Bluetooth perikelen (Toestel of techniek)

door Hans Op den Camp @, 08-05-2019, 13:39 (1807 dagen geleden)

Beste Forumlezers,

Na de aanschaf van een AM-huiszender van het type Otto versie V14 geniet ik al weer een paar maanden storingvrij van mijn AM radio's waar ik nu vele internet radiozenders mee kan ontvangen. Mijn iPhone dient daarbij als audiobron.

Maar nu wilde ik nog een Bluetooth audio adapter toevoegen zodat ik niet steeds de telefoon met een kabeltje aan de AM zender hoef te verbinden.

Dus had ik het volgende bedacht: ik schaf (bij voorbeeld) een Logitech Bluetooth adapter aan https://sww.nl/logitech-bluetooth-audio-adapter.html en verbindt die met het meegeleverde kabeltje met de twee RCA tulpaansluitingen van de AM zender die ik van Reneke heb.

Dan koppel ik via Bluetooth mijn iPhone met de Logitech adapter die met een kabeltje aangesloten is op het Otto huiszendertje en kan ik de internet radiozenders van mijn iPhone gewoon op mijn AM radio beluisteren.

Zo zou het volgens mij moeten werken, of zie ik wat over het hoofd, bijvoorbeeld wat betreft de signaalsterkte die je aanbiedt aan het Am-zendertje.

Groeten, Hans

Bluetooth perikelen

door A. Ouwehand @, Amersfoort, 08-05-2019, 15:25 (1807 dagen geleden) @ Hans Op den Camp
Gewijzigd door A. Ouwehand, 08-05-2019, 15:37

Hoi Hans,

Volgens mij moet dat werken.
Als je het eerst wil uit proberen of het werkt (voordat je een BT adapter koopt) heb ik er hier 1 voor je liggen om het uit te proberen als je wil.
Het is wel een ander merk, maar dat maakt niet uit denk ik.
Evt. kan je die ook van me overnemen voor weinig.
Laat maar weten.
Ik woon vlak bij je in Amersfoort.

Bluetooth perikelen

door Hans Op den Camp @, 08-05-2019, 17:51 (1807 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Dag Tony,

Hartelijk dank voor je reactie en ik had graag van je aanbod gebruik willen maken, maar ik kreeg al vrij snel via de forummail bericht dat het perfect werkt dus had ik de Logitech BT adapter al besteld.

Groeten, Hans

Bluetooth perikelen

door henkk56 @, 09-05-2019, 08:39 (1807 dagen geleden) @ Hans Op den Camp
Gewijzigd door henkk56, 09-05-2019, 08:41

Als de telefoon goed gepaard is met de adapter gaat het geluid van de telefoon uit.
Bij die bt adaptors wordt een ultra kort kabeltje meegeleverd,als je dat gebruik kan de bt adaptor niet goed werken door instraling van het zendertje.
Gewoon een pc audio kabeltje gebruiken en de adaptor wat verder weg leggen.
Werkt het dan nog niet de adaptor even op een versterker aansluiten om te kijken of hij het wel doet,je weet het maar nooit met die Chinezen...:-|
Ik heb een paar supergoedkope Act... adapters die het uitstekend doen maar die zijn allang uitverkocht.

Henk

Bluetooth perikelen

door Hans Op den Camp @, 13-05-2019, 12:22 (1802 dagen geleden) @ henkk56

Hallo Henk,

Bedankt voor je advies. Bluetooth was voor mij (tot vandaag) een onbekend fenomeen, maar je bent nooit te oud om nieuwe technieken te leren waarderen vind ik. De Logitech bt adapter die ik op marktplaats vond is zojuist door PostNL bezorgd. Er zat geen ultra kort kabeltje bij dus heb ik op jouw aanraden een goede kwaliteit pc audio kabeltje gebruikt en aangesloten op het AM huiszendertje en werkt het perfect.
Mijn iPhone (en ook de laptop) vond de Bluetooth adapter probleemloos en kan ik weer storingvrij naar mijn oude AM-radio's luisteren naar heel veel radiozenders. Voor mij is dit de ultieme oplossing voor het steeds leger worden van de middengolf :-)

[image]

powered by my little forum