Gezocht - Vintage Philips/Elko-condensator (Gezocht)

door briace @, Nantes (France), 08-06-2019, 23:00 (1755 dagen geleden)

Geachte leden van het Nederlands Transistorforum,

Mijn naam is Manuel Angelini, uit Frankrijk. Ik heb een tijdje geleden op het forum gepost, omdat ik op zoek was naar vintage Philips weerstanden. Deze keer zou ik wat Philips/Elko elektrolytische condensatoren uit het midden van de jaren 60 nodig hebben.
Hieronder een foto.

Hier is een lijst van wat ik nodig zou hebben:
320uF (10V) : 8
200uF (10V) : 7
160uF (10V) : 4
125uF (2.5V) : 4
64 uF (10V) : 4

Deze kunnen gebruikt worden als onderdelen of NOS, met of zonder het blauwe plastic. Ze moeten de juiste waarden hebben. Ik ben me ervan bewust dat hun werkelijke waarden in de loop der tijd kunnen zijn veranderd.
Zou een lid van dit forum dergelijke condensatoren hebben ?
Dank u !
Manuel


[image]

Gezocht - Vintage Philips/Elko-condensator

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 09-06-2019, 00:12 (1755 dagen geleden) @ briace

Je zou moderne axiale elco's van Vishay/BC Components kunnen kopen en daar het blauwe plastic af kunnen halen. Dan lijken ze al iets beter op het oude type.

Gezocht - Vintage Philips/Elko-condensator

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 09-06-2019, 10:09 (1754 dagen geleden) @ briace

Hallo Briace,
Waarom die oude onderdelen.
Meestal zijn elko uitgedroogd lek ook al liggen ze 50 jaar in een laatje ongebruikt
Is het nog waardeloos.
Je gaat geen apparaten repareren met oude onderdelen weinig zin.
Het kan zelfs de transistoren om zeep helpen.
Heb zelf in een batterij radio gehad dat er eook uitkwam met spelen ook een klein elko die uitgedroogt was en sluiting maakte.
Een oldtimer auto uit de jaren 50 rijd je nu ook niet meer banden uit de tijd met droogte scheuren klapband heb je na twee meter rijden dat is ook met oude onderdelen. Zo
Als ik een apparaat heb en gewoon 100% wil laten werken zet ik moderne onderdelen in. Bvb transistor toestellen.
Het It verborgen en niemand die het nog ziet.
Als je gewoon goede merken elko neemt gaat het lang mee vishay panasonic enz
Of je moet de meuk van alie express nemen dan kun je in een maand weer opnieuw beginnen.
Kijk dan dan voor onderdelen die het benaderen.
320 uf word 330 uf. 125 uf wordt 100 uf enz.
Het apparaat heeft meer waarde als het 100% speelt en geen mens die kijk of de oude philips elko er nog zitten.

Gezocht - Vintage Philips/Elko-condensator

door briace @, Nantes (France), 09-06-2019, 15:13 (1754 dagen geleden) @ RenéDaemen

Bedankt voor je antwoorden.

Gezocht - Vintage Philips/Elko-condensator

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 09-06-2019, 17:38 (1754 dagen geleden) @ briace

Beste mensen, deze man wil een aantal versterkers bouwen die er precies zo uit zien als vele jaren geleden.
Hij wil dat dan ook visueel (van binnen) het zelfde er uit laten zien als in de jaren 50/60.
Ik heb hem al van een aantal Philips weerstanden in de juiste uirvoering kunnen leveren. Dus gelijke kleur en afmetingen.
De kwaliteit van de elco's speelt geen rol, daar heeft hij een oplossing voor.
ruud exPA0ROJ

Gezocht - Vintage Philips/Elko-condensator

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 09-06-2019, 21:28 (1754 dagen geleden) @ briace

Hieronder nog het bericht wat ik kreeg van deze Fransman.
Dan wordt zijn bedoeling misschien wat duidelijker.
ruud


Hallo Ruud,
Jammer van de condensatoren.... Ik heb het inderdaad gevraagd op het forum, maar ik heb nog geen antwoord.
Wat mijn project betreft, bouw ik voor twee vrienden en mijzelf een perfecte replica van een audioversterkerkaart. We willen ze gebruiken als gitaarversterkers, zoals dat in de jaren zestig van de vorige eeuw is gebeurd. We hadden wat originele boards kunnen gebruiken, geborgen van bijvoorbeeld een transistorradio, maar het leuke van het project is ook om de best mogelijke vintage replica te maken, gebruik makend van wat er in 2019 beschikbaar is. Zelfs als de condensatoren droog zijn, kan ik de behuizing gebruiken om een nieuwe in te bouwen.
Als ik de ontbrekende onderdelen (vooral de condensatoren) kan vinden, stuur ik je een foto van de uiteindelijke printplaat. Het kan echter enige tijd duren !
Nogmaals bedankt voor het zoeken,
Vriendelijke groeten,
Manuel

Gezocht - Vintage Philips/Elko-condensator

door g-rely @, Lelystad, 11-06-2019, 17:41 (1752 dagen geleden) @ briace

Het is niet veel, ik heb 2 C's gevonden van 320 uF 10V (Met gele plastic voetjes)
Mocht je ze willen stuur ik ze op.
Groet Gerard

Gezocht - Vintage Philips/Elko-condensator

door briace @, Nantes (France), 12-06-2019, 09:37 (1751 dagen geleden) @ g-rely

Hallo Gerard,
dat is zeer nuttig. Bedankt voor het zoeken. Ik zal u er een e-mail over sturen. Vriendelijke groeten, Manuel

powered by my little forum