Gat in frontplaat wegtoveren (Algemeen)

door humfred ⌂ @, Dubai / Ras al Khaimah, 17-08-2019, 10:07 (1714 dagen geleden)
Gewijzigd door humfred, 17-08-2019, 10:37

Beste radio vrienden.

Onlangs kocht ik op marktplaats een versterker uit het Philips bouwprogramma van de jaren 70. De NL312H
Het bouwsetje is in redelijke toestand maar heeft wat liefde nodig en ik ben druk bezig het ding weer speelklaar te maken. Nu heb ik een probleem met de frontplaat.
De vorige eigenaar...een onverlaat... heeft een groot gat in de frontplaat geboord voor een hoofdtelefoon aansluiting die er orgineel niet in hoort.
Zo laten wil ik het niet want het gat is veel te groot en foei-lelijk.

Dus mijn vraag is naar ideen hoe dit gat weg te werken is. Of in ieder geval minder opvallend.

De mooiste oplossing zou zijn om de frontplaat te vervangen en mijn vraag is dan of iemand nog zo´n frontplaat heeft liggen. Misschien van een sloper. Ik zou er erg blij mee zijn en over de (on)kosten worden we het zeker wel eens.

[image]

Gat in frontplaat wegtoveren

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 17-08-2019, 10:41 (1714 dagen geleden) @ humfred

Je zou er alle hande dopjes in kunnen doen tot aan chrome echter
gat zit ook nog uit midden.
Jammer.

Je zou nog gat opvullen en netjes bijkleuren, echter dat krijg je nooit
100% glad en gelijkend.
Tape op stuk aluminium (of ander super vlak materiaal) plakken,
,dan vlak over gat leggen aan voorzijde,
dan via achterzijde gat opvullen.
Voorzijde bijkleuren met penseel en wat verf.

Front scannen, bewerken en printen op nieuw stuk aluminium.
Denk enige mooiste oplossing.

Genoeg bedrijven die kunnen printen op van alles en nog wat.
Wie weet is zelfs kwestie van je oude plaatje inleveren en doen ze alles voor je.

Gat in frontplaat wegtoveren

door Gino @, Vogelenzang, 17-08-2019, 10:53 (1714 dagen geleden) @ humfred

Tja, wat je ook doet, zo mooi als het was wordt het nooit.

Ik denk dat ik hier zou gaan voor een (tijdvak juist) logo van het een of ander.
Dit eroverheen plaatsen.

Gat in frontplaat wegtoveren

door Leo Bolier ⌂ @, Goor, 17-08-2019, 11:51 (1714 dagen geleden) @ humfred

Fred,
Mijn oplossing hangt een beetje af van de afmetingen.
Er bestaat plakfolie met een zilverkleurig oppervlak wat je in een laser printer kunt stoppen. Bestaat in elk geval in A4 formaat. Als je frontplaat niet breder is dan A4 kun je hem scannen en met MS Paint of een soortgelijk programma het gat wegwerken.

Het folie is geschikt voor z/w laserprinters en kopieermachines. Niet voor inktjet printers en kleurenlaserprinters. Wordt geleverd door de firma HERMA, type 2424 in verpakkingen van 25 vel.
https://hermalabels.nl/products/speciale-etiketten/749070.html
Misschien is dat iets ?

Gat in frontplaat wegtoveren

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 17-08-2019, 12:54 (1714 dagen geleden) @ humfred

Of je moet de mazzel hebben dat iemand toevallig zo'n frontplaat heeft liggen, zoals op een van de bekende verkoopsites, bijvoorbeeld hier (jammer genoeg voor de HF311)

Succes met de zoektocht, helaas heb ik niets liggen.....

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Gat in frontplaat wegtoveren

door humfred ⌂ @, Dubai / Ras al Khaimah, 17-08-2019, 15:24 (1714 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Als ik niet aan een vervangende frontplaat kan komen wat me erg moeilijk lijkt worden dan neem ik een stukje aluminium van 1mm dikte en lijm ik het er aan de achterkant op met metaal- of secondenlijm. Dan is het gat in ieder geval dicht en is het wat minder lelijk.
Dan zal ik, als ik weer in Duitsland ben bij enkele bedrijven die ik ken navragen of zo´n frontplaat niet na te maken is.
Het is voor zover ik weet ge-eloxeerd aluminium en de tekst en symbolen zijn met zeefdruk gemaakt. Lijkt me geen onoplosbare klus.

Gat in frontplaat wegtoveren

door Oldtimer @, Oegstgeest, 17-08-2019, 15:41 (1714 dagen geleden) @ humfred

Kijk eens, weggetoverd...:-D

Willem

[image]

Gat in frontplaat wegtoveren

door humfred ⌂ @, Dubai / Ras al Khaimah, 17-08-2019, 16:15 (1714 dagen geleden) @ Oldtimer

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. :-D :-D

Gat in frontplaat wegtoveren

door soundman2 @, Wouw, 19-08-2019, 18:12 (1712 dagen geleden) @ humfred
Gewijzigd door soundman2, 19-08-2019, 18:13

Op het buizenforum staat bij een bijdrage van Ron Kremer "identificeren versterker"" . Hij verwijst naar zijn website met de foto's van zelfbouw versterkers.
Daar stond ook dit exemplaar bij. Misschien heeft hij tips om zoiets te maken.

[image]

powered by my little forum