconstrueerd is.

Ik denk trouwens wel dat Maurice een bovengemiddeld goede camera op z'n telefoon heeft, want naar mijn idee heb je op zijn minst een x6 zakloepje nodig hebt om ook maar iets aan de kop zelf te zien tenzij hij echt volgekleid zit met bandresten. Ik kijk daar meestal niet eens naar en grijp meteen naar alcohol en koffiefilter.

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door ffeilers @, Breda, 20-01-2019, 18:19 (1915 dagen geleden) @ Maarten Bakker

ja ik kan het wel eens zijn met je beide opmerkingen. Ben natuurlijk maar een leek, maar zo op het oog zien alle twee de koppen er blinkend uit en zou ik er niets aan doen, idd misschien met een loep of zo. En ... qua constructie gewicht: de philips is een veertje in vergelijking met de akai

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-01-2019, 19:23 (1914 dagen geleden) @ ffeilers

Ohja nog iets, je ziet op die foto inderdaad rechtsboven naast de koppentrommel dat vermaledijde schuimrubberen rolletje. Ik haal ze er meestal inclusief armpje uit, dan krijg je daar in elk geval geen schade van.

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 21-01-2019, 15:19 (1914 dagen geleden) @ Maarten Bakker

ja die bedoel ik.
Je ziet is al vuil.

weg dat ding

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door ffeilers @, Breda, 23-01-2019, 18:05 (1912 dagen geleden) @ Maarten Bakker

is alléén schuim verwijderen onvoldoende, dus niet het armpje afknippen.????

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 23-01-2019, 20:31 (1911 dagen geleden) @ ffeilers

In sommige gevallen zou het armpje tegen de kop kunnen komen, maar als dat bij dit model niet het geval is, mag het armpje blijven zitten.

Ook als je het wel verwijdert, is afknippen niet nodig (ook grote kans op beschadiging omliggende onderdelen). Die armpjes zitten eigenlijk altijd geklikt waardoor het net zo makkelijk is om het hele armpje te verwijderen.

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door ffeilers @, Breda, 23-01-2019, 20:33 (1911 dagen geleden) @ Maarten Bakker

ok, ik zal kijken of het makkelijk te verwijderen is,
bedankt voor de aandacht Maarten, heel erg fijn !!!

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 23-01-2019, 23:15 (1911 dagen geleden) @ ffeilers
Gewijzigd door Maarten Bakker, 23-01-2019, 23:16

Graag gedaan, is voor mij ook een stukje nostalgie! Als scholier/student kluste ik bij voor de wat lastiger problemen bij een afgekeurde automonteur die in z'n vrije tijd graag video's opknapte en op marktplaats zette. Ik verkocht zelf ook wel eens een video. Deze modellen zijn dan wel van na die tijd, maar vooral die Akai roept wel weer wat nostalgie op, lijkt nog wel wat op de modellen die toen vrij nieuw waren. Zo'n "Philips" heb ik later nog wel eens met mechanische problemen gehad en daar moest je op een gegeven moment ook echt dingen bijbuigen, zo slap is alles in die machines. Tot half 2016 had ik nog een klant met een G-deck Panasonic in onderhoud, daarna eigenlijk nooit meer wat met video gedaan.

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door ruudtx @, Utrecht, 21-01-2019, 19:19 (1913 dagen geleden) @ ffeilers

Het ziet er behoorlijk schoon en weinig gebruikt uit.
Gewoon een band er in terwijl het open staat, niet te veel licht erin, en kijken wat er gebeurd. Dan kan je meteen ingrijpen en stoppen.

Mocht het beeld nog wat streperig zijn en de recorder loopt goed, gewoon tijdje laten draaien, de band maakt vanzelf de koppen schoon.

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door ffeilers @, Breda, 21-01-2019, 19:33 (1913 dagen geleden) @ ruudtx

Ik denk dat ik dat idd ga doen, beide recorders zien er weinig gebruikt uit. Ik zal het proberen op de aangegeven manier en dan met een band die geen emotionele waarde heeft.

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door ffeilers @, Breda, 24-03-2020, 14:24 (1486 dagen geleden) @ ruudtx

Ik heb vandaag , ruim 1 jaar na aankoop (!!!!) een band erin gedaan (geen emotionele waarde) en zowel in de akai als in de philips vhs gaat het afspelen prima. De philips heb ik 110 minuten laten spelen en nu is de akaial 15 minuten onderweg.
Ik vind zowel het geluid als beeld prima.

Wat wel jammer is aan de akai is dat het display venster erg zwak is.
(ik vind het op de foto eigenlijk nog beter dan in "het echt")
Heeft iemand een tip wat ik daaraan zou kunnen doen?

[image]

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door Goldline @, Oranjedorp, 24-03-2020, 15:01 (1486 dagen geleden) @ ffeilers

Display fluorescentie buizen raken uitgeput na jaren lang dag en nacht de klok op de videorecorder te hebben weergegeven.
Kans dat je een betere vindt zal klein zijn.
soms helpt oppoetsen van deze buis en het plastic venster van binnen een beetje.

