Oordopjes aansluiten op iPhone 6 (Toestel of techniek)

door Hans Op den Camp @, 08-07-2019, 13:33 (1725 dagen geleden)

Beste forumlezers,

Ik heb een iPhone 6 en wil er oordopjes op aansluiten. Nu heb ik een aantal oordopjes met een 3-polige jack plug en tevens een originele Apple oordopjes set die een 4-polige jackplug heeft (links op de foto)

[image]

Wat bij verbaast is dat geen van de oordopjes met 3-polige jack plug werken i.c.m. de iPhone 6, terwijl ze dat wel doen in mijn laptop en dat alleen de originele oordopjes die standaard bij de iPhone worden meegeleverd wel de muziek doorgeven. Ik ben erg benieuwd of iemand er een verklaring voor heeft. Apple blijft je verbazen .....:-)

M.vr.gr. Hans

Oordopjes aansluiten op iPhone 6

door pdegro @, Lievegem (Belgie), 08-07-2019, 14:45 (1725 dagen geleden) @ Hans Op den Camp

Hans, je originele Apple oortjes hebben wellicht ook een microfoon(tje), vandaar de 4de aansluiting.
Mvg
Pierre

Oordopjes aansluiten op iPhone 6

door Hans Op den Camp @, 08-07-2019, 15:49 (1725 dagen geleden) @ pdegro

Dag Pierre,

De originele Apple oortjes hebben inderdaad een bijna onzichtbaar microfoontje dat verstopt zit in de volume regelaar. Dat was mij nog niet eerder opgevallen :-) .
Dat is dan ook de reden waarom "gewone" oortjes met 3-polige jack plug niet werken op een iPhone 6. Bedankt voor deze informatie !

[image]

Groeten, Hans

Oordopjes aansluiten op iPhone 6

door Franks @, 09-07-2019, 22:43 (1724 dagen geleden) @ Hans Op den Camp

Hallo Hans,
op zich klopt deze redenatie wel, ware het niet dat de 4e metalen ring (tegen het plastic aan)van de microfoon is; met een 3-polige aansluiting sluit je deze ring dus hoogstens kort.
Wat ik op internet lees is dat soms de metalen ring in het plastic deel de metalen kast van de iphone raakt en zo kortsluiting veroorzaakt.
wellicht is dit bij jou de oorzaak aangezien je ook een normale hoofdtelefoon oid op een iphone kan aansluiten, dus een driedelige steker moet kunnen...

[image]

groet,
Frank

Oordopjes aansluiten op iPhone 6

door Laurens @, Zaandam, 10-07-2019, 19:44 (1723 dagen geleden) @ Hans Op den Camp

Dat is echter niet de reden. 3 polige hoofdtelefoons werken prima in apparatuur met gecombineerde koptelefoon en microfoon connector. Zowel in mijn smartphone, als die van een vriendin, als met m'n laptop (allen 4 polige aansluiting) geven 3 polige plugjes geen problemen.

Waarom Apple weer zo eigen(on)wijs is, dat ze hem zo bouwen dat een standaard koptelefoon niet werkt, weet ik helaas niet...

Oordopjes aansluiten op iPhone 6

door soundman2 @, Wouw, 10-07-2019, 21:20 (1723 dagen geleden) @ Laurens


Waarom Apple weer zo eigen(on)wijs is, dat ze hem zo bouwen dat een standaard koptelefoon niet werkt, weet ik helaas niet...

Protectie van het eigen merk. Moesten alle opladers wegens EU regels hetzelfde zijn, wat een enorme afvalberg bespaart, wil een apple niet opladen als die niet van het eigen merk is......

Oordopjes aansluiten op iPhone 6

door snameroc @, Etten Leur, 11-07-2019, 21:42 (1722 dagen geleden) @ soundman2

Moet zeggen dat ik geen oordopjes heb maar gebruik wel een iphone 6s als media speler op een stereo met een gewoon 3 polig stekkertje dus ik ga ee van uit dat de oortjes het ook wel doen.

powered by my little forum