Siemens Sonoline G20 (Gezocht)

door JohanB @, Sleidinge (BE), 16-03-2019, 12:56 (1830 dagen geleden)

Ik ben momenteel in Bumba (DR Congo).

In het lokale ziekenhuis staat een defect echografietoestel Siemens Sonoline G20. Met de bescheiden (meet)middelen waarover ik hier beschik lijkt de fout in de voeding te zitten. Een deel van de voeding doet me aan een PC-voeding denken. Er is echter een tweede voedingsprint waarvan de functie mij niet duidelijk is. De servicemanual zou echt helpen. Die is wel te vinden op het internet maar ik kom telkens op websites waarop in moet registreren (op zich geen probleem) maar ik word huiverachtig als ik bij de registratie ook een kredietkaartnummer moet ingeven.

Ik vond wel een blokschema en een zeer simpele 'repair-handleiding'.

Iemand een tip om aan de servicemanual te geraken? Er voor betalen is eigenlijk ook geen probleem.

Dank voor jullie aandacht.

Johan

Siemens Sonoline G20

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 16-03-2019, 13:03 (1830 dagen geleden) @ JohanB

Dag Johan,

Deze persoon zou de complete manual moeten hebben.
(mailtje in het engels sturen)
cool.gabriel163@yandex.ru

Succes!

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

Siemens Sonoline G20

door JohanB @, Sleidinge (BE), 16-03-2019, 16:46 (1830 dagen geleden) @ Huub P †

Dank voor de tip, Huub. Ik stuur de man een mailje.
Johan

Siemens Sonoline G20

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 16-03-2019, 20:22 (1830 dagen geleden) @ JohanB

Pas je een beetje op met reparatie aan medische apparatuur?

Zitten nog al wat certificaten aan vast, zowel toestel als persoon die er met zijn vingers aan zit.

Nodige zal extra aan beveiligingen, afscherming en zorgen dat primair niet het gehele ziekenhuis plat legt.

Gebruik alleen zwaar gespecificeerde onderdelen.
Ga niet knoeien met plakbandjes, vergeten afschermingsschroeven en stekkers.

De extra printen kunnen bv galvanische scheiders zijn of elektrische beveiligingen.

Voor retour vergewis je er van dat toestel elektrisch veilig weer wordt afgeleverd.
Alle bedrading weer gezekerd is , binders en andere mechanische zaken om de boel te fixeren.

Evt met testrapport van isolatie metingen afleveren weer.
Zijn van die meet toestellen voor.

Siemens Sonoline G20

door JohanB @, Sleidinge (BE), 16-03-2019, 21:32 (1829 dagen geleden) @ Maurice

Maurice,

dank voor de tips maaaaaaar: dit is hier wel Bumba (DR Congo). Hier wordt gewerkt (en goed gewerkt) met apparatuur die bij ons naar de schroothoop gaat wegens bvb. 15 jaar oud. Eén foto zou volstaan om een indruk te geven van de omstandigheden in het ziekenhuis. Echter géén foto uit respect voor de mensen hier. Het ziekenhuis heeft pas sinds enkele dagen 24/24 elektriciteit, met zonne-energie. Was voorheen max. 2u/dag met generator, als die tenminste werkte. Zonne-energie brengt me hier.

Ik heb hier al bizarre maar creatieve herstellingen gezien waarvoor wij Europeanen wel héél veel respect zouden moeten hebben.

We gaan duidelijk off-topic: de vraag gaat gewoon over de service manual.

johan

Siemens Sonoline G20

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 17-03-2019, 09:18 (1829 dagen geleden) @ JohanB

Ah zo stukkie verder op.
Mooi project,
succes

Siemens Sonoline G20

door Marbel @, Hoorn N-H, 17-03-2019, 10:08 (1829 dagen geleden) @ JohanB
Gewijzigd door Marbel, 17-03-2019, 10:10

Hoi Johan,

In een blog las ik dat deze man het service manual kosteloos ter beschikking stelt.

e.e.a. is hier gevonden: https://www.dotmed.com/virtual-trade-show/category/Service-Technicians/Discussions/Forums/Siemens...

Of dat zo is zou je hem moeten vragen, zijn email adres is

mb.chibane[@]gmail.com

Veel succes met het goede werk!

Bram

Siemens Sonoline G20

door pdegro @, Lievegem (Belgie), 17-03-2019, 13:06 (1829 dagen geleden) @ JohanB

Dag Johan,

Zoals een aantal anderen ben ik ook op zoek naar hulp voor jou.

Zo heb ik 2 mails verstuurd naar mensen die de service manual zouden hebben en via een Nederlandse kennis verkreeg ik volgende links, mogelijks kan je hiermee verder.

hier en hier

Succes ginds,

Mvg
Pierre

powered by my little forum