Firefox rampen update.? (Computertechniek)

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 30-01-2019, 15:21 (1885 dagen geleden)

Sinds vandaag de nieuwe update van Firefox geïnstalleerd.
Er worden nu beveiligde certificaten gebruikt en moet je elke site toestemming verlenen.
Soms wil het niet luisteren en b.v. met buienradar krijg ik wel het venster maar geen plaatje.
Ben naar Firefox overgestapt omdat een ieder zij dat dat beter was maar ga nu maar weer terug naar explorer.
Of heeft iemand een beter idee.
Hieronder nog iets wat je op het scherm getoverd krijgt, waardeloos.:fir
Groet, Ben

Uw verbinding is niet beveiligd

De eigenaar van www.bing.com heeft zijn of haar website niet juist geconfigureerd. Om uw gegevens tegen diefstal te beschermen, heeft Firefox geen verbinding met deze website gemaakt.

Deze website maakt gebruik van HTTP Strict Transport Security (HSTS) om aan te geven dat Firefox alleen een beveiligde verbinding mag maken. Hierdoor is het niet mogelijk om een uitzondering voor dit certificaat toe te voegen.

Meer info…

Fouten als deze rapporteren om Mozilla te helpen kwaadwillende websites te herkennen en te blokkeren

Firefox rampen update.?

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 30-01-2019, 17:01 (1885 dagen geleden) @ Ben

Kon het niet laten om hierin te gaan spitten en heb het volgende gevonden.

Firefox afsluiten.
Dan met WinCommander of een andere verkenner naar:
C:\Users\Naam\AppData\Roaming\Monzilla\Firefox\Profiles\1pcxw43v.default\cert9.db
Deze cert9.db deleten.

Daarna werkt Firefox weer normaal zonder hinderlijke certificaten.
Let op, AppData is een verborgen directory en zal de verkenner daarop moeten instellen.
Bij Wincommander is dat bij Configuratie > Weergave > verborgen bestanden aanvinken.
Groet, Ben

Firefox rampen update.?

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 30-01-2019, 17:50 (1885 dagen geleden) @ Ben

Bedankt alvast Ben,

Gebruik Firefox (Mozilla) al vanaf de uitvinding internet.
Explorer is bagger als je fox uiteindelijk gewend bent.
Idem met Chrome - die loggen mij teveel, te opdringerige gasten
en zijn zakkenvullers.

Fox heb ik het idee nog dat het wat eerlijke gasten zijn.

Firefox rampen update.?

door henkk56 @, 06-02-2019, 09:40 (1878 dagen geleden) @ Ben

Bij mij wordt cert9.db automatisch vervangen als je 'm weg haal en firefox opnieuw opstart.

Henk

Firefox rampen update.?

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 06-02-2019, 12:38 (1878 dagen geleden) @ henkk56

Klopt maar je bent dan wel van dat hinderlijk certificaat gedoe af.
Mogelijk wordt er een basis file teruggezet.
Groet, Ben

Firefox rampen update.?

door Richard E.V. @, 30-01-2019, 18:31 (1885 dagen geleden) @ Ben

Opera is een prima alternatief.

Gebruik het zelf al jaren en ben tevreden.

Geen gezeur over certificaten en dergelijke.

Met vriendelijke groet, Richard E.V.

Firefox rampen update.?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 30-01-2019, 19:16 (1885 dagen geleden) @ Richard E.V.

Ik ben bij Opera 12.18 blijven hangen, daarna hebben ze hem uitgekleed tot volledig onbruikbaar en langzaam weer opgebouwd op basis van Chromium. Hij zal nu vast wel weer goed bruikbaar zijn, maar ik heb bezwaar tegen de monocultuur die je nu op het internet hebt. Chrome + Chromium vormen samen het nieuwe Internet Explorer 6... Ironisch genoeg stapt MS nu voor de nieuwste versie van Edge, over op Chromium. Misschien lukt het ze om het stuk te maken.

Verder ben ik ook een tevreden Firefoxgebruiker, zelfde argumenten als Maurice hierboven, plus dat er in Firefox dus ook geen Chromium engine zit.

powered by my little forum