Philips F8X52 (Toestel of techniek)

door Ccooij1961 @, 11-05-2019, 17:20 (1816 dagen geleden)

Goedemiddag allen,
Ik bezit een Philips radiomeubel die ik begin dit jaar heb aangeschaft.
Nu doet ineens niets het meer, geen verlichting alles" dood".
Ik heb een glas zekering vervangen maar dit bood geen soelaas terwijl de oude toch was doorgebrand. Is er iemand bekend met dit type radiomeubel die mij kan helpen svp???

Philips F8X52

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 11-05-2019, 18:00 (1816 dagen geleden) @ Ccooij1961

Goedemiddag en welkom op het forum!

Ik ben bang dat het hier om een buizentoestel gaat, een van de wat latere modellen. Je kunt hiervoor terecht op ons zusterforum: het Nederlands Forum over Oude Radio's, zie de link "Buizenforum" in het gele balkje bovenaan deze pagina, of op de Buizenradioclub, zie de link "Buizenradioclub".

Philips F8X52

door Oldtimer @, Oegstgeest, 11-05-2019, 21:32 (1816 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Het is een randgeval: 11 buizen en 6 transistors.

Willem

Philips F8X52

door Dominic @, Breda, 12-05-2019, 08:53 (1816 dagen geleden) @ Ccooij1961

In elk geval niet meer aanzetten of zekeringen prikken totdat iemand met kennis hiernaar gekeken heeft. Een zekering gaat niet zomaar kapot in dit soort oudere apparaten.

Veelgemaakt fout, men koopt een "retro" of "vintage" radio of meubel en zet hem gewoon aan en gaat hem gewoon gebruiken zonder dat hij fatsoenlijk en grondig is nagekeken en dan krijg je op den duur dit soort dingen die in sommige gevallen ook zeldzame of dure onderdelen kunnen beschadigen. Altijd eerst na laten kijken door ervaren techneut.

Wellicht is het handig om te vermelden waar je woont wellicht zit een van ons in de buurt en kunnen we je zo verder helpen/


Dominic

powered by my little forum