Handleiding transistortester Philips PM6505 (Gezocht)

door audiokit.nl @, 01-06-2019, 10:37 (1785 dagen geleden)

Heeft iemand een handleiding van de transistor analyser Philips PM6505? Hij is op het internet te vinden maar enkel in het Frans en zeker voor technische zaken zou Nederlands Engels of Duits erg welkom zijn. Het gaat mij niet zo zeer om het boekje, een .pdf file is ok.

Handleiding transistortester Philips PM6505

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 01-06-2019, 11:16 (1785 dagen geleden) @ audiokit.nl

Hier staat hij in het Duits, ook de "A" versie

http://www.rainer-foertig.de/unterlagen/Philips_2010.htm

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

Handleiding transistortester Philips PM6505

door Hersteller @, Haarlem, 01-06-2019, 22:17 (1784 dagen geleden) @ Huub P †

Schematheek Wageningen heeft hem, vraagt er meestal € 10,- voor.

Handleiding transistortester Philips PM6505

door audiokit.nl @, 02-06-2019, 20:37 (1784 dagen geleden) @ Hersteller

Dank jullie beiden voor het antwoord..
De schematheek had ik al aangeschreven. Beide instanties vragen er 15 euro voor. Ook al had ik dat geld liever aan de restauratie besteed, een goede handleiding is nu eenmaal onmisbaar bij het foutzoeken.
De restauratie verloopt naar wens, alles werkt weer, enkel de Hfe meter (M1) heeft een defecte spoel. Het is een 10uA paneelmetertje. momenteel heb ik er een universeelmeter op staan om toch een indicatie te hebben van de versterkingsfactor. Heeft iemand een idee waar ik deze nog kan kopen? de schaal zet ik wel over.

Handleiding transistortester Philips PM6505

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 03-06-2019, 21:27 (1782 dagen geleden) @ audiokit.nl

15 euro voor een restauratie? Dan heb ik nog wel wat werk voor jou.... :-D
Maar ik denk dat ik nog wel zo een meter heb liggen alhoewel ze er met verschillende spec's zijn geweest. Ik kan pas einde van de week voor je kijken want moet eerst een paar dagen het ziekenhuis in.... :-(

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

Handleiding transistortester Philips PM6505

door audiokit.nl @, 04-06-2019, 22:33 (1781 dagen geleden) @ Huub P †
Gewijzigd door audiokit.nl, 04-06-2019, 22:35

Hallo Huub,

Met die 15 euro kan ik natuurlijk niet de gehele restauratie bekostigen maar alle kleine beetjes helpen. Ik heb inmiddels het handboek binnen en leer nu ook hoe met de transistor analyser te werken. Op die manier leer je ook hoe alle karakteristieken tot stand komen en kun je die zelf stap voor stap uittesten, heel leerzaam.

Het zou fijn zijn als je die 10 uA paneelmeter zou hebben, ik heb al een 100 uA metertje besteld (daar gaan mijn 15 euro :-) ) en zal er dan een klein transistortrapje voor zetten waarmee ik genoeg versterking krijg om 10 uA uit te kunnen lezen bij volle schaal.

Ik wens je in elk geval van harte beterschap Huub en hoop dat je snel weer terug thuis bent! Geen haast met het metertje, ik kan voorlopig alles uitlezen met een extern exemplaar. Een compleet toestel met alles ingebouwd is natuurlijk leuker... maar ik heb gelukkig veel geduld. Nogmaals een spoedig herstel toegewenst.

Benny

Handleiding transistortester Philips PM6505

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 22-06-2019, 13:55 (1764 dagen geleden) @ audiokit.nl

Hoi Benny,

Gisteren terug gekomen uit het ziekenhuis en ik ga dit weekend proberen, indien nog nodig, de krat met metertjes op te duiken.

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

Handleiding transistortester Philips PM6505

door audiokit.nl @, 24-06-2019, 21:44 (1761 dagen geleden) @ Huub P †

Hallo Huub,
Welkom terug! en hopelijk helemaal de oude..
Jawel, ik zou nog graag een 10uA metertje hebben. momenteel heb ik er een digitaal metertje in zitten dat op zich goed werkt maar een analoge meter zou toch beter passen bij dit toestel. Laat het maar even weten als je nog iets kunt vinden.

Handleiding transistortester Philips PM6505

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 25-06-2019, 21:39 (1760 dagen geleden) @ audiokit.nl

Dank Benny,

heb jij voor mij de afmetingen van het metertje?
Heb er een aantal gevonden maar ben bang dat ze te groot zijn.

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

Handleiding transistortester Philips PM6505

door audiokit.nl @, 28-06-2019, 08:41 (1758 dagen geleden) @ Huub P †

Hallo Huub,
ik stuur 2 foto's met meetlatje ertegen.
[image]
[image]
Breedte 85mm, diept 45mm
Het mag wel ietsjes afwijken maar groter kan wel een probleem zijn, hij moet er wel in passen.
ALvast bedankt voor het zoeken.

Handleiding transistortester Philips PM6505

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 29-06-2019, 22:02 (1756 dagen geleden) @ audiokit.nl

Hallo Benny,

Waar ik al bang voor was, deze meters zijn een behoorlijk stuk groter en de gevoeligheid is 1mV.
Een exemplaar is 500uV maar daar heb je ook niets aan.
Sorry dat ik je niet verder kan helpen maar ben er van overtuigd dat je er nog wel eens eentje tegenkomt (of een donor apparaat)

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

Handleiding transistortester Philips PM6505

door audiokit.nl @, 30-06-2019, 20:40 (1755 dagen geleden) @ Huub P †

Dank je voor het zoeken in elk geval Huub. Momenteel zit er een lcd metertje in en dit werkt perfect.. ik blijf in elk geval zoeken naar een vervanging, een donor zou fantastisch zijn, al weet ik hoe dat meestal gaat bij donors. Ik vind het dan telkens jammer om er stukken uit te halen en doe een poging om ook van de donor weer een werkend aparaat te maken.

Handleiding transistortester Philips PM6505

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 30-06-2019, 23:21 (1755 dagen geleden) @ audiokit.nl

Graag gedaan.

en tja...bekend probleem, zeker als het nog een mooi apparaat is ook. Maar je kunt altijd van 2 apparaten 1 hele goede maken en dan kijken van wat je overhoud of dat nog aan de gang te krijgen is....

Succes verder!

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

powered by my little forum