Reparatie Cyberhome CH-DVD 405 (Toestel of techniek)

door Jan 1 @, Tilburg, 27-06-2019, 21:30 (1765 dagen geleden)

Ik wil even opnieuw berichten over mijn Cyberhome DVD speler. Mijn eerste Cyberhome DVD speler wilde niet meer werken en gaf alleen nog maar - READ - aan, en vertikte het om iets af te spelen. De speler had wel 10 jaar zonder problemen gewerkt. Reparatie viel mij vies tegen. Normaal bij andere merken kun je snel van boven bij het loopwerk komen. Bij deze niet. Het hele toestel moet zowat gesloopt worden. Alles zit in een afgesloten blik. Bij mijn eerste Cyberhome trachtte ik er in te komen, maar ik viel van het ene probleem in het andere. Ik ben er maar gauw mee gestopt en schafte via MP een andere aan. Twee weken goed gefunctioneerd, en alweer hetzelfde geduvel. - READ - en verder niets. Een schoonmaak DVD maakte ook al geen verschil. Als de motor draait bij - READ - hoor ik tijdens het draaien een licht soort geratel, net als bij de vorige Cyberhome, en verder dan dat komt het niet. Is er iemand in Tilburg of omstreken die deze Cyberhome voor mij wil repareren, ik zou er erg blij mee zijn.

Reparatie Cyberhome CH-DVD 405

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 28-06-2019, 06:41 (1765 dagen geleden) @ Jan 1

Hallo Jan,
Dit zijn DVD spelers uit de goedkope klasse en je zult geen werkende meer vinden
Heb ze veel binnen gehad en waren na 2 jaar al rip
Het loopwerk is heel goedkoop plastic tandwieltjes wat ruimte krijgt en problemen geeft disc read blijft aangeven of error
Laser unit is niet af te regelen.. al koop je 3 of 4 gebruikte allemaal geven ze problemen
En zijn nu ook 15 jaar oud.
Waarde 0,0
Als het om gewoon DVD kijken gaat ga eens naar een kringloop en koop een Pioneer
Die geven weinig problemen. En heb je ook voor een paar grijpstuivers..
En speelt ook alles af.
Ik heb ooit de voorganger gehad van Cyberhome de 302 die had eigenlijk een dvd Rom van een computer in zitten zelfde kabel aansluiting
Daar heb ik eens van een pc CD rom ingebouwd als proef alleen klep front op maat gemaakt en even zoeken met jumper.
En dat werkte zowaar..
Netjes ingebouwd en later wens aan iemand overgedaan die toch een tijd mee heeft gedaan..
Cyberhome werd destijd door blokker verkocht voor nog geen 50 € dan kun je nagaan dan op materiaal flink is bezuignigd
En laser die net op het randje staat..
Als het alleen om DVD gaat loop een kringloop binnen.
Er zijn panasonics pioneeer die uit betere loopwerken bestaan en je voor een paar euro mee kan nemen.

Reparatie Cyberhome CH-DVD 405

door Jan 1 @, Tilburg, 28-06-2019, 13:27 (1764 dagen geleden) @ RenéDaemen

Rene; Bedankt voor je informatie. :-) Eindelijk iemand die ervaring heeft opgedaan met die Cyberhome's. Geen reparatie dus, maar van een ander merk kopen. Welnu, hier kan ik mee vooruit. Nu nog even doorzoeken naar een model met MP3 shuffle-functie en memory voor het laatst afgespeelde nummer. Ik hoop dat ik er een gevonden krijg.

Reparatie Cyberhome CH-DVD 405

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 28-06-2019, 13:50 (1764 dagen geleden) @ Jan 1

Dit geldt niet alleen voor Cyberhomes maar voor alle goedkopere DVD-spelers en een flink aantal ingekochte merkproducten. Het punt is niet dat ze allemaal zo belabberd zijn (dat zijn ze niet, er zit zelfs verschil tussen types van hetzelfde merk) maar dat je iemand moet treffen die zin en ervaring heef met de betreffende types en symptomen. Ik heb misschien geluk dat het meestal rotte elco's zijn of bijvoorbeeld een onderbroken diode, maar ik verwissel ook wel eens een loopwerkje omdat bijvoorbeeld het motortje rot is. Voldoende sloopmateriaal voor handen hebben kan wel flink helpen.

