Arta software (Algemeen)

door jansen2810 @, Rotterdam, 01-09-2019, 13:25 (1716 dagen geleden)

Is er iemand, die mij kan helpen bij het gebruik van ARTA meetsoftware? Of is er iemand, die het zelf ook gebruikt?

Arta software

door Kees van Dijke ⌂ @, Heerlen, 01-09-2019, 13:54 (1716 dagen geleden) @ jansen2810

Ik heb een tijd lang ARTA en Sia Smaart Live 5 software gebruikt. Voor Sia Smaart Live 5 heb ik ooit een workshop en powerpoint presentatie geschreven wat een volle avond als presentatie en praktijkvoorbeelden in beslag nam. Voor ARTA is dat niet anders.

Belangrijk van deze software pakketten is dat op basis van vergelijking wordt gemeten. Rechts is referentie kanaal en links het kanaal waar je mee meet. Met dat in je achterhoofd spreekt de rest dan bijna vanzelf.

Het beste is bij ARTA om de help file goed te bestuderen. LIMP en STEPS zijn nog relatief eenvoudig. Bij ARTA moet je ook rekening mee houden met de latency van de soundcard.

groetjes,
-=Kees=-

Arta software

door jansen2810 @, Rotterdam, 01-09-2019, 14:06 (1716 dagen geleden) @ Kees van Dijke

Bedankt voor het reageren! Volgens mij heb ik de setup met een Behringer USB soundcard wel op orde, maar hoe compenseer ik b.v. de vervorming van mijn meetzender als ik de vervorming van een tuner wil optimaliseren en hoe weet ik exact wat de vervorming van de tuner concreet is? Gewoon de THD van de meetzender van het eindresultaat aftrekken? Hoe weet ik de absolute THD van de tuner?

Arta software

door Kees van Dijke ⌂ @, Heerlen, 01-09-2019, 14:16 (1716 dagen geleden) @ jansen2810

Ikzelf denk dat de THD van een FM meetzender alleen uit minimale ruis bestaat.

Bij een ontvanger die vervormt zit ik eerder te denken aan de afregeling van de ratio detector en het MF deel wat er naast kan zitten.

Overigens, vervorming van FM tot 3% is normaal. Vervorming van luidsprekers is vaak nog groter.

groetjes,
-=Kees=-

powered by my little forum