Volumeregeling 70FA930 (Toestel of techniek)

door keijenbc @, Sint-Oedenrode, 28-06-2019, 14:40 (1763 dagen geleden)

Met de afstandsbediening van mijn versterker 70FA930 zijn de stappen waarmee ik het volume kan regelen wel erg groot.
Is er wellicht een mogelijkheid e.e.a. te verfijnen?
Groeten,
Kees Keijenberg

Volumeregeling 70FA930

door Jac Janssen @, Eindhoven, 28-06-2019, 16:44 (1763 dagen geleden) @ keijenbc

Als er "kliks" in de volumeregelaar zitten, is het misschien mogelijk dat mechaniekje te verwijderen, waardoor de knop gemakkelijker op tussenstanden te zetten is.

Jac

Volumeregeling 70FA930

door keijenbc @, Sint-Oedenrode, 28-06-2019, 17:34 (1763 dagen geleden) @ Jac Janssen

Hi Jac,
er zitten geen "kliks" in de volumeregelaar; handmatig kan ik het volume prima regelen.
Het probleem zit denk ik in het motortje op de volumeregelaar wat door de afstandsbediening aangestuurd wordt en te grote stappen maakt; of in het signaal dat de afstandsbediening stuurt naar het motortje..
Groeten,
Kees

Volumeregeling 70FA930

door Goldline @, Oranjedorp, 28-06-2019, 17:51 (1763 dagen geleden) @ keijenbc

motor spanning te hoog waardoor hij te snel draait ?
zo niet zou je een serie weerstandje kunnen toepassen, let op dat de kracht kan afnemen.

--
Cees PA1DBA

Volumeregeling 70FA930

door Peter1952 @, Almere, 28-06-2019, 18:20 (1763 dagen geleden) @ Goldline

Het kan ook zijn dat je ingangssignaal erg sterk is, zodat je op bijv. 1/4 van je volumeregelaar al op oorlogssterkte zit. Heel mooi zou zijn dat je voor kamervolume op c.a. 1/3 of verder van de slag zit. Dan worden de stappen bij afstandsbediening ook kleiner.

Groeten,
Peter

Volumeregeling 70FA930

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 28-06-2019, 18:35 (1763 dagen geleden) @ keijenbc

Vertraging op de motor toe passen.

Spanning verlagen denk geen zin daar anders de motor de knop niet meer rond krijgt.
Probeer te achterhalen door met open versterker en zicht op de motor te zien
hoe snel de motor reageert op AB puls.

Anders om kan ook.
Kan zijn dat verouderd vet en troep de knop zwaarder gaat dan vroeger.
Dan moet je langer op de AB knop duwen voor er reactie komt en dus stappen te groot.

Laatste mogelijkheid is onderzoeken hoe de aansturing is opgebouwd.
Daarvoor zoek je maar een schema en plaats die hier zodat je ons ruim van informatie
bedient om je te helpen probleem te onderzoeken.

powered by my little forum