Verder heeft het afstellen van de laser weinig zin ook als het wel kan. Meestal compenseer je daarmee een andere slechte afstelling, een vuil optiek of een slechte laser (die na het afstellen nog sneller slijt).

Reparatie Cyberhome CH-DVD 405

door Goldline @, Oranjedorp, 28-06-2019, 10:57 (1765 dagen geleden) @ Jan 1

Jan,
Ik had begrepen dat het jou speciaal gaat om MP3 weergave met "resume" functie na uitschakelen.
Je zou dan eens naar een oudere DVD speler van Lenco kunnen kijken, meen die met een spiegelfront en karaoke functie.

maak even een foto van het binnenwerk van de Cyberhome, misschien kunnen we je hier helpen.

--
Cees PA1DBA

Reparatie Cyberhome CH-DVD 405

door Jan 1 @, Tilburg, 28-06-2019, 13:24 (1764 dagen geleden) @ Goldline

Goldline, ook bedankt voor je bijdrage :-). Zoals Rene al zei; Die Cyberhome's zijn bagger, en moet ik een andere DVD speler aanschaffen van een ander merk met shuffle-functie en memory voor het laatst afgespeelde muzieknummer. Lenco zal niet meevallen, want ik kom tot nog toe alleen maar dure portable versies tegen. Dat word dus een oudere versie op Mp.nl of de kringloopwinkel, of misschien een nieuwe (van een ander merk) voor ongeveer vier a vijf tientjes op een of andere website.

Reparatie Cyberhome CH-DVD 405

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 28-06-2019, 18:29 (1764 dagen geleden) @ Jan 1

Messchien eens kijken voor een media player
Waar je ook een usb stick in kan stoppen geen gedoe meer met schijfjes ook die kunnen defect raken met kras enz
Zeker de zelfgemaakte cd roms kunnen daar gevoelig voor zijn
Of een raspberry. Heb je gigantische opslag mogelijkheis voor muziek.
En kun je ook op audio. Installatie gebruiken .
Net zo iets als de Alcas muziek computer die in horeca gelegeheden staan.
En kun je instellen dat hij van opstart van het laatste nummer waar hij uit geschakeld is.
Je kan natuurlijk ook eens bij kringloop voor pioneer kijken gegevens zijn te vinden op internet
Als je een smartphone heb.
Vele kunnen mp3 aan ook bekende merken
Die goedkope waren voor regiovrije dvd dus buitenlandse DVD kun je op draaien.
Cyberhomes krijg ik binnen op mijn werk kringloop
Ik test ze niet eens meer gaan meteen de recycle bak in.
Met de meeste goedkope merken zelfs de lens ligt soms gewoon los in.
Gewoon eens een dagje choppen bij diverse kringlopen.
Desnoods vraag je een mede werker van de TD of je hem mag proberen ivm met MP 3 resume.

Reparatie Cyberhome CH-DVD 405

door Jan 1 @, Tilburg, 29-06-2019, 13:13 (1763 dagen geleden) @ RenéDaemen

Bedankt voor je bijdrage Rene. De kringloopwinkel heb ik al in mijn gedachten. Ook ben ik het internet aan het afstruinen. Ik wil dus duidelijk een combi-apparaat, eentje voor DVD en ook voor MP3 op een CD-RW. Met Pioneer (eerder gehoord) zou ik dus kans maken. Op de afstandsbediening staat dan mogelijk ook; shuffle. Ook zal het geen DVD speler van Nikkei worden. Die ik heb heeft geen resume en geen shuffle. Bovendien moet je de afstandsbediening niet verder dan een meter verwijderd houden van het apparaat en flink indrukken, anders reageert de DVD speler al niet meer. Deze klacht kwam ik meerdere keren tegen bij reviews. Wat mij ook steekt is, als ik een nieuwe DVD speler op het internet aan het bekijken ben, dat er allerlei technische gegevens aangeboden worden, maar zo goed als nooit de functies resume of shuffle. Worden ze wel genoemd, dan worden ze alleen gerelateerd aan DVD films.

powered by my little forum