Kettingkast accu batavus fiets (Toestel of techniek)

door snameroc @, Etten Leur, 25-03-2019, 22:25 (1831 dagen geleden)

Batterij management van batavus fiets met accu in de kettingkast. Nieuwe accu 500+ euro. De powerfet tussen batterij en fiets of tussen lader en batterij wordt niet aangestuurd. De aansturing gebeurt door een weerstand naar plus welke naar beneden getrokken kan worden door een sot23 fet type g16. Deze fet is in sluiting als ik deze los laat lijkt het te werken en kan ik de fiets starten.
Iemand een idee waar zo een g16 of vergelijkbare fet te kopen? Of iemand zo een accu al eens open gehad. De accu. Estaat uit 30 samsung cellen van 3,6 volt per 3 parrallel en zo 10 groepjes van 3 in serie. De cellen lijken me nog wel goed.
Hier een link naar zo een accu. https://www.fietsaccuwinkel.nl/product/accu-36v-9ah-remove-kettingkast/
Iedereen al ast bedankt voor het meedenken.

Kettingkast accu batavus fiets

door kris ⌂ @, Gent, België, 25-03-2019, 22:49 (1831 dagen geleden) @ snameroc

beetje warrig verhaal..

is het een nieuwe accu?

Nieuwe accu 500+ euro. De powerfet tussen batterij en fiets of tussen lader en batterij wordt niet aangestuurd. De aansturing gebeurt door een weerstand naar plus welke naar beneden getrokken kan worden door een sot23 fet type g16.

of een oude waarvan het batterijmanagement systeem het niet meer doet?

foto van de print kan helpen. Alleen, weet dat het batterij managementsysteem heel belangrijk is om andere problemen te voorkomen. een mogelijkheid is dus dat dit de batterij op non actief heeft gezet omdat ze als einde leven wordt beschouwd. Das maar een gis natuurlijk want weet niet of het over een nieuwe of oude gaat..

Kettingkast accu batavus fiets

door snameroc @, Etten Leur, 25-03-2019, 23:12 (1831 dagen geleden) @ kris

[image]

De stuurfet meet vol sluiting. Kan me niet voorstellen dat het zo bewust gedaan wordt einde levensduur.
Aan de onderkant van de print zitten nog een aantal weerstanden en fets om de cellen te kunnen ballanceren.

Kettingkast accu batavus fiets

door snameroc @, Etten Leur, 25-03-2019, 23:16 (1831 dagen geleden) @ snameroc

De fotos toevoegen snP ik nog niet helemaal maar het lijkt er op dat er welliswaar vervormd een bij staat.

Kettingkast accu batavus fiets

door Wim Schoonhoven @, Eemnes, 26-03-2019, 08:28 (1830 dagen geleden) @ snameroc

Alibaba kent de G16 mosfet.

Op alltransistor.com staat ook een lijst met equivalenten voor de G16 mosfet.

Type G1825 lijkt identiek en is bij Alibaba ook in kleine aantallen te koop.

Zover mijn zoektocht.

succes

--
Wim Schoonhoven

Kettingkast accu batavus fiets

door Otto @, Drenthe, 26-03-2019, 09:27 (1830 dagen geleden) @ Wim Schoonhoven

Als ik google op deze tor, kom ik uit op de 2SK1590. Misschien kun je in het circuit kijken of deze inderdaad technisch daar mag zitten.

[image]


Succes,
Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]

Kettingkast accu batavus fiets

door Goldline @, Oranjedorp, 26-03-2019, 10:13 (1830 dagen geleden) @ Otto

[image]

--
Cees PA1DBA

powered by my little forum