Halve crash (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 20-05-2019, 15:18 (1775 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 20-05-2019, 16:10

Helemaal mis en geen herstelpunt.
Ik heb scannersoftware van HP geïnstalleerd en daarvan een deel verwijderd. Dat stuk was kennelijk toch nodig. Ik heb daarna alle bijhorende software verwijderd en de PC opnieuw opgestart. Alles was toen nog OK. De nieuwe installatie liep vast en vertelde mij dat ik opnieuw moest beginnen. De de-installatie software ruimde alles weer op en startte de PC opnieuw. Wie schetst mijn verbazing dat de PC windows XP schoon opstartte als was het nooit gebruikt,dus een vrijwel schone desktop. Uw persoonlijke gegevens worden geladen. Bestanden en dergelijke heb ik allemaal back ups van dus dat is het probleem niet, maar wat zou de HP software veranderd hebben en zou dat zonder herstelpunt (helemaal vergeten en zo erg nog nooit meegemaakt) nog te herstellen zijn.
Ik heb in deze toestand nog niets geprogrammeerd of gewijzigd.
Mogelijk is mijn account gewist, al weet ik niet hoe.
Bij de accounts sta ik nog steeds als beheerder.
Na het verwijderen van de software kreeg ik ook een wachtwoordloos inlogscherm. Een vinkje dat daar aan stond heb ik uitgezet, om dat inlogscherm niet meer te laten zien. Kan het dat zijn?
De hele docucments and settings directory lijkt ongewijzigd en die heb ik veilig gesteld.
Moet ik desktop.ini wellicht ergens terugzetten?

Halve crash

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 20-05-2019, 16:02 (1775 dagen geleden) @ soundman2

Ik denk dat laatste en je nu in een nieuw gebruikers account zit.

Bekijk gebruikers lijst en zie dat je in je oude account opstart.

Halve crash

door soundman2 @, Wouw, 20-05-2019, 16:20 (1775 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door soundman2, 20-05-2019, 16:53

Ik denk dat laatste en je nu in een nieuw gebruikers account zit.

Bekijk gebruikers lijst en zie dat je in je oude account opstart.

Maurice, ik heb zojuist XP niet afgesloten, maar de gebruiker afgemeld.
Toe kreeg ik een keuze Administrator, mijn naam en gast. Toen ik mijn naam aanklikte werkt het zo te zien allemaal weer. Misschien heeft het wat te maken met het inlogscherm wat ik met het vinkje uitgezet heb. Ik ga dat vinkje weer terugzoeken. Evenwel heeft de computer al jarenlang gewerkt zonder enig inlogscherm te tonen. Ik ben de enige gebruiker dus heeft dat weinig zin. Ik moet nu bij de pc blijven om dat scherm voorbij te komen en dat was voorheen niet.

Edit:
Het vinkje staat er weer. Ik krijg nu het inlogscherm met mijn eigen naam en als ik die aanklik dan werkt alles.
Dat scherm kreeg ik nooit. Ik dacht dat ik dat uit kon zetten met het vinkje en inderdaad, het scherm blijft weg, maar dan start de pc wel op met het account van admin en dat was even schrikken.
Hoe krijg ik de oude toestand voor mekaar, waarbij de pc wel opstart onder mijn naam en zonder dat ik dat aan moet klikken op mijn scherm?
Overigens zijn zowel Admin als ik aangemerkt als computerbeheerder

Halve crash

door PA2JAN @, Marknesse, 20-05-2019, 16:57 (1775 dagen geleden) @ soundman2

Instructies
1

Klik op "Start " , type " Run" en druk op ' Enter '.

Type " control userpasswords2 " 2 in het vakje "Open " en selecteer " OK . "

Vink 3 de " Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord te gebruiken deze computer " in en selecteer " Apply te voeren . "
4 < p > Typ het wachtwoord in het veld " Password " in de " automatisch Log On " venster en typ het wachtwoord opnieuw in het vak " Confirm Password " .
5

Selecteer " OK " om te sluiten van de " automatisch log On " -venster en klik vervolgens op " OK venster Gebruikersaccounts " " om het te sluiten " . Herstart de computer , het zal u direct naar uw bureaublad zonder in te loggen

succes,
Jan

Halve crash

door soundman2 @, Wouw, 20-05-2019, 18:19 (1775 dagen geleden) @ PA2JAN

Instructies
1

Klik op "Start " , type " Run" en druk op ' Enter '.

Type " control userpasswords2 " 2 in het vakje "Open " en selecteer " OK . "

Vink 3 de " Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord te gebruiken deze computer " in en selecteer " Apply te voeren . "
4 < p > Typ het wachtwoord in het veld " Password " in de " automatisch Log On " venster en typ het wachtwoord opnieuw in het vak " Confirm Password " .
5

Selecteer " OK " om te sluiten van de " automatisch log On " -venster en klik vervolgens op " OK venster Gebruikersaccounts " " om het te sluiten " . Herstart de computer , het zal u direct naar uw bureaublad zonder in te loggen

succes,
Jan

Daar was ik al geweest, maar........
Hoewel daar geen password stond, heb ik toch maar een enter gegeven en toen werkte het....

Ik snap niet dat het verwijderen van software op de goede manier daar ook verandering in brengt.
Moet toch een kleine wijziging in de registry geweest zijn.

Halve crash

door PA2JAN @, Marknesse, 20-05-2019, 18:56 (1775 dagen geleden) @ soundman2

Het kan zijn dat .net iets geforceerd heeft, dat heb ik ook wel eens gehad. De ellende met Windows is, dat je nooit weet wat er in Windows aangezet of extra geïnstalleerd wordt door derde partijen zoals printers, monitoren, scanners etc.
Nou ja, het is (hopelijk) weer opgelost!
Jan

Halve crash

door soundman2 @, Wouw, 20-05-2019, 19:38 (1775 dagen geleden) @ PA2JAN
Gewijzigd door soundman2, 20-05-2019, 20:21

Het installatie programma is wel een tijdje met .net framework aan het stoeien geweest. Ik weet als eenvoudige computergebruiker niet precies wat dat dan is. Overigens zou ik niet weten of het install. programma daar iets mee kan of moet. Ik heb wel een originele HP installatie cd, dus niet een of andere download van het www.

powered by my little forum