--
Cees PA1DBA

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door kris ⌂ @, Gent, België, 24-03-2020, 15:08 (1486 dagen geleden) @ Goldline

buisje raakt idd uitgeput, maar ook gaat de negatieve Kathodespanning (meestal - 30V) achteruit door uitdrogen kleine elco's in de voeding ervan.

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door ffeilers @, Breda, 24-03-2020, 16:01 (1486 dagen geleden) @ Goldline

kan je mij verwijzen naar hoe dit "buisje"/onderdeel er (in detail) uitziet, niet dat ik op zoek wil gaan maar nieuwsgierig ben hoe het er uit ziet.

Ik had wel de hele draad nog eens doorgenomen en gelezen dat er in de akai serie relatief veel display problemen voorbij kwamen

het is wel heel erg leuk om weer eens een oude video band af te spelen, deze niet met dierbare herinneringen, maar een serie over 2e wereldoorlog (vrije en onverveerd)

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 24-03-2020, 16:34 (1486 dagen geleden) @ ffeilers

Het buisje is de display. Die kan sleets zijn, maar bij oudere Akai's waren elco's een veelgehoorde klacht. Afhankelijk van de constructie kan de kathodespanning zijn waarde dan niet meer halen, of de gloeispanning.

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 20-01-2019, 18:32 (1915 dagen geleden) @ Maarten Bakker

even snel een foto.
Als ik er de tijd voor neem krijg ik hem scherper
[image]

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-01-2019, 19:20 (1914 dagen geleden) @ Maurice

Dat is inderdaad een prima ingezoomde foto voor een telefoon! Netjes.

akai vhs vs-g855-VIDEO KOP REINIGEN

door ffeilers @, Breda, 14-04-2020, 12:03 (1465 dagen geleden) @ Maurice

Hoi Maurice,
Ik heb ingezoomd met mijn smartphone op 1 van de 4 staafjes van de videokop van een vr550.
Je mag er commentaar op geven.
(heb nog niet schoongemaakt of zo)
mvg Frans

[image]
vr550

akai vhs vs-g855

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 20-01-2019, 09:38 (1915 dagen geleden) @ ffeilers

Als je een betrouwbare video recorder wilt neem een panasonic
Akai vaak voeding slecht display uitval
Ik heb vele akai recorders in handen gehad bij keingloop en de meeste konden zo de recycle bak in
Net als de philips vhs recorders. Banden vreters uitwerp mechanisme.
Die philips bestaat uit conserve blikken mechanica.
Panasonic doet het meestal .
Kijk bij de kringloop daarnaar vraag evt een vhs band erbij om te testen.
De enige redelijke akai waren de bovenladers.

akai vhs vs-g855

door henkk56 @, 20-01-2019, 10:44 (1915 dagen geleden) @ RenéDaemen

Ik zoek nog steeds een Panasonic met K mechaniek voor de audio/sync kop,van deze is bij mijn NV-HS950 het sync deel defect.
Ik heb nog wat banden in super vhs opgenomen en kan deze nu nergens mee afspelen.
Eventueel te ruilen voor een uitstekend werkende Panasonic met Z mechaniek.

Henk

akai vhs vs-g855

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 20-01-2019, 12:32 (1915 dagen geleden) @ henkk56

Henk,
Geef eens een foto van wat je nodig hebt,

Grote kans dat ik die heb.
Dacht dat ik zo'n K chassis gedemonteerd heb jaar of 2 geleden.

akai vhs vs-g855

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-01-2019, 14:34 (1915 dagen geleden) @ RenéDaemen
Gewijzigd door Maarten Bakker, 20-01-2019, 14:36

De enige redelijke akai waren de bovenladers.

Dat is echt een kwestie van: je kan ze repareren of niet. Ervaring is soms wel belangrijk, maar dan heb je het over de oudere generaties. Het model van ffeilers is al uit de nadagen van VHS en heeft weinig echt bijzonders ten opzichte van andere merken denk ik.

Over het algemeen heb ik zeer goede ervaringen met de levensduur van Akai, zowel voor als na de eerste reparatie. Displayuitval was een bekend probleem bij een paar generaties voor deze en was daarna ook verholpen. Waren ook mmodificatiekitjes voor, alleen moest je niet die van Nedis gebruiken, die had hetzelfde zwakke punt: slechte elco's. Een ander punt waar sommige reparateurs problemen mee hadden (ook hier weer: een paar generaties ouder) waren de voedingen. Nergens voor nodig, maar je moest weten wat een low ESR elco was en je moest goed schema's kunnen lezen als er at meer aan de hand was (vrij ingewikkelde maar slimme constructie soms).

akai vhs vs-g855

door ffeilers @, Breda, 20-01-2019, 14:38 (1915 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Maarten, als ik het goed begrijp dan zou ik van dat soort problemen met dit type vs-g855 geen last moeten hebben?

