Android probleem (Computertechniek)

door Arjan Havelaar @, 15-06-2019, 13:17 (1771 dagen geleden)

Beste forumleden,

Zijn er onder jullie die veel kennis hebben van Android,en dan met name op het gebied van het rooten van een telefoon en de daarbij behorende apps?
Ik heb een probleem op mijn telefoon veroorzaakt door een instelling in de SuperSU app, en daardoor start mijn telefoon niet meer op. Hij blijft hangen op het beginlogo.
Ik zou graag op 1 of andere manier die instelling weer terug willen zetten, maar weet niet hoe.
Ik hoop dat er onder jullie iemand is die mij verder kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Arjan Havelaar

Android probleem

door soundman2 @, Wouw, 15-06-2019, 13:39 (1771 dagen geleden) @ Arjan Havelaar
Gewijzigd door soundman2, 15-06-2019, 13:41

Is er niet ergens systeemherstel, of een verborgen directory, voor een schone installatie. Hang hem eens aan een PC, vaak zie je dan de memoryindeling.
PC's hebben die mogelijkheid vaak wel.

Android probleem

door henkk56 @, 15-06-2019, 13:41 (1771 dagen geleden) @ Arjan Havelaar

Afhankelijk van wat voor telefoon je heb kan je met truckjes met de knopjes in een soort systeemmenutje komen,van daar uit kan je allerlei acties doen.
Het is altijd bepaalde knopjes ingedrukt houden en dan aanzetten.
Op Yout... zijn er plenty filmpjes (niet altijd even goed) over te vinden.

Henk

Android probleem

door Arjan Havelaar @, 15-06-2019, 13:53 (1771 dagen geleden) @ henkk56

Die truc met die knopjes inhouden ken ik. Op deze telefoon zit een recovery programma genaamd TWRP. Ik heb er namelijk zelf ooit een keer een custom ROM op gezet. Er zijn daar inderdaad allerlei opties, maar ik zie niet zo gauw iets waarmee ik de instelling van dat programma kan terugzetten.
Het zou mooi zijn als er iemand is die veel kennis van linux heeft (dat is Android eigenlijk) en mij wat Shell commando's kan geven die ik kan proberen.

powered by my little forum