DVD speler CD-RW met shuffle en geheugenfunctie (Gezocht)

door Jan 1 @, Tilburg, 19-06-2019, 13:44 (1772 dagen geleden)

Hallo allemaal. Wie kan mij van advies dienen voor de aanschaf van en voor mij geschikte DVD speler. Ik gebruik hem veelal voor het afspelen van muziek (MP3) op een CD-RW schijfje.
De DVD speler dient een shuffle functie te hebben en moet een geheugenfunctie hebben. Als ik de CD-RW stilzet en de andere dag weer terugkom moet hij verder gaan alwaar hij gebleven is, en NIET weer vooraan gaan beginnen bij het eerste liedje. Mijn eerste DVD speler was een Cyberhome. Een pracht apparaat. Ik kon ermee gooien en smijten. En een geweldig HiFi geluid. Alleen na verloop van jaren kreeg hij problemen. De CD-RW kon plotseling niet meer gelezen worden, terwijl als hij het ooit wel deed, het aantal af te spelen liedjes beperkt bleef tot 20. Nu heb ik een Nikkei DVD speler. Spijt dat ik hem gekocht heb. De afstand-bediening werkt alleen van zeer dichtbij (een veelgehoorde klacht kwam ik achter) en hij heeft geen shuffle functie en blijft ook niet onthouden waar de CD-RW gestopt is. Bij hernieuwd gebruik begint hij vooraan het eerste liedje weer te geven. Het maximale aantal weer te geven liedjes is 296. De CD-RW kan meer aan, maar die worden dan niet meer gelezen door een DVD speler. Dit verschilt wel eens bij de een of andere DVD speler hoorde ik eens. Dus, welk merk en type komen in aanmerking.

DVD speler CD-RW met shuffle en geheugenfunctie

door Arjan Havelaar @, 19-06-2019, 15:29 (1772 dagen geleden) @ Jan 1

Heb je die Cyberhome nog? Misschien is daar nog wel een vervangende laser voor te vinden...

DVD speler CD-RW met shuffle en geheugenfunctie

door Jan 1 @, Tilburg, 19-06-2019, 16:37 (1772 dagen geleden) @ Arjan Havelaar

Om eerlijk te zijn; Het was mijn tweede cyberhome, gekocht op MP.nl. Een paar weken heeft hij het volgehouden toen de specifieke klachten alweer begonnen. De eerste Cyberhome heb ik trachten te repareren, maar van binnen is hij onmogelijk, gelijk een fietsdynamo. Je moet hem zowat helemaal demonteren eer je ergens bij kunt komen. De eerste heb ik in de vuilnisbak gestopt. Nummer twee staat nu op zolder, maar ik begin er niet aan. Misschien is er iemand die daar handiger in is dan ik....

DVD speler CD-RW met shuffle en geheugenfunctie

door Arjan Havelaar @, 20-06-2019, 10:29 (1771 dagen geleden) @ Jan 1

Heb je een typenummer? Dan kan ik eens kijken of ik een tekening kan vinden, en of ik eventueel een vervangende laser kan vinden.

DVD speler CD-RW met shuffle en geheugenfunctie

door Jan 1 @, Tilburg, 20-06-2019, 13:48 (1771 dagen geleden) @ Arjan Havelaar

Hier komt ie Arjan; CyberHome CH DVD 405. Maar zoals gezegd, het is net een oude fietsdynamo. Het draaiend gedeelte zit helemaal onderin, en om erbij te kunnen komen, repareren en weer in elkaar zetten heb je mogelijk minstens enkele uren werk. Misschien is dit bewust gedaan om de mensen op hoge kosten te jagen, die dan liever een nieuw exemplaar gaan aanschaffen. Voor €45,- heb je er al een. Maar geen Cyberhome, want die kan ik alleen nog op MP.nl nog vinden als tweedehands.

DVD speler CD-RW met shuffle en geheugenfunctie

door henkk56 @, 20-06-2019, 16:39 (1771 dagen geleden) @ Jan 1
Gewijzigd door henkk56, 20-06-2019, 16:42

Kijk toch nog eens heel goed want ik ben nog nooit zo'n ding tegen gekomen waar het meer dan een paar minuten kostte om 'm helemaal uit elkaar te halen.
Soms hebben die dingen wel de gekste manieren van montagevolgorde en in een andere volgorde is het uit elkaar halen uitermate lastig.:fir

Henk

DVD speler CD-RW met shuffle en geheugenfunctie

door Jan 1 @, Tilburg, 21-06-2019, 13:03 (1770 dagen geleden) @ Arjan Havelaar

Arjan, zie je mail.

DVD speler CD-RW met shuffle en geheugenfunctie

door soundman2 @, Wouw, 20-06-2019, 11:58 (1771 dagen geleden) @ Jan 1
Gewijzigd door soundman2, 20-06-2019, 12:04

In plaats van CD-RW zou je ook de muziek op een USB stick kunnen zetten. Het aanbod van MP3 spelers is veel groter. CD en de opneembare varianten zijn sterk op hun retour. MP3 op 340KBps is heel acceptabel in weergave. Het aanbod van (stationaire) is groot , ze kunnen meestal shufflen etc. Bovendien kunnen op een stick veel meer liedjes worden gezet als op de DVD ofzo.
Doordat er geen mechanica aan te pas komt, is de slijtage minimaal.

DVD speler CD-RW met shuffle en geheugenfunctie

door Jan 1 @, Tilburg, 20-06-2019, 13:54 (1771 dagen geleden) @ soundman2

Muziek op een USB stick is mij bekend. Maar de DVD functie moet er ook op zitten. We draaien ook wel eens een film op DVD. Anders had ik wel zo'n klein spelertje gekocht, alleen voor de muziek. En natuurlijk niet te vergeten de shuffle functie en de geheugenfunctie, die na het uitschakelen van het apparaat stil blijft staan bij het laatst afgespeelde liedje en niet na het opnieuw inschakelen begint met het eerste liedje.

DVD speler CD-RW met shuffle en geheugenfunctie

door Jan 1 @, Tilburg, 21-06-2019, 12:50 (1770 dagen geleden) @ Jan 1

Ik heb nu een reinigings-DVD besteld met vloeistof, voor het laserlampje van DVD spelers. Misschien gaat het daar mee lukken.

powered by my little forum