akai vhs vs-g855

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-01-2019, 14:48 (1915 dagen geleden) @ ffeilers
Gewijzigd door Maarten Bakker, 20-01-2019, 14:52

De afkeer van René lijkt inderdaad gebaseerd op oudere modellen aangezien hij al over bovenladers begint en ik ook van displayproblemen weet begin jaren '90. De generatie van jouw model heb ik weinig gezien maar verwacht geen rare problemen eigenlijk. Euras kent alleen een printbreukje en 2 elco's die kennelijk wel eens stuk gaan. Kortom, als het toestel goed speelt en schoongemaakt is, en je tevreden bent met de beeldkwaliteit (ik denk vergelijkbaar met Panasonic) dan is er geen reden om hem niet te gebruiken.

akai vhs vs-g855

door Rob Krabbendam ⌂ @, Hellevoetsluis, 20-01-2019, 09:59 (1915 dagen geleden) @ ffeilers

Omdat ik enkele vhs banden wil overzetten naar mijn computer

Dat is een breed begrip. Als het einddoel MPEG-2 (bv voor een DVD) is zou ik voor een paar euro een DVD recorder van Marktplaats halen en het daar direct mee overzetten. Zeker als je een videorecorder zonder TBC gebruikt en het langere opnames zijn.

akai vhs vs-g855

door ffeilers @, Breda, 20-01-2019, 10:46 (1915 dagen geleden) @ Rob Krabbendam

ok, goede tip

akai vhs vs-g855

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-01-2019, 14:38 (1915 dagen geleden) @ ffeilers

Let echter op dat MPEG2 net als een 2e generatie analoge kopie artefacten toevoegt aan de oorspronkelijke opname. Je kunt beter MPEG4 H264 gebruiken, is nog efficienter met opslag ook.

akai vhs vs-g855

door ffeilers @, Breda, 20-01-2019, 14:40 (1915 dagen geleden) @ Rob Krabbendam

de vhs recorder kocht ik vrij spontaan, terwijl ik nu lees dat ik beter voor panasonic had kunnen kiezen.
vwb een dvd recorder zijn daar ook tips voor? qua merk en type bedoel ik?

akai vhs vs-g855

door Rob Krabbendam ⌂ @, Hellevoetsluis, 20-01-2019, 21:13 (1914 dagen geleden) @ ffeilers

Ik heb zelf deze nog ergens op zolder liggen: Philips DVDR3330H

Nu DVD-video achterhaald is (want geen HD) en analoge kabeltuners ook, koop je deze tweedehands voor een paar euro. Hij neemt direct op op z'n harde schijf en daarna kun je de opnames bijknippen en op DVD branden. Eventueel kun je die vervolgens weer rippen en op je pc verder bewerken.

In standje 'HQ' past er een uur op een DVD. Maar zelfs in de stand waarbij er 4 uur op een DVD past (EP), valt het met de artefacten en zichtbaar kwaliteitsverlies ten opzichte van VHS nog wel mee.

Wat je eventueel ook nog kunt doen, is de DVD-recorder tussen de videorecorder en een 'videograbber' plaatsen. Dan kijk je via de A/D en D/A conversie van de recorder, wat de tijdbasis corrigeert. Dat vermindert het risico van 'dropped frames' en daardoor uit sync lopen van het geluid.

Qua video was ik altijd wel fan van JVC SVHS-recorders, waar ik er nog eentje van heb (met ingebouwde TBC). Alleen de gebruiksvriendelijkheid was weleens wat minder van sommige types. Bij de Space Shuttle zaten simpelere handleidingen.

akai vhs vs-g855

door ffeilers @, Breda, 23-01-2019, 18:07 (1912 dagen geleden) @ Rob Krabbendam

Ik heb vandaag een philips hdr3810 bij de kringloop gekocht, ik had verder niet veel keus maar met 250gb leek hij mij één van de laatst geleverde???
Ik hoor wel of iemand hier een mening over heeft.
mvg Frans

akai vhs vs-g855

door ffeilers @, Breda, 24-03-2020, 20:12 (1485 dagen geleden) @ ffeilers

oefff

vandaag 1 testband verschillende keren gespeeld en dat ging erg goed. Ook paar keer in en uit gehaald. Ging allemaal goed.
Wilde zo juist de boel opbergen en ...... band kwam er niet meer uit.

Gegoogled/gelezen: kap er af en ..... ja band verwijderd zich wel van de kop maar de cassette beweegt zich omhoog (hoor het motortje draaien) dat lukt blijkbaaar niet en dan zakt de cassette weer en wikkelt de band zich weer om de kop

heel wat keer herhaald maar .... geen resultaat, totdat ik besloot de recorder 90 graden te kantelen en .... gelukkig cassette er uit

nu dus de vraag ...... hoe dit op te lossen

[image]

akai vhs vs-g855

door ffeilers @, Breda, 24-03-2020, 23:00 (1485 dagen geleden) @ ffeilers

inmiddels heb ik gezien wat de meest waarschijnlijke oplossing is: het vervangen van de riem

powered by my little forum