Philips L2W54T (Toestel of techniek)

door Hans Sandmann @, 12-07-2019, 16:03 (1740 dagen geleden)

Beste Transistor Forumleden,

Na alle hulp via dit forum zou ik ook nog even melden hoe het verder ging met de Philips L2W54T radio, dat lijkt me wel zo netjes.

Door hulp van een NVHR radiovriend heb ik twee schakelaartjes (nog niet identiek), en tevens een in elk geval passende antenne verkregen, maar ook die is nog niet de juiste, maar voorlopig is dat wel OK zo.

Inmiddels heb ik de beide schakelaartjes, in een tijdelijke (nu nog plastic) bevestiging gemonteerd, maar die ga ik t.z.t. zeker nog netter (b.v. van metaal of Pertinax ) maken, en dat is nu een stuk makkelijker geworden omdat de maten van de bevestiging (die ik helemaal zelf moest uitdokteren) nu bekend zijn.

De bovenste schakelaar met de twee gele draden zijn nu de aan/uit aansluiting, en de andere schakelaar met de rode en rood/gele zijn de hoog/laag aansluiting. En die hoog/laag schakeling werkt nu weer prima via de geel/rode draad (naar de gele condensator) bij de potmeter.

En ook de rood/grijze draad zit weer aan de onderste blauwe condensator.

Bij deze wil ik daarom iedereen bedanken voor alle hulp in mijn zoektocht naar de juiste aansluiting van de drie losse draadjes, maar door de foute schakelaar was de oplossing even wat lastiger. Maar uiteindelijk heeft dit alles er mede toch maar mooi voor gezorgd dat de radio weer functioneert zoals de bedoeling is.

Met vriendelijke groet,

Hans.

[image][image][image][image]

Philips L2W54T

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 12-07-2019, 16:22 (1740 dagen geleden) @ Hans Sandmann

:) :) :)

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Philips L2W54T

door Fred_prive @, Zeist, 12-07-2019, 17:43 (1740 dagen geleden) @ Hans Sandmann

:) :) :)
Mvg

Philips L2W54T

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 12-07-2019, 18:49 (1740 dagen geleden) @ Hans Sandmann

Mooi gemaakt ziet er goed uit.

Zou alleen nog 2 zwarte flapjes maken welke over knopje schuift en groot genoeg
is zodat in dien schakelaartje schuift de opening gedekt blijft.

Je vind ze vaker bij toestellen achter schakelaars en knoppen.

Philips L2W54T

door Sietze Osinga @, Koekange, 14-07-2019, 11:02 (1739 dagen geleden) @ Maurice

Hoi Hans.Voorlopig heb je dit keurig opgelost.Zo zie je maar weer ,dat je met wat hulp en geduld veel problemen op kan lossen.:) Veel luisterplezier!
Groeten,
Sietze.

powered by my little forum