Herkent iemand deze radio? (Algemeen)

door Ludo Verhoeven @, Borsbeek, 23-01-2019, 16:31 (1891 dagen geleden)

[image][image][image]

Wat vorm en structuur betreft lijkt hij veel op een radio van het merk Realson uit Luik. Deze radio heeft echter een golflengteschakelaar onder de zenderschaal.Op luidspreker en andere onderdelen staat M.B.L.E. Op de radio staat geen merk of type (meer).
Heeft iemand soms nog informatie?

Herkent iemand deze radio?

door francois129 @, Aartselaar - België, 23-01-2019, 16:55 (1891 dagen geleden) @ Ludo Verhoeven

Heb je de rand van de schaal al eens bekeken? Daar staat soms een aanwijzing op.

François

Herkent iemand deze radio?

door kris ⌂ @, Gent, België, 23-01-2019, 18:56 (1891 dagen geleden) @ Ludo Verhoeven

Het is duidelijk een zelfbouw, maar geïnspireerd op de "All transistor" kit van MBLE uit 1958 (bestaat ook onder Philips) . Ik herken er veel onderdelen uit. Je kon enkel de bouwbeschrijving en wat de onmisbare onderdelen kopen om de rest zelf te maken.

Toon is een foto van de print.

Herkent iemand deze radio?

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 23-01-2019, 19:02 (1891 dagen geleden) @ Ludo Verhoeven

Het binnenwerk is dat van de Philips AM21 of MBLE 7905/2
Zie : http://www.radiotongeren.be/philips_am21.htm

Groeten .... Hugo Sneyers

Herkent iemand deze radio?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 23-01-2019, 20:27 (1891 dagen geleden) @ Ludo Verhoeven

Het bouwjaar van het chassis is waarschijnlijk 1960 gezien de diverse datumcodes. Het zal of om een zelfbouwkit voor de hobbyist gaan of om een inbouwkit die aan een andere fabrikant geleverd is (ik meen dat in 1960 de hoogtijdagen van de kleine radiofabrikanten in België al voorbij waren, maar er zullen er vast nog wel wat geweest zijn ook die de stap naar de transistorisering zelf niet konden maken en dus inkochten).

Herkent iemand deze radio?

door Ludo Verhoeven @, Borsbeek, 25-01-2019, 14:31 (1889 dagen geleden) @ Ludo Verhoeven

Bedankt allen voor de info, hier kan ik wel mee verder! Groetjes!

powered by my